چهارشنبه 28 خرداد 1393 - 2:27

بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان های دهدشت و گچساران (+تصاویر)

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بخش‌های مختلف بیمارستان امام خمینی و اورژانس خاتم‌الانبیای دهدشت بازدید کرد.

 به گزارش بویر نیوز، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از انجام عمل‌های جراحی چشم در کلینیک سیار چشم‌پزشکی نورآوران دیشموک، امشب از بخش‌های مختلف بیمارستان امام خمینی (ره) و اورژانس خاتم‌الانبیای دهدشت بازدید کرد.

در این بازدید حجت‌الاسلام بزرگواری نماینده مردم در مجلس، فرماندار کهگیلویه، چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و عوامل حوزه بهداشت و درمان کهگیلویه حضور داشتند.

سید‌حسن قاضی‌زاده‌هاشمی در این بازدید امکانات و تجهیزات بیمارستان دهدشت را خوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به گسترش شهر و نیاز به افزایش مراکز درمانی، توسعه بیمارستان به 300 تا 400 تختخوابی ضروری است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت در این بیمارستان به خوبی اجرایی شده است، افزود: مشکل خاصی در روند اجرای طرح گزارش نشده است.

قاضی‌زاده‌هاشمی کمبود جراح مغز و اعصاب را از مشکلات اساسی حوزه درمان کهگیلویه برشمرد و افزود: رفع این مشکل را در دستور کار قرار خواهم داد.

مدیر ارشد حوزه بهداشت و درمان، راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی را از بسته‌های خدمت طرح تحول نظام سلامت دانست و تصریح کرد: احداث و راه‌اندازی این کلینیک کمک شایانی به حوزه درمان شهرستان کهگیلویه می‌کند.

قاضی‌زاده‌هاشمی خواستار تسریع در راه‌اندازی این کلینیک در دهدشت شد و با بیان اینکه این کار توسعه بیمارستان را نیز در پیش خواهد داشت، افزود: مسئولان شهرستان و متولیان حوزه بهداشت و درمان نسبت به تغییر کاربری فضای موجود یا احداث مرکز جدید اقدام کنند.

در ادامه امین یوسفی با تشریح بخشی از مشکلات بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت، نبود دستگاه mriU، کمبود رادیولوژیست، نبود متخصص گوش، حلق و بینی را از بحران‌های این بیمارستان دانست و خاطرنشان کرد: بسته خدمتی هتلینگ بیمارستان از مشکلات اجرای این طرح در کهگیلویه است.

رئیس بیمارستان امام خمینی دهدشت با اشاره به برآورد 700 میلیونی اعتبار هتلینگ در این بیمارستان تصریح کرد: 295 میلیون تومان اختصاص داده شده به این مهم جوابگوی نیاز نیست.

یوسفی کمبود فضای فیزیکی را از دیگر مشکلات این مرکز برشمرد و گفت: 30 تخت در بخش زنان مورد نیاز است.

وی اعزام بیماران به مراکز درمانی شهرستان‌های مجاور به علت نبود متخصص مغز و اعصاب تا شعاع 70 کیلومتری گچساران و نبود متخصص اطفال را متذکر شد و افزود: اگر ام آر آی بیمارستان دهدشت راه‌اندازی و مجهز شود 80 درصد اعزام‌ها حذف خواهد شد.

یوسفی اجرای طرح تحول نظام سلامت را از برنامه‌های جاری حوزه بهداشت و درمان شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: اجرای این طرح باعث حذف زیرمیزی شده است.

به گفته یوسفی، اجرای بسته خدمتی زایمان طبیعی رایگان در یک ماه گذشته منجر به کاهش درصد سزارین از 38 به 28 درصد شده است.

بازدید وزیر بهداشت از روند ساخت بیمارستان 96 تختخوابی گچساران

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه جمعی از مسئولان از روند احداث بیمارستان 96 تختخوابی گچساران بازدید کرد.

به گزارش فارس، سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی  عصر امروز به همراه رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، رحیمی فرماندار گچساران،‌ امام جمعه و جمعی از مسئولان از بیمارستان 96 تختخوابی این شهرستان بازدید کرد و از نزدیک روند احداث این بیمارستان را مورد ارزیابی قرار داد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران نیز در این بازدید گفت: عملیات اجرایی بیمارستان 96 تختخوابی این شهرستان که به نام بیمارستان بی‌بی حکیمه (س) نامگذاری شده از 15 اسفندماه سال 86 آغاز شده است.

ستار اسدپور با اشاره به وقفه‌ای در روند احداث این بیمارستان تصریح کرد: ساخت این بیمارستان که در محل جنب سایت دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان واقع شده با اعتبار اولیه‌ای افزون بر 102 میلیارد و 845 میلیون و 526 هزار ریال آغاز شده است.

وی افزود: مبلغ اعتبار جدید احداث این بیمارستان 112 میلیارد و 953 میلیون و 188 هزار و 679 ریال بوده که هم‌اکنون پیشرفتی افزون بر 77 درصد دارد.

اسدپور با اشاره به این‌که روند احداث این بیمارستان به ویژه در یکی دو سال اخیر شتاب مطلوبی داشته است، احداث و بهره‌برداری از این بیمارستان را در راستای برطرف کردن نیازهای بهداشتی و درمانی مردم این شهرستان ضروری عنوان کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران اضافه کرد: این بیمارستان در زمینی به مساحت 8 هزار و 815 مترمربع در حال احداث بوده و دارای سه بلوک دو طبقه A و B و C است.

اسدپور ادامه داد: یک بلوک سه طبقه مرکزی D نیز در حال احداث بوده و زیربنای ساختمان اصلی افزون بر 11 هزار مترمربع است.

وی نیاز به تجهیزات و دستگاه‌های پزشکی را از اولویت‌های مورد نیاز این بیمارستان عنوان کرد و خواستار اختصاص اعتبار لازم در این زمینه شد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=109134
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. آبشار گفت:

    خدا خیرتان دهد که استان محروم مارا به قدوم مبارک خود و و همکاران عزیزتان مزین کردید جای بسی سپاس از شما مسئولین محترم کشوری . خدا کند همه دولت ها این جور کار ها رو از شما دولت تدبیر و امید که امید به زندگی دوباره رو در چشمان مردمی متدین و پاک زنده کردید به کار گیرند .

  2. ناشناس گفت:

    جناب وزیر قدم رنجه نمودی تشریف آوردید. حضورت مایه خیر وبرکت خواهد شد.همانگونه که حضور دوست و یار چند ساله شما ریاست دانشگاه_دکترچمن- مایه مباهات استان بوده و در این مدت کوتاه آرامش را به کارمندان بازگرداند تسشکر ویژه داریم

    • پیروز گفت:

      هرچه باشد دولت تدبیر و امید است تدبیر درانتخاب و انتصاب و امید در بازگشت سلامت سلامت مادی و معنوی

  3. ناشناس گفت:

    متاسفانه ادم ضعیفی رییس دانشگاه علو پزشکی شده چه فایده.

  4. امیدوار گفت:

    امید که با حمایت جانانه از ریاست دانشگاه موجبات دلگرمی بیش از پیش برای همه ما دست اندرکاران عرصه بهداشت و درمان فراهم شود.

  5. توانا گفت:

    از همه کسانی که موجبات حضور وزیرمحترم را فراهم کردند تشکر ویژه داریم

  6. کارشناس بهداشت و درمان گفت:

    واقعا برای وزیر بهداشت که بازیچه دست چند تا نماینده مجلس جهت خودنمایی و رای اوردن شده متاسفم !

    تو اگه وزیر بودی میومدی بزرگترین بیمارستان جنوب کشور که در یاسوج سالهاست درمعرض انواع دزدی قرار گرفته پیگیری میکردی …نه میرفتی تو چند تا ده کوره برای خوش خدمتی به چند تا نماینده

  7. جهاد سازندگی گفت:

    ایشون چرابه زیلایی و لوداب و مارگون قدم رنجه نفرمودند.به خدامنکر خدمت به دیشموک و مناطق گرمسیری استان  نیستیم انها هم اقوام و فامیلهای هم زبانها و هم فرهنگها و هم اداب و رسو م  ماهستند.اما ما می گوییم بخشهای مارگون و زیلایی و لوداب هم مستحق و سزاوار خدمات هستند.

  8. باشت گفت:

    کاش به شهرستان باشت یه سری می زدند،یا به گوش اقای وزیر می رساندند که بیشتر بیماران قلبی وعروقی از این شهرستان تا اعزام انها به گچساران در نیمه راه جان خود را از دست می دهند،سالانه بیش از 10 نفر به دلیل کمبود امکانات اولیه پزشکی در شهرستان باشت جان خود را از دست می دهند.یه فکری به حال این مردم بکنید به خدا ثواب دارد.

دیدگاه شما