سه شنبه 6 خرداد 1393 - 1:17

(تصاویر) اعتراض مردم نقاره خانه بویراحمد و واکنش زارعی

نماینده بویراحمد و دنا در جمع معارضین طرح سنگ شکن کوهی دره گلی گفت: هر موضوعی که موجبات اختلاف و نزاع را فراهم کند و امنیت مردم و نظام اسلامی را رقم زند باید با آن برخورد شود.

1

به گزارش بویرنیوز ، غلام محمد زارعی با اشاره به لزوم حفظ امنیت و جلوگیری از بروز مشکلات اجتماعی اظهار داشت: هر طرحی که با منافع و مصالح مردم منافات داشته باشد باید تعطیل شود.

وی با بیان قابلیت های منطقه تفرجگاهی دره گلی تصریح کرد: نمی توانیم بخاطر دستمالی، قیصریه ای را به آتش بکشانیم، طرح پیشنهادی سنگ شکن دره گلی معدن مس نیست که مصلحت نظام اقتضاء کند حتما عملیاتی شود ، معدن سنگ است که با توجه به موقعیت کوهستانی استان فراوان است و باید جابجا شود.

زارعی خاطر نشان کرد: به مسئولین ذیربط گفته ام که به   صورت قاطع در شورای تأمین آن را رد کنند تا مجوزهای طرح لغو شود .

نماینده بویراحمد و دنا با اشاره به اینکه مردم سرمایه های اجتماعی نظام هستند گفت: وقتی که از مردم گرفته می شود برای ما مهم است و نباید با کارهای کارشناسی نشده بر مردم و نظام هزینه هایی تحمیل شود.

2

وی با تأ یکد بر اینکه موقعیت طرح را از نزد کی دیده ام اظهار داشت: به لحاظ کارشناسی این نقطه اساسا قابلیت اجرای طرح را ندارد و به نفع مجری طرح نیز نخواهد بود و بنابراین مدیرکل صنعت و معدن نیز باید به فکر حل آن به شیوه جابجایی شود و اگرلازم باشد با وزیر مستقیما صحبت خواهم کرد.

در ابتدای این نشست، چندتن از مردم حوزه نقاره خانه به بیان علت معارضات اجتماعی در این خصوص پرداختند و به ابعاد مختلفی همچون آلودگی زیست محیطی ، تهدید حیات دام و کشاورزی ، تخریب منطقه تفرجگاهی ، تداوم زمین خواری و غیره را تشریح کردند. نماینده بویراحمد و دنا نیز که لحن تندی را خطاب به مسئولان استانی بدلیل بی توجهی به خواسته های مردم و در نتیجه نارضایتی آنان در این موضوع داشت؛ افزود : بدلیل معارضات اجتماعی شدید و مفادقرارداد کاملاً مخالف اجرای این طرح در این نقطه هستم و در جلسه ای که با استاندار خواهم داشت به شکل خاص آن را مطرح و پیشگیری می کنم و قبلا نیز به فرماندار و مدیرکل صنعت و معدن گفته ام.

گفتنی است مردم حوزه نقاره خانه و حومه قبل از دیدار با نماینده بویراحمد و دنا نیز در محل فرمانداری بویراحمد حضور یافتند که معاون برنامه ریزی فرمانداری آنان را به نمازخانه هدایت نمود و در فضای صمیمی به سخنان معترضین طرح سنگ شکن کوهی دره گلی گوش داد. مردم معترض به طرح، از عدم بررسی تخلف شورای اسلامی روستای راهمالی طی یک سال گذشته گله مند بودند و خواهان احضار و رسیدگی جدی

به تخلف و کیفیت امضای اعضای شورا ی روستا شدند.

علاوه بر آن مردم بر این باورند که مراتع و منابع ملی در روستاهای آبگرمک و آبزالوی نقاره خانه تحت پلاک 359 به ثبت رسیده و مراتع روستای راهمالی و تل گاه در مسیر جاده اصفهان و منفک از حوزه نقاره خانه تحت پلاک 358 به ثبت رسیده و این خود حکایتگر دو موضوع حقوقی جداگانه و عدم جواز ورود شورای راهمالی به روستاهای حوزه نقاره خانه که خود دارای چند شورا بوده و در نتیجه عدم وجاهت قانونی مجوزهای مدعی طرح می باشد.

3

در این دیدار که گروهی از آزادگان سرافراز ، بسیجیان نمونه کشوری ، جانبازان، حقوقدانان ، فرهنگیان، کشاورزان و دامداران، حضور داشتند با ابراز نگرانی و نارضایتی از تبعات تبانی مستقیم مدیر دستگاه اجرایی صنعت و معدن و با آنچه که عقبه های سیاسی می خواندند عواقب هرگونه نا امنی و خون ریزی را متوجه آنان نمودند و بر لزوم هوشیاری دستگاههای امنیتی و نظارتی تأکید داشتند .

معاون فرماندار نیز با برشمردن پیشینه قوم لر و خصوصیات منحصر به فرد این قوم ضمن اشاره به سیاست های استعماری در تجزیه قوم لر گفت: باید مراقب بود که خصوصیات و ویژگی های مثال زدنی ما مورد بهره برداری دشمنان قرار نگیرد. کناری با اشاره به وقوع دو قتل در حوزه مارگون اظهار داشت: بخشی از ناامنی ها مربوط به نحوه واگذاری منابع ملی بوده که هزینه هایی را برای دولت و مردم بوجود آورده است و خواهان دقت بیشتر دست اندکاران شد.

وی با بیان اینکه دستگاههای سیاسی همواره اوضاع را رصد می نمایند خاطرنشان کرد: مردم خویشتن داری نموده و به شایعات توجه نکنند زیرا که بازدید برخی مدیران و اعضای شورای تأمین شهرستان به منظور معاینه محل و بررسی ابعاد این مسئله بوده و هیچ تصمیم جدیدی گرفته نشده است .

این مقام مسئول با اطمینان دادن به مردم از حیث قانون مداری تصریح کرد: نظام اسلامی همواره خوشنودی و رضایت مردم را از مهمترین اولویت های خود می شمارد و این موضوع در بستر قانونی با لحاظ نمودن همه جوانب در دستور کار شورای تأمین می باشد.

گفتنی است طرح سنگ شکن منطقه گردشگری دره گلی بویراحمد به دلیل داشتن معارضات اجتماعی با تنش های بسیاری همراه بوده که اخبار آن را می توانید در {اینجا} بخوانید.

منبع: هفته نامه عصر انتظار

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=106291
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. نقاره خانه گفت:

    ما مردم نقاره خانه از خدمات حاج زارع و محبت ایشان نسبت به این منطقه و دستور ویژه برای تعطیلی این کارخانه تقدیر و تشکر ویژه داریم.

  2. پاتاوه گفت:

    ما از این اقدام مفید جناب اقای زارعی قدردانی می کنیم

  3. سیمان گفت:

    حاج زارع عزیز دوستت داریم

  4. رحیم گفت:

    حتما شایسته و بایسته مجلس بوده که رفته .

    خلایق هرچه لایق

  5. @@@@ گفت:

    اخ وبخت مردم سپیدار که همیشه زیر بار برو بین تا همی مسولل بار و بارشون کردن تا طبیعت زیبای دلی بجک خراب کنن و گرد وخاکش من سر مردم بوییه زارع خوته برسون که دور اخری

دیدگاه شما