شنبه 4 شهریور 1391 - 7:23

کدام مهندس دانش کارآفرینی را وارد کهگیلویه و بویراحمد کرد؟

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز: اهمیت کارآفرینی بر هیچ کس پوشیده نیست و بدون شک تنها راه نجات اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد از بن بست پرداختن به بحث کارآفرینی آنهم به صورت علمی و حساب شده است.

شاید برای بسیاری از ما این نکته مهم و ضروری باشد که اولین بار چه کسی دانش کارآفرینی را وارد استان کهگیلویه و بویراحمد نمود.

در پاسخ باید گفت، در سال 1385 جهاد دانشگاهی با همکاری یکی از سازمان های وابسته به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی آزمونی را  برگزار نمود، این آزمون در حقیقت میزان فهم افراد دانشگاهی از موضوع کارآفرینی را مطرح می نمود، در این آزمون در کل کشور 30 نفر انتخاب شدند و برای ارائه آموزش های حرفه ای دعوت شدند که در بین این 30 نفر مهندس داریوش دیودیده به عنوان تنها گزینه از استان کهگیلویه و بویراحمد به چشم می خورد.

مهندس داریوش دیودیده پس از شرکت در کلاس هاس فشرده و حرفه ای کارآفرینی و کسب مهارت فراوان در این زمینه، از سال 86 این دانش را ابتدا وارد دانشگاه یاسوج نمود و با تدریس درس کارآفرینی برای تمام رشته ها سعی داشت تا روحیه کارآفرینی را به دانشجویان منتقل کند و خوی پشت میز نشینی را از آنان بگیرد و در اندکی زمانی این دانش را به تمام دانشگاههای مرکز استان منتقل نمود.

مهندس داریوش دیودیده که هم اکنون ریاست نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد و عضو هیئت مدیره نظام مهندسی کشور را به عهده دارد مدتی نیز مسئول بنیاد کارآفرینی در استان بود و حمایت ویژه ای از تولید و کارآفرینی مخصوصا در موضوع خوشه های صنعتی داشت.

آفت امروز کارآفرینی در استان که تنها نام کارآفرینی را یدک می کشد توجه نکردن به اصول علمی و عملی کارآفرینی است که امید است تا با ترکیب علم و ثروت بتوان به موضوع کارآفرینی که تنها راه نجات جامعه از فقر و بیکاری است به صورت اصولی پرداخت و دیگر شاهد این نباشیم که عده ای به نام کارآفرینی سرمایه های مردم را از بانک ها گرفته و در نهایت شغل و فایده ای نیز به جامعه نرسانند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=10564
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مهندس گفت:

    آره نتایج کارآفرینی در استان کاملا مشهود و معلوم است . باور کنید نه از بیکاری خبری هست نه از علافی جوانان. همه بعلت کارآفرینی مشغول به کار هستند . ما که باور کردیم اگر شما باور ندارید چشمها را بایدشست و…

  2. همکار گفت:

    کاری به مهندس دیودیده نداریم انسان شایسته ایست ولی بعداز ظهرها در خیابانهای شهر اشتغالزایی کاملا” مشهود است . علافی سرگردانی چشم چرانی انسداد مسیرهای پیاده روهاوووووووو شغلهای بسیار خوب و کم هزینه !!!

  3. مهندس بیکار گفت:

    اولا نشریه بئیر نیوز چقد برا چاپ این مطلب گرفته.دوما چرا تا حالا این مطلب را نگفته بودین راستی یادم نبود چند روز دیگه انتخابات نظام مهندسی هست. سوما اقای کار افرین یه کار هم برا من دست وپا کن بهت رااااای میدم.

  4. مهندس عمران گفت:

    باید تلاش کرد تا مهندس دیودیده به عنوان استاندار یکی از استان های کشور انتخاب شود واقعا پرستیژ مدیریتی دارند

  5. ناشناس گفت:

    بدون شک مهندس دیویده از سرمایه های استان هستند که همه باید قدر چنین نیروهایی را بدانیم

  6. آرام گفت:

    ایجاد بنیاد توسعه و کار آفرینی در استان که توسط آقای دیودیده بنیان نهاده شد از اصلی ترین نهادهای غیر انتفاعی غیر دولتی جهت معرفی فرصت های شغلی و کارآفرینی به افراد بود. در واقع مهندس دیودیده ارائه دهنده پیشنهادات جهت کارآفرینی به دستگاههای دولتی بود . تصمصم گیرنده اصلی خود دولت و نهادهای دولتی بودند. پس کمی انصاف در گفته ها رعایت کنیم.

  7. ناشناس گفت:

    …………………..چطورتاالان ازايشون خبري نبودويه دفعه اين چندمدت چهره ايشون روشد.

  8. ناشناس گفت:

    ما که تاحالا چنین چیزی ندیدم

  9. شهروند گفت:

    به حق چیزای نشنیده (البته دراستان) ای وا

  10. مهدي گفت:

    ……………………..

  11. باران گفت:

    با همکار موافقم .شغلهای بسیار خوب وکم هزینه…به به

  12. شغلک گفت:

    اگر چشم دیدن ندارید بنگرید به جای تخریب نیروهای بومی انها را تقویت کنید

  13. غريبه گفت:

    جل الخالق
    عجب چيزي گفتي

  14. نیرو شرکتی... گفت:

    بویر تو خیلی با حالی….یه روز اس ام اس میدی که نظر کارآفرین برتر(شفیعی نزاد)درباره تغییر نام…یه روز دیگه مینویسی کار آفرین برتر سرما خورد…یه روز دیگه میگی لباس پوشید..بویر تو چقد عدالت باحالی داری ها…بویر تو خیلی انصاف داری….

  15. مهندسین گفت:

    دیو دیده یعنی عمل پشتکار صداقت مردم داری وگذشت وایثار

  16. آفتاب گفت:

    در سال 74 وقتی برای اولین بار رشته های کاردانش وارد استان شد درسی بنام کارآفرینی در این رشته ها لحاظ شد حالا 74 کجا 85کجا………………

  17. مهدی (تهران) گفت:

    بدون شک مهندس دیودیده یکی از وزنه های سنگین در بین جامعه مهندسان کشور است بطوریکه در هییت مدیره نظام مهندسی ساختمان کشور به عنوان یک نیروی لرسرمایه ای گرانبهاست از زمان انتخای ایشان به عنوان ریاست سازمان نظام مهندسی استان پیشرفتهایی چشمگیری در این سازمان بوجود آمده است که بر هیچ کسی پوشیده نیست .بهتر اینست که افرادی با تجربه و متخصص مثل مهندس دیودیده را حمایت کنیم .متشکرم

دیدگاه شما