جمعه 3 شهریور 1391 - 9:12

پشت پرده سفر استاندار و مدیرانش به همدان

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز: استاندار کهگیلویه و بویراحمد و معاونان و جمعی از مدیران استان روز پنج شنبه راهی استان همدان شدند.

البته پیشتر استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مصاحبه با بویرنیوز وعده این سفر را داده بود، اما اکنون سوال اینجاست که ضرورت این سفر چند روزه چه بوده است؟

تخریب تپه استانداری و ساختمان های واقع در آن که از ابتدا کاری کارشناسی نشده و بدون توجیه اقتصادی، فنی و شهرسازی بود موج انتقادات را به سمت استاندار کهگیلویه و بویراحمد سرازیر نمود که در این راستا اکثریت صاحب نظران و کارشناسان این طرح را رد نموده و نسبت به آن موضع تند انتقادی گرفتند.

چرا که در دنیا برای زیبایی شهر تپه درست می کنند اما ما تپه خدا را خراب می کنیم، این در حالی بود که می توانستند تپه و ساختمان های داخل مجموعه را به عنوان فضای رفاهی وگردشگری مورد استفاده قرار دهند.

افزایش هجمه انتقادات به استاندار ایشان را بر آن داشت تا دست به توجیه تخریب تپه استانداری بزند و هزینه تراشی خود را با استفاده از باغی در همدان سرپوش بگذارد.

آنچه در این قضیه محرز و مسلم است این که استاندار عزیز ما اولویت های استان را فراموش کرده و بدون در نظر گرفتن عمق محرومیت و بیکاری و اعتیاد جوانان با هزینه های میلیاردی دست به تخریب تپه می زند و برای منطقی جلوه دادن این عمل نیز بر هزینه های آن می افزاید.

در شرایطی که سازمان ورزش و جوانان استان در بی پولی کامل به سر می برد و خود عاملی برای گرایش جوانان به اعتیاد و هجوم به سفره خانه های سنتی شده و از مکان های فرهنگی خبری نیست، استاندار محترم با پیش کشیدن موضوعات انحرافی مانند تغییر نام استان و تخریب تپه استانداری که اساسا نیازهای اصلی این استان نیست، سرمایه های استان را به راحتی هدر داده و مردم و مسئولان و نخبگان را با مسائل بی اهمیت سرگرم می کنند.

در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده و نصف سال هم رفته شاهد هستیم نه تنها در راستای فرمایشات رهبری اقدام نشده بلکه بسیاری از مراکز تولیدی، گاوداری و دام و طیور در استان نیز تعطیل شده اند.

ضرورت این سفر و هزینه های آن که به گرده مردم محروم کهگیلویه و بویراحمد تحمیل می شود آنهم با توجه به دستو رهبر انقلاب پیرامون عمل به اقتصاد مقاومتی، به هیچ طریقی منطقی به نظر نمی رسد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=10500
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. هم استانی گفت:

    کی به فکر این مردم بد بخته؟
    از صبح تا شب ول می چرخیم تو خیابونا چون نه کاری داریم و نه دلخوشی

  2. دوست گفت:

    بویرنیوز واقعا از تو انتظار نداشتم تو دیگه بی انصافی نکن در جای جای شهرو استانمان عمران و ابادانی صورت میپذیرد

  3. زینال گفت:

    لطفا.اسامی را منتشر کنید ببینید چند نفر انها کارشناس هستن

  4. حسيني گفت:

    استان ما كه محروم است وگرنه به خاطر چند معاون ومدير در استانداري حاشيه امن براي افراد ايجاد نمي شد كه استان ما كاراموزي بعضي شوند به قيمت تخريب منابع خدادادي اين استان ،آقاياني كه ادعا دينداري دارند وبر مسند سياست استان نشسته اندودر تمام فصول وتمام دولتها چسبيده به ميز هستند(………………..) چرادر برابر حق مردم ساكتند؟ايا درخت 50ساله رابايد بريد وچمن شش ماهه كاشت ؟اگر طرح كارشناسي است چرا از مردم گريزان هستند اين كه …………… نيست كه مردم ءقرآن وخدا واقعيت را برملاءكرد.

  5. صادق گفت:

    خيلي متاسف بايد بود براي امثال شما.كه ندانسته ميگوييد و مينويسيد.شايد شما يك نفر قابل اعتماد بين اعضاي سفرداشته باشيد بپرسيد . تا در جهالت نميريد.

  6. كارشناس ارشد شهرسازي گفت:

    با سلام
    متاسفانه استان ما شده جايي براي كاراموزي ديگران ۀدر كشورهايي كه حرفي براي گفتن در شهرسازي دارند معمولا با الهام گرفتن از طبيعت سعي مي شود اماكن تفريحي را دقيقا حالتي طبيعي به ان ببخشند حتي با ايجاد محيط جنگلي مصنوعي و يا ابشارهاي مصنوعي و اطراف اين ابشارها را دقيقا برگرفته از محيط هاي طبيعي ايجاد مي كنند در همين كشور امارات كه كشوري كاملا بياباني است پيست اسكي ايجاد ميكنند (با استفاده از تكنولوزي جديد دماي هوا را به زير صفر درجه مي رسانند)و در تابستان توريستهاي زيادي را از اقصي نقاط دنيا به خود جذب ميكند انوقت ما با داشتن طبيعتي خدادادي طبيعت را نابود ميكنيم اگر به شهر تبريز سفر كرده باشيد پاركي را خواهيد ديد كه كاملا طبيعي است و فقط زيبا سازي شده و گردشگران زيادي را هر ساله به اين شهر مي كشاند

  7. ناشناس گفت:

    چه اجباری بود که این تپه خدادادی و طبیعی تخریب و به شکل طرح مورد نظر در همدان تبدیل شود چرا از تپه موجود در ورودی شهر فسا (فقط یک نمونه)الگو گرفته نشده که هم هزینه ای بر استان تحمیل نشود و هم با این همه منابع آب در یاسوج آبشاری زیبا از آن تپه بیاد ماندنی جهت زیبایی شهر یاسوج درست شود

  8. لرزاده گفت:

    چه اجباری بود که این تپه خدادادی و طبیعی تخریب و به شکل طرح مورد نظر در همدان تبدیل شود چرا از تپه موجود در ورودی شهر فسا (فقط یک نمونه)الگو گرفته نشده که هم هزینه ای بر استان تحمیل نشود و هم با این همه منابع آب در یاسوج آبشاری زیبا از آن تپه بیاد ماندنی جهت زیبایی شهر یاسوج درست شود

  9. دستاورد گفت:

    اين دومين سفر خانوادگي – سياحتي – تفريحي- گردشگري – مسولان استان به همدان است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  10. رضا گفت:

    بي عرضگي مسئولين اطراف استاندار را نشون ميده وگرنه استاندار كه هرسالي يكبار مياد وميره
    اخه مديران ومسئولين اطرافش هم كورند كه نميبينند يا پاچه خوارند

  11. راه و شهرسازی گفت:

    سلام یکی از مدیران همسفر ……….. بود پاچه خوار معروف نابود کننده مسکن کسی که ساختمان مسکن و شهرسازی را بخاطر اینکه 4 روز بیشتر بر مسند بنشیند به باد داد مرگ بر پاچه خوار

  12. mohsen گفت:

    من همیشه به این تپه به عنوان سمبل بی عدالتی نگاه میکردم و خوشحالم که تخریب گردید.ضمنا دو تپه دیگر هم داریم اگر امکان ایجاد مناظر زیبا بر روی این تپه ها وجود دارد اقدام فرمائید.

  13. بياببين گفت:

    در بهمئي به علت نبود اعتبارات اكثر پروژه ها خوابيده اند ،آب شرب وجود ندارد،محور ورودي ليكك همين طور بلاتكليف مانده است ،مردم ممبي وسرآسياب از بي آبي صدايشان به عرش رسيده ،مدارس مركز شهرستان بهمئي از بي پولي نيمه كار شده اند وفرسوده شدند ،بستر درماني به علت نبودتجهيزات تعطيل است ،پزشك قانوني وجود ندارد مردم دارند عذاب مي كشند،از جه بگوييم استاندار محترم آن وقت شما طبيعت خدادادي راخراب مي كنيدتا نامي از خودت در اذهان به يادگار بگذاريد……خداكريم است

  14. مسکن و شهرسازی گفت:

    چرا سانسور می کنید؟؟؟؟ تمام مسولین باید شفاف سازی کنند. چرا شما اسم مدیر کل راه و شهرسازی را سانسور کردید؟؟ ایشان کسی بود که ساختمان زیبا و جذاب مسکن و شهر سازی را به یغما داد تمنا دارم سانسور اخبار نکنید بگذارید همه چیز شفاف سازی شود مگه غیر از این بود

  15. دانشجو . گفت:

    سلام خواهشا یه چیزی راجب به تیتری که زدین مطلب بذارین .خواهشا درختان غیر بومی که تو لیکک کاشتین رو اسامی وشرایط کاشتشون رو بذارین.خواهشا

دیدگاه شما