جمعه 26 اردیبهشت 1393 - 16:01

عصبانیت علی دایی از نقل و انتقالات پرسپولیس

روز گذشته ساعاتی پیش از معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره‌ استقلال آیین‌نامه ابلاغ و اول خرداد زمان آغاز نقل و‌انتقالات اعلام شد.

به گزارش بویرنیوز:علی دایی به‌‌ شدت از وضعیت موجود برای جذب بازیکن ناراضی است.‌ سرمربی پرسپولیس مثل بسیاری از هواداران تیمش گمان می‌کرد با انتخاب و معرفی هیئت‌مدیره‌ و مدیرعامل جدید باشگاه و همچنین مشخص شدن اسپانسر تیم خیلی زود می‌تواند استارت جذب بازیکن را بزند اما هیچ‌چیز مطابق میل دایی و پیش‌بینی‌های او پیش نرفت!
n00333928-b

بر ‌اساس قوانین فیفا فصل نقل و‌‌انتقالات لیگ هر کشور باید یک روز پس از پایان مسابقات یک فصل آغاز شود و پس از ۸ الی ۱۲‌ هفته در فاصله یک هفته به آغاز مسابقات فصل جدید به پایان برسد.

با استناد به این قانون فیفا فصل نقل و‌انتقالات لیگ چهاردهم باید از ۲۳ فروردین ماه آغاز می‌شد و ۱۶ تیم لیگ برتری اقدام به جذب بازیکن و خارج کردن بازیکنان مازادشان می‌کردند، با این حال این اتفاق نیفتاد و علت این تاخیر عدم ابلاغ آیین‌نامه جدید لیگ و نقل و‌انتقالات بود‌ اما در پشت این تاخیر که اتفاقا مغایر قوانین فیفاست و به نوعی تخلف از آیین‌نامه فدراسیون جهانی فوتبال است، چه داستانی نهفته بود؟‌

پاسخ کاملا ساده است، بلاتکلیفی سرخابی در پایان لیگ و در ادامه مشخص نبودن وضعیت باشگاه استقلال. وزارت ورزش‌ که اهتمامش را بر سامان دادن به اوضاع سرخابی گذاشته بود، ظاهرا با هماهنگی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ باعث تعویق در آغاز فصل نقل و‌انتقالات، با تاخیر در ابلاغ آیین‌نامه جدید شده بود.

هر ‌چند وضعیت باشگاه پرسپولیس چند هفته زودتر از مشخص شد و همه تصور می‌کردند این باشگاه یکه‌تاز نقل و‌انتقالات خواهد شد اما گویا امیررضا خادم، معاون پارلمانی وزیر‌ ورزش‌ و نماینده تام‌الاختیار وزارت برای خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس به دلیل مشخص نبودن وضعیت باشگاه استقلال از مسئولان باشگاه پرسپولیس خواسته بود، وارد نقل و انتقالات نشوند و دست نگه دارند.

بر ‌اساس شنیده‌ها استدلال خادم برای این صدور این دستور، نگرانی از عقب‌افتادگی احتمالی استقلال و به تبع آن انتقاد و اعتراض‌های احتمالی مسئولان و هواداران این تیم به تاخیر وزارت برای تعیین تکلیف باشگاهشان بوده و معاون پارلمانی وزیر شاید به همین دلیل در مصاحبه‌ای گفته بود: «استقلالی‌ها نگران از دست دادن فرصت نباشند!»

با قرار دادن صحبت‌های مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ کنار اظهارات خادم بخش دیگری از پازل تاخیر تعمدی در ابلاغ آیین‌نامه نقل و‌انتقالات کامل می‌شود، جایی‌که تاج در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا بلاتکلیفی سرخابی باعث تاخیر ابلاغ آیین‌نامه است؟‌ گفته بود: «یکی از علت‌های تاخیر این موضوع است.»

پازل تاخیر تعمدی ابلاغ آیین‌نامه هم دیروز با انتخاب و معرفی اعضای هیئت‌مدیره‌ باشگاه استقلال تکمیل شد تا مشخص شود علت اصلی این تاخیر بلاتکلیفی سرخابی و به‌خصوص مشخص نبودن وضعیت باشگاه استقلال بوده، چرا‌ که روز گذشته ساعاتی پیش از معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره‌ استقلال آیین‌نامه ابلاغ و اول خرداد زمان آغاز نقل و‌انتقالات اعلام شد.

اکنون که مشکل ابلاغ آیین‌نامه‌ حل و تکلیف باشگاه استقلال هم مشخص شد، باز‌ هم دایی و پرسپولیسی‌ها برای ورود به نقل و‌انتقالات مشکل دارند!

عدم حضور ملی‌پوشان در ایران حداقل تا چهارم تیر ماه و فراهم نبودن شرایط مذاکره با آن‌ها از یک‌سو و شایعه اختلاف‌نظر بین مسئولان باشگاه و تردید اسپانسر باشگاه از سویی دیگر سرخ‌ها را نگران کرده است.

ظاهرا منشا اختلاف هم یکی از اعضای سرشناس هیئت‌مدیره‌ است که اتفاقا با اسپانسر باشگاه رابطه خوبی دارد. او در یک مراسم مولودی‌خوانی و جشن که به میزبانی یکی از مدیران سرشناس و سابق فوتبال برگزار شده بود، به انتقاد از علیرضا رحیمی مدیرعامل باشگاه پرداخته و از او به خاطر ناتوانی در تخفیف گرفتن از علی دایی برای قرارداد جدیدش انتقاد کرده است.‌

گویا حتی جانشین احتمالی رحیمی هم در صحبت‌های عضو هیئت‌مدیره‌ باشگاه مشخص شده و او از امیر عابدینی، رئیس کمیته فنی باشگاه به عنوان مدیرعامل جدید در صورت استعفای رحیمی یاد کرده است!

البته این قضایا به گوش رحیمی و دایی هم رسیده و جالب این‌که رحیمی منکر موضوع تخفیف گرفتن از سرمربی تیمش شده است.

چندی پیش نیز به خاطر تشکیل کمیته فنی و اختلاف‌نظر دایی و برخی اعضای هیئت‌مدیره‌ بر سر تشکیل کمیته فنی شایعاتی درباره چنددستگی در پرسپولیس ایجاد شد و حالا موضوع مدیریت و اسپانسر هم به آن اضافه شده است.
منبع:افکارنیوز

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=104690
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما