دوشنبه 30 مرداد 1391 - 1:42

پسران جلف در مغازه های لوزام زنانه استان چه می خواهند؟

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز/سرویس فرهنگی بویرنیوز: این روزها در استان کهگیلویه و بویراحمد نظاره گر صحنه هایی هستیم که به حتم بسیاری از ما را به فکر و تامل فرو خواهد برد.

این روزها شاهد هستیم در بیشتر فروشگاه های لباس زنانه مانند مانتو فروشی ها، فروشندگان مرد مشغول به کار هستند که این امر با توجه به باورهای دینی و تعصبات عشیره ای ما کمی غیر منطقی به نظر می رسد.

به گزارش خبرنگار بویرنیوز با نزدیک شدن به ایام سال نو تحصیلی و همچنین آماده شدن فروشگاه های عرضه لباس و پوشاک، این روزها شاهد این هستیم که بیشتر فروشگاه های لباس زنانه دارای فروشندگان مرد هستند که این موضوع می تواند مشکلاتی را نیز ایجاد کند.

به عنوان مثال در اکثریت غریب به اتفاق فروشگاه های واقع در پاساژها و مغازه های جدید التاسیس مرکز استان که به عنوان مرکزی برای خرید لباس زنانه شناخته می شود، فروشندگان مرد مشغول به فعالیت هستند که این موضوع با توجه به وجود نیروی کار فراوان زن غیر منطقی به نظر می رسد.

با وجود اینکه همواره با استفاده از نیروی کار زن در فعالیت های طاقت فرسا و محیط های کاری مردانه به دلیل ارزانتر بودن و کم توقع بودن آن ها اعتراض می شود، انتظار می رود که در فروشگاه های لباس زنانه نیز فروشندگان زن فعالیت داشته باشند که بر خلاف انتظار شاهد هستیم که اکثر فروشندگان این مغازه ها مرد هستند که این امر می تواند صدماتی را به جامعه وارد نماید.

نکته تاسف بار آنجاست که جوانانی در این مغازه ها مشغول به کار هستند که از تیپ بسیار جلفی برخوردارند و بیشتر زن ها به همین دلیل از ورود به مغازه امتناع می کنند و این در حالی است که قبلا رييس پليس امنيت اخلاقي ناجا از برخورد با فروشگاه هاي لباس زنانه، داراي فروشنده مرد خبر داده بود.

البته حضور این فروشنده گان به مانتو فرشی ها محدود نمی شود بلکه حتی لوازم آرایشی ها و نیز لباس های زیر زنانه هم در دست این فروشندگان است که خود علامت سوالی بزرگ برای مردم ولایت مدار و دین دار استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

بدیهی است که مسئولان اداره اماکن نیروی انتظامی و همچنین متولیان امر فرهنگ استان می بایست بطور جدی تر به این موضوع توجه داشته باشند و استاندارد ها و بخشنامه هایی را برای این موضوع وضع کنند که این مسائل به این صورت بروز پیدا نکنند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=10124
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. عبدل گفت:

    أحسنت با شرف

  2. باشت گفت:

    خانه از پای بست ویران است خواجه در فکر نقش ایوان است
    کو گوش شنوا ؟ برادر عزیز مطمئن باش حرف همان افراد جلف برای نیروی انتظامی ما خریدار بیشتری دارد تا حرف من و شما کجای کارید عزیز؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  3. لر گفت:

    مال ………………..دختر باز بودن لر هاست

  4. کلاغ گفت:

    په خوت وچه چی کردی

  5. sena گفت:

    علاقه داران چکارشون دارین بده طبیعت ریبا باشه ماهم استفاده بکنیم

  6. نگار گفت:

    دلشون خواسته

  7. shahin گفت:

    خیلی هم حال میده!! مگه ادم چند سال جوونه !!والا!

دیدگاه شما