یکشنبه 30 فروردین 1394 - 12:15

انتقاد شدید استاندار و دو دستگاه اجرایی از میراث و فرهنگی/ مدیرکل راه و شهرسازی، میراث فرهنگی را ضعیف و ناتوان خواند + تصاویر

گروه اجتماعی – صبح امروز (شنبه) آیین تجلیل از اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر در سالن جرجانی شهر یاسوج برگزار شد.

1 (4)

به گزارش «بویر نیوز»، در این مراسم که با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاون امور هماهنگی عمرانی، فرمانداران و مدیران دستگاههای خدمات رسان برگزار شد، پخش کلیپی از فعالیت های دستگاههای خدمات رسان بشدت موجب اعتراض شدید راه و شهرسازی و دانشگاه علوم پزشکی شد.

این کلیپ که از نگاه هنری و اصول حرفه ای کاملا بی بهره بود از لحاظ ساختاری نیز از ضعف شدید در مستندسازی حکایت داشت اما اعتراض راهدارن و کارکنان حوزه سلامت به محتوای آن و جای نداد خدمات آنها در این کلیپ بود و البته با توجه به گستردگی خدمات این دو دستگاه انتقاداتشان به حق بود این اتفاقات در حالی رخ داد که برخی از دستگاههای خدمات رسان که نقش آنچنانی و گستردگی فعالیت نداشتند به نحو ملموسی مورد توجه قرار گرفته بودند.

1 (7)

پس از پخش کلیپ کارکنان دانشگاه علوم پزشکی با سر و صدا سالن را ترک کردند و راهداران نیز که اعتراض سکوت را پیشه کردند و به پذیرایی انجام شده دست نزدند.

گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از بی برنامگی رنج می برد

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سخنانش به نقش ویژه هر دو دستگاه اشاره کرد والبته گریزی به کلیپ زد گفت: برگزاری غرفه و نمایشگاه در همه جا هست و ابتکار جدیدی نیست و برای معرفی ظرفیت های گردشگری باید برنامه جدی داشت.

1 (13)

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: گردشگری این استان از کمبود زیرساختها و بی برنامگی رنج می برد.

به گزارش مهر، سید موسی خادمی پیش از ظهر یکشنبه در آیین تجلیل از اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد استان کم امکاناتی است و همه دستگاهها به لحاظ منابع، امکانات و نیروی انسانی به ویژه در این سالها با مشکل مواجه هستند.

وی نیروی انسانی را سرمایه ای عظیم دانست و افزود: اگر نیروی انسانی خوب کار کند با امکانات کم هم می توان به نتایج خوبی رسید.

خادمی به نتایج خوب فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر استان اشاره کرد و گفت: کار گروهی دستگاهها در ایام نوروز تمرینی برای یادگیری کار جمعی در استان و یکی کردن انرژی ها به جای اتلاف انرژی است.

استاندار ابراز امیدواری کرد این کارگروهی منجر به توسعه و رشد استان شود.

وی همچنین گردشگری استان را دچار انفعال دانست و گفت: هیچ برنامه جدی در استان برای گردشگری وجود ندارد و صرفا فعالیتها تحت تاثیر هجوم گردشگران است.

خادمی تصریح کرد: این در حالی است که گردشگری باید فعال عمل کند و مدیریت و جهت دهی گردشگران را خود بر عهده گیرد تا صنعت گردشگری بر اقتصاد مردم تاثیر بگذارد.

وی با بیان اینکه برنامه گردشگری استان تدوین نشده است، اظهار داشت: برپایی غرفه ها، صنایع دستی و آماده کردن پارکها کاری است که توسط همه انجام می شود و باید به دنبال برنامه هایی اثرگذارتر بود. البته این وظیفه گردشگری به تنهایی نیست و همه باید کمک کنند تا گردشگری محور توسعه استان شود.

استاندار همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تاسف از تامین میوه شب عید استان از دیگر استانها گفت: جهاد کشاورزی در سال آینده باید خود اقدام به تامین میوه شب عید از محصولات استان کند تا نیازی به وارد کردن میوه از مازندران و سایر استانها نباشد.

وی همچنین از تک تک دستگاههای عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان تقدیر کرد.

1 (11)

به گزارش «بویر نیوز»، معاون عمرانی استاندار نیز با اشاره به انتقاد از وضع بوجود آمده از خدمات همه نورزبانان بی نوروز گریزی زد و از آنان تقدیر کرد.

انتقاد شدید مدیرکل راه و شهرسازی از میراث فرهنگی و گردشگری/ ضعف و ناتوانی مجریان مشهود بود

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مراسم تجلیل از خادمان ستاد تسهیلات نوروزی زیبنده نبود و باعث نگرانی و ناراحتی راهداران زحمتکش شد.

1 (10)

به گزارش روابط عمومی راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد، حسن فدایی در حاشیه مراسم تجلیل از خادمان ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی ابراز داشت: اداره کل راه و شهرسازی بزرگترین دستگاه خدمات رسان از لحاظ تعداد نیرو و ماشین آلات در سطح استان است.

وی افزود: نادیده گرفتن خدمات شبانه روزی راهداران خستگی ناپذیر که در برف و آفتاب به عنوان سفیران سبز جاده ها به مردم و هموطنان عزیز خدمت رسانی می کنند از سوی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری موجب تاسف بود و باعث ناراحتی این قشر خدمتگزار شد.

فدایی تصریح کرد: این بی مهری در حالی صورت گرفت که سازمان هایی که زیرمجموعه اداره کل راه و شهرسازی هستند مورد توجه قرار گرفتند اما این مجموعه عظیم نادیده گرفته شد.

1 (5)

وی تاکید کرد: نیت و وظیفه راهداران خدمت رسانی به آحاد مردم است و همواره در انجام وظایف خود سختکوش خواهند بود، اما تبعیض در قبال آنان پذیرفتنی نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: عدم هماهنگی میراث فرهنگی با سایر دستگاههای خدمات رسان ناشی از ضعف و ناتوانی مجریان این سازمان بود و موجب شد تا این اداره کل برای همکاری و هماهنگی با این سازمان در برنامه های آتی تجدیدنظر بعمل آورد.

تجلیل از تک تک دستگاههای عضو ستاد اجرایی

در پایان این مراسم از تک تک دستگاههای عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان تقدیر شد

1 (14)  1 (1)

1 (2)

1 (3)

1 (9)

1 (8)

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=147436
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. درخت هر چه پر بار تر ،سر به زیر تر گفت:

    زحمت اصلی در نوروز بر دوش پلیس و گردشگری است،راهداری و هلال احمر و بهداشت نقش پررنگی ندارند و جنبه دکوری دارند، اما همیشه جلوی دوربین ها حاضر اند و از زحمات خود مثنوی هفتاد من کاغذ میسازند اما پلیس و گردشگری که در نوروز خواب و خوراک ندارند هیچ وقت توقع یک تشکر هم نداشته اند. حرف های مدیر کل راه هم در تجدید نظر درباره همکاری با گردشگری حکایت از بی مسئولیتی ایشان و تلاش برای به دست آوردن دل کارکنان اداره راه است که چند وقت پیش علیه او طومار امضا کردند.
    در علم مدیریت برای اثبات اثر گذاری یا عدم اثر گذاری یک دستگاه خاص،شرایط عدم وجود آن اداره یا دستگاه را شبیه سازی میکنند تا به نقش او پی ببرند. حالا من از همه میپرسم اگر در نوروز هلال احمر و راه سازی را کلا تعطیل کنند چه اتفاق خاصی می افتد؟ جواب من تقریبا هیچ چیز است .حالا اگر بصورت فرضی پلیس و گردشگری را تعطیل کنیم چه اتفاقی می افتد؟ کنترل تخلفات،کنترل ترافیک،بازگشایی محور های پر ترافیک، رسیدگی به تصادفات،راهنمایی و اقامت گردشگران،نظارت بر اماکن اقامتی و.. را چه کسی بر عهده خواهد گرفت؟ ماموریت هلال احمر با وظایف اورژانس تداخل دارد. بهداشت هم که بود ونبودش علی السویه است.راهداری استان هم جز در برف زمستان ،در باقی اوقات بیکار است.

    • همشهری گفت:

      شما اگر با این همه دبدبه و کبکبه و پول خرج کردن توانستید فقط و فقط چند دستشویی برای مسافران بزنید آنوقت خودتان را با دیگر ارگانها بسنجید .

      • ناشناس گفت:

        ما مثل شما اداره راهی ها بودجه های چند هزار میلیاردی نداریم که باهاش بریم….کل بودجه سازمان ما در حد احداث یه سپتیک هم نیست

    • احمد اورژانسی گفت:

      جواب بی تدبیری شما را استاندار داد و دیگر ما چیزی نمی گوییم .

    • امنیت گفت:

      جناب سربه زیر وپربار بفرما بجز چادر چکار کردید!من راهدار نیستم ولی انصاف را باید رعایت کرد آنوقت که باران می آمددر راهدارخانه هی سخت گذر استان سرگچینه ،مله شوره اینها بودند که جوابگوی مردم البته هلال احمر پلیس راه وووهم خوب فعالیت کردند دست مریزاد .

  2. ناشناس گفت:

    میراث فرهنگی در اکثر سالها این بی برنامگی را داشته فقط در زمان مدیر کلی اقای ایزدی هماهنگی خوب بود.

  3. حاضر گفت:

    متاسفانه جلسه تجلیل به جلسه  نگرانی و دلخوری و نقد و انتقاد و بدبینی و قهر و بداخلاقی تبدیل شد.

  4. محمد گفت:

    ضعیف ترین نهاد 

  5. راهدار گفت:

    درود بر مهندس حاج محرابی که همیشه حرف دل راهداران زحمت کش را میزنی خسته نباشید.

  6. راه و شهرسازی گفت:

    همیشه زحمت وکار را اداره راه وشهرسازی انجام میده ولی موقع تشویق وتمجید از پلیس راه و نیروی انتظامی قدر دانی میشه.

  7. م ا گفت:

    تنها آقایان قبادی و مجید صفایی می توانند این کشتی به گل نشسته را نجات دهند
    بی صبرانه منتظر تصیمیم استاندار محترم هستیم
    یا علی

    • عادلj گفت:

      درسته …وقتی شوفر بشه معاون….تقصیره رییسه که هرکسیو پست بهش داده.توهم جریانت معلومه بنده خدا

  8. ناشناس گفت:

    سر ابمیوه جر وابی؟

  9. ناشناس گفت:

    به نظر میاد میراث فرهنگی ضعیفه

  10. محمد.ج گفت:

    باسلام.نمیدونم چن وقته شروع به خبرنوشتن کردی اقای خبرنگاااارر..
    چیزی که شما فرمودین سو تفاهمی بیش نبودواگ مسوولای علوم پزشکی چن دیقه بیشترصبرمیکردن متوجه موضوع میشدن که ازچه قراربود.ک خوداقای استاندارچنددیییین بارمیگفتن ک کلیپه عملکرد روکات کنینو ادامش ندین.باوجودی ک مهندس باقری مخالف اینکاربودن مجبورشدن ک چن دیقه ای ازفیلمو ک دقیقا عملکردعلوم پزشکی وراهداران محترم بود رو رد کنن ک قراربودبعدش عذرخواهی بشه ازطرف خود اقای استاندار.
    حالا شمادست به نوشته شدین وقضاوتم میکنین..عجب…انگارنمیدونین تاچن وقت پیش اداره میراث فرهنگی ازجزو اداره هایی بودک کمتردیده میشد ولی الان چ پیشرفتی کرده.اره خداروشکر چ بسیار به اصطلاح اقایان محترمی هستند ک دیرفهمیدن ک میراث فرهنگی یک جا۱۲میلیاردبودجه واسه گردشگری جذب میکنه و یه عده افرادی مث الان ک دست ب اعتراض میزنن و

    • احمد گفت:

      اگر میراث فرهنگی با این همه پول خرج کردن توانست معضل دستشویی مسافران را حل کند آنوقت خود را با دیگر سازمانهای امدادی و نوروزی محک بزنید .

  11. همشهری گفت:

    درود بر نوروزبانان واقعی نیروهای اورزانس که با ایثار و از خودگذشتگی و بدون ادعا به کار کمک به ههشهریان و مسافران مشغول بوده و مانند دیگر ارگانهایی که در کار نبودند و الان با دادن آمارهای دروغین و غیر واقعی و تصاعدی سعی بر نشان دادن خود دارند ولی نمی دانند که مردم هوشمند و آگاه هستند و سره را از ناسره تشخیص می دهند .

  12. هم استانی گفت:

    این کلیپ که درای ن برنامه پخش شد را چه کسی کارگردانی وساخته ؟؟؟؟؟؟؟؟

  13. احمد اورژانسی گفت:

    جناب آقای نیک اقبالی از چه بی احترامی سخن می رانید وقتی شما که به اصطلاح رئیس ستاد هستید و در 18 روز ایام تعطیلات به کدام چادر سلامت و پایگاه اورژانس و آمبولانس های مستقر بر جاده ها سر زده و احوالی از نیروهای امدادی آنها بپرسید نیروهایی که خود و خانواده هایشان هیچگاه به یاد ندارند که در ایام تعطیلات نوروز به جایی رفته باشند و همیشه نوروزبان سلامت مردم در این ایام بوده اند ، آقای نیک اقبالی از چه بی احترامی رنج می برید وقتی بار سلامت مردم و مسافران و امنیت آنها و ایمنی راهها سه محور مهم ستاد اجرایی سفرهای نوروزی بر دوش اورژانس ، پلیس راه و راهداری می باشد و در این بین نادیده انگاشته شوند و دیگر ارگانهایی که به میمنت ریخت و پاشهای مالی و تبلیغاتی سرآمد گردند و نور چشم شما و با آمارهای غیر واقعی خود و دیگران را فریب دهند و……… جناب آقای نیک اقبالی نیروهای اورژانس بر اساس آیه شریف ” ومن احیا فکانما احیا الناس جمیعا” هرکس نفسی را حیات بخشد مانند آنست که تمام انسانها را زنده گردانیده ، پاداششان را از خدای خود گرفته و چشم انتظار انسانها نخواهند ماند .

    • نسیم بهار گفت:

      چرا از زحمتکشان واقعی نیروهای پرستاری و پزشکی بیمارستان ها که کشیکهای فشرده و شلوغ را تحمل کردن نامی نیست درسته اورژانس115 زحمت میکشه اما اونا فقط بیمارو میندازن بیمارستان و میرن پس چرا از پرسنل بیمارستان کسی نیست زحمتکشان واقعی گمنامند آقای استاندار فقط افرادی که کار نمیکنن در این مراسم بودن خدایی فکر کنیم 

  14. ناشناس گفت:

    متاسفانه کلیپ آقای عنایت عباسی پر از اشکال بود هر چند محتواش تقصیر میراث فرهنگی و روابط عمومیش بود البته مدیران و معاونینش بی تاثیر نیستندو مقصرند

    • ناشناس گفت:

      با سلام . این کار به سفارش میراث فرهنگی ساخت این کلیپ توسط آقای عنایت عباسی نبوده ، ایشان فردی حرفه ای در کار تلوزیون و رادیو هستند و شما از چیزی که اطلاع ندارید حرف نزنید ، زمان این فیلم باعث این شد که مخاطب خسته شود و این موضوع برمیگردد به افرادی از میراث فرهنگی که کار رو قبل از پخش تایید کردند و این کلیپ مطمئنا بدون تایید میراث برای پخش نرفت !

  15. ناشناس گفت:

    آقاي فدايي لازمه بدونن كه يكي از اون اداره اي كه ايشون ميگه اداره كل حمل ونقل وپايانه هاي استانه كه زيرمجموعه وزارت راه وشهرسازيه نه اداره كل راه وشهرسازي واين براي يك مديركل زشته كه اين چيزاي ساده ندونه ………..

    • كارمند راه و شهرسازي گفت:

      درسته حمل و نقل زير نظر وزارت راه و شهرسازي است . اما جهت اطلاع عرض كنم كه كليه ادارت تابعه وزارت راه و شهرسازي در استانها . زير نظر مدير كل راه و شهرسازي هستند و وزير به ايشان تفويض اختيار نموده است . در حكم آقاي فدايي به صراحت قيد شده است .

  16. همشهری گفت:

    میراث فرهنگی خیلی ضعف دارد

  17. mohammad گفت:

    وقتی هرکسی ازراه می رسه خبر میذاره ویه سایتی تشکیل میدن نتیجش اینه.ازخدا بترس وچنین خبر خودساخته ای رو انتشار نده.بخدا به هیچ وجه چنین حرف هایی زده نشد وتنها یه اعتراض ساده بود که تنها دراون لحظه به جا بود نه بیشتر.

  18. ناشناس گفت:

    استاندار به جهت شرکت در جلسه شورای تامین اجازه پخش کامل فیلم راندادند و همین امر باعث انتقاد تیم علوم پزشکی و راه وشهرسازی شدند که چرا در پخش کلیپ زحمات علوم پزشکی و راه و شهرسازی پخش نشد اگرچه حسب دستور استاندار فیلم باید سریع جمع میشد ان هم به جهت جلسه استاندار در جای دیگه بود !!!

    آقای استاندار حرکت شما در جلسه هم درست نبود که هی به مجری و دست اند کاران اجرایی می گفتی طبق زمانبندی ،برنامه ها اجرا نشه و سریع سخنرانی منو بزار میخام

دیدگاه شما