پنجشنبه 25 مرداد 1397 - 18:11

خاکبرداری عجیب یک تپه بیخ گوش دانشگاه یاسوج/احتمال وقوع فاجعه با یک زلزله(+عکس)

گروه اجتماعی- خاکبرداری غیر اصولی تپه ای در مجاورت ساختمان جدید فنی و مهندسی دانشگاه یاسوج وقوع یک حادثه را محتمل ساخته است.

به گزارش بویرنیوز، یکی از مالکان منطقه در اقدامی عجیب تپه ای که تعلق آن به منابع طبیعی یا مالکیت فردی آن برای این سایت مشخص نیست، اقدام به  تخریب تپه مجاور دانشگاه یاسوج کرده و در حال پیشروی حتی به قیمت وقوع یک فاجعه بزرگ است.

این خاکبرداری که عمقی نزدیک به 30 متر نیز دارد همچنان در حال پیشروی است و بدون هیچ اصول فنی و حتی در نظر گرفتن امنیت ساختمان 5 طبقه کنار دستش پیش روی می کند و بنظز نمی رسد که نظارتی توسط دستگاههای نظارتی در این مورد صورت گرفته باشد.

در سایر استان ها  افراد زمین هایی برای دانشگاه ها، مراکز علمی و آزمایشگاهی استان خود وقف می کند، اما با کمال تعجب اینجا نه تنها وقفی برای این کار نیست بلکه به هر صورت ممکن ولو به قمیت تخریب دانشگاه به دنبال وجبی بیشتر از زمین برای تملک خود هستند.

به گزارش بویرنیوز، قطعا با ادامه این کنده کاری ناایمن و غیر اصولی، هم ساختمان دانشگاه در معرض تهدید و حتی فروپاشی در یک زلزله قرار می گیرد و هم خود فردی که در حال کنده کاری است متضرر خواهد شد.

به گزارش بویرنیوز، این زمین که امتداد تپه ای روبروی روخانه بشار و در پایین دست دانشگاه یاسوج و دیوار به دیوار ساختمان چندین طبقه در حال ساخت مهندسی دانشگاه یاسوج قرار دارد.

تصاویر زیرخود گویای این واقعیت است که با یک بارش شدید یا زلزله وقوع یک حادثه غیرقابل جبران دور از انتظار نخواهد بود و لزوم نظارت دستگاه های مسئول در این موضوع حیاتی است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=288761
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. استاد دانشگاه گفت:

    این زمینها منابع ملی است. از رئئیس دادگستری استدعا داریم مقتدرانه ورود پیدا کنند. با تشکر از سایت حقیقت یاب بویرنیوز

  2. منابع ملی گفت:

    حتما هم کس را دارند وگرنه به این راحتی جلوی چشم مسئولین اقدام به تخریب منابع ملی نمی کرد من بچه بودم که این منطقه جژی از رودخانه بشار بوده حالا رودخانه بشار بستر 400متری در قدیم شده 100مت جای تاسف دارد ؟؟؟؟؟//

  3. معلم گفت:

    متاسفانه دانشگاه برای مسولین استانی و برای شهروندان استان بی اهمیت است. هر جای دیگر این کشور این کار را می کردند غوغا به پا می شد.

  4. کشاورز همین منطقه گفت:

    بیش از بیست سال است است که افراد سودجویی در زیر تل مشغول تصاحب وتصرف زمینهای منابع طبیعی و امور آب هستند و احتمالا پرونده هایی در دادگاه یاسوج مفتوح است اما عملا جلوی آنها گرفته نشده است پس اگر می خوا هند جلوی غارت زمینها را بگیرند بسم الله

  5. کشاورز همین منطقه گفت:

    زمین خواری بیخ گوش مسئولین استان کهگیلویه و بو یراحمد!!! پناه بر خدا می بریم؛

  6. یک معلم گفت:

    پیشنهاد میکنم اعضای ستاد مبارزه با زمین خواری استان از محل مورد نظر بازدید کنند ونظر خود را صریحا اعلام نمایند

دیدگاه شما