جمعه 22 فروردین 1393 - 12:11

در دیدار زارعی، استاندار و مدیران با آیت الله ملک حسینی چه گذشت؟ /عکس

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: تحقق عزم ملی مستلزم استفاده از همه ظرفیتها و توان انسانی جامعه و تمام ایرانیان با هر دین، مذهب، گرایش سیاسی، خصوصیت قومی، اقلیمی و بومی است.

به گزارش بویر نیوز به نقل از مهر، به مناسبت سال جدید سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاونین و همچنین غلام محمد زارعی نماینده شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس و جمعی از مدیران صبح جمعه با آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

آیت الله ملک حسینی در این دیدار با تقدیر از زحمات مسئولین استان در سال گذشته گفت: دغدغه هایی در تصمیم گیری های شما وجود داشت و این دغدغه ها اگر ادامه پیدا کند به لطف خداوند آینده را روشن می بینم.

باید باور داشت که استان هنوز محروم است

وی با بیان اینکه باید محرومیت ها را بپذیریم و خدمت را وظیفه بدانیم، تصریح کرد: اگر بعد از گذشت مدتی احساس کنیم چون ما آمدیم دیگر محرومیتی نیست و این باور به محرومیت را که برخی کنار می گذاشتند، کنار بگذاریم، وظیفه خدمت هم فراموش می شود.

آیت الله ملک حسینی تصریح کرد: باید باور کرد که منطقه از یک محرومیت تاریخی برخوردار است و استان ما در طراز یک استان برخوردار قرار ندارد و وقتی وضع اینگونه است باید تلاش گسترده تر و عزم جدی تر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: برخی از افراد که مسئولیت می گیرند، سنتشان است که روزهای اول ناله می زنند که محرومیت است تا بگویند دیگران ویرانه ای به ما تحویل دادند اما پس از گذشت مدتی خیلی بدشان می آید که بگویند منطقه محروم است با این احساس که ما هرچه محرومیت بود از بین بردیم. می بینید که چنین اتفاقی نیفتاده و محرومیت همچنان وجود دارد و از بین بردن محرومیت نیز کار ساده ای نیست.

وی خطاب به استاندار گفت: با هوش و ذکاوتی که در شما سراغ دارم شما به این مشکل مبتلا نخواهید شد که بعد از گذشت مدتی احساس کنید محرومیت ها زدوده شده است.

آیت الله ملک حسینی بیان کرد: آنقدر محرومیت ها عمیق است که رفع آنها در زمان کوتاه امکان پذیر نیست و باید سنگ بنای رفع محرومیتها گذاشته شود کما اینکه در سیاست های نظام گذاشته شده و باید سنگ بناهایی دیگری به آن اضافه کرد تا آیندگان کار برایشان راحت تر باشد.

فرهنگ و اقتصاد باید با عزم ملی اصلاح شوند نه با حذف ملی

وی با بیان اینکه امسال با درایت رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شد، گفت: این یک سنگ بنای زیبایی پس از سنگ بنای ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی است که دورخیزی برای تحقق حماسه اقتصادی خواهد بود.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ابراز امیدواری کرد: شاهد عینیت یافتن اقتصاد مقاومتی در پرتو آن چه رهبر انقلاب به عنوان عزم ملی و مدیریت جهادی از آن یاد کردند، باشیم.

وی با بیان اینکه علاوه بر اقتصاد، پرونده دیگری نیز به نام فرهنگ توسط مقام معظم رهبری باز شده است، اظهار داشت: ایشان معتقدند برای هردو نیاز به عزم ملی و مدیریت جهادی است.

وی با اشاره به شعار سال اظهار داشت: مسئولین نامی را که مقام معظم رهبری براین سال گذاشته تکرار نکنند بلکه عینیت ببخشند زیرا تکرار این کلام جفای به رهبری است. باید فکر کرد که به این شعار چگونه می توان عمل کرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ و اقتصاد باید با عزم ملی اصلاح شوند نه با حذف ملی، تصریح کرد: کلمه عزم ملی یعنی استفاده از همه ظرفیتها و توان انسانی جامعه و تمام ایرانیان با هر دین، مذهب، گرایش سیاسی، خصوصیت قومی، اقلیمی و بومی.

تحقق عزم ملی در گرو استفاده از همه ظرفیتهای جامعه است

 این عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: بدون تردید اگر به فکر باند و نزدیکان خود و استفاده از ظرفیت آنها باشیم با این تعبیر شوخی کرده ایم و تلاش نکردیم به آن عینیت ببخشیم. شکل دادن به عزم ملی یعنی فراهم کردن زمینه برای تمامی توانهای انسانی موجود در جامعه.

آیت الله ملک حسینی، اخلاص، سرعت، عدم توقع تشکر را ویژگی یک مدیریت جهادی عنوان کرد و گفت: مدیر باید احساس کند که یک کار انجام نمی دهد بلکه به یک وظیفه عمل می کند و یک کار هدفمند و الهی انجام می دهند که مورد رضایت خداوند است و هر کاری که مورد رضای خدا باشد قطعا به مصلحت مردم است.

وی گفت: شکم هایی گرسنه اند، مریضهایی هستند که توان هزینه درمان را ندارند، معلولینی هستند که تحت پوشش نیستند، مجروحان و جانبازانی دارند که حمایتها نتوانسته مرهمی بر زخم های آنان باشد، بیکارانی داریم که درد بیکاری در عمق جانشان نشسته است و اینها واقعیاتی است که باید پذیرفت و چشم پوشیدن از این واقعیات تلاش انسان را کم می کند.

نگاه مصلحت اندیشانه به منافع مردم ضروری است

وی همچنین در ادامه سخنان خود بر نگاه مصلحت اندیشانه به منافع مردم تاکید کرد و بیان داشت: اگر نظام به مصلحت جامعه می بیند که در طرح هدفمندسازی یارانه ها برخی افراد برخوردار از گردونه خارج شوند، نگران لطیفه ها، مسخره ها و تهدیدها نباشید زیرا اگر مصلحت جامعه است خدا کمک می کند. ممکن است گله امروز را داشته باشد اما موفقیت و عزت فردا را دارد.

آیت الله ملک حسینی افزود: وقتی این یارانه ها به شکل صحیح بر فقرا و بخش های صنعتی و تولیدی و حمایت از سرمایه گذاری توزیع شود و مردم ببینند در یک سیکل صحیح اینها برخوردارتر می شوند، قطعا دعاگوی انقلاب و نظام خواهند بود. اما اگر برای اینکه مردم گله نکنند همان سیکل معیوب ادامه یابد و در این سیکل برخی افراد برخوردار به جرگه محرومان بپیوندند، کینه و نفرت ایجاد می شود.

وی گفت: باید به دنبال اجرای قانون و روش مند تصمیم گرفتن بود و در تصمیم گیری ها و هدفگذاری ها رو به فردا و روبه آینده عمل کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در سخنان کوتاهی در این دیدار، ضمن تقدیر از آیت الله ملک حسینی بر عمل به این رهنمودها تاکید کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=99493
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. 11 گفت:

    آدم وقتی همراهان و ملازمان استاندار را میبینه قطع امید میکنه

  2. ناشناس گفت:

    ارباب رجوع وقتی باغرور بعضی اطرافیان استاندار مواجه میشه باید سکته کنه کدام عدالت کدام حمایت از کارافرین فقط عشق پست تو استان زیاده وسلام

دیدگاه شما