پنجشنبه 7 فروردین 1393 - 14:06

لارب جلوه‌ای از زیبایی‌های خداوندی در شهرستان لنده + تصاویر

روستای زیبا و گردشگری لارُب در 38 کیلومتری مرکز شهرستان و در بخش مرکزی لنده قرار دارد.

خبرگزاری فارس: لارب جلوه‌ای از زیبایی‌های خداوندی در شهرستان لنده + تصاویر

به گزارش بویرنیوز، روستای لارُب در بخش مرکزی شهرستان لنده و مرز میان شهرستان‌های بهمئی و لنده بوده که سالیان دراز سکونت‌گاه عشایر و روستائیان این شهرستان بوده است.

برای رسیدن به روستای لارب باید از روستاهای قیام، برمُل، چلی گذر کرد و زیبایی‌های روستایی فراموش شده را به نظاره نشست که نمونه‌ای از جلوه‌های قدرت بی انتهای خداوندی در نوک قله‌ کوه‌های سر بر فلک کشیده شهرستان لنده را به نمایش می‌گذارد.

زیبایی و سرسبزی و طراوت و شادابی زندگی را باید از مردانی بهره گرفت که در این سرزمین زیبا و مناطق رؤیایی با دلی آکنده از عشق به خدا به حیات خود ادامه می‌دهند و شاکر پروردگار خویش هستند.

راه‌ ارتباطی این روستا خاکی و کوهستانی و صعب العبور بوده و مردم این روستا چشم به راه همت مسئولان استانی و شهرستانی برای ارائه خدماتی از قبیل آب و گاز و تلفن هستند.

جاذبه‌های طبیعی و بکر این روستا چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.درختی که عمر 55 ساله  خود را در کنار سنگی سخت سپری کرده تا سایبانی برای هر رهگذر و در راه مانده‌ای فراهم کند تا شاید سختی راه بر او آسان گردد و با استشمام هوایی زیبا و پر طراوت به راه خود ادامه دهد.

این روستا در گذشته محل زندگی بیش از 50 خانوار بوده که امروز به دلیل سختی و صعب العبور بودن راه  ارتباطی و عدم امکانات رفاهی عامل کوچ و مهاجرت روستائیان به شهر و تخلیه روستا گردیده است.

چشمه‌ آبی که در نزدیکی این روستا از دل زمین می جوشد تا زمین مرده را سیراب کند و باغات و انسان‌ها و دام‌ها  از آن استفاده کنند تازگی و طراوت و روح حیات را در این روستا دمیده است.

وجود غارهای و یا اشکفت‌های طبیعی و ساخته دست بشر نمودی از آثار تاریخی این منطقه داشته که همراه با سرسبزی و زیبایی‌های دیگر مکانی تفریحی و گردشگری را برای میهمانان نوروزی فراهم کرده و می طلبد در راه برطرف کردن مشکلات این منطقه و معرفی آن عزم همگانی و مدیریتی جهادی را به کار گرفت .

گفتنی روستای لارُب در فاصله 38 کیلومتری مرکز شهرستان لنده و در بخش مرکزی قرار دارد.

 

فارس
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=97274
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بهشت گفت:

    خوش به حال ما بهشت چه داریم من ازبازدیدکنندگان همیشگی سایت شما هستم ولی چند وقت اخیریکم زده شدم چون لنده رامیگی بهشت یا دیشموک یا منطقه ما که بهمئی هست …………

  2. مهدی از ابادان گفت:

    سلام ککا اشکال نداره شهر شما دیشموک هم بهشت،،اما اینجا به کوههاش بنگر ی نگاه بنداز یا ی وقت بذار برو دیار لارب واقعا از لذت دلت میگرد،،

  3. فهیمه.از روستای لارب گفت:

    واقعا گذشت از لارب نعمت است. امیدوارم ی روز ب یکی از مناطق گردشگری تبدیل بشه

  4. حمزه جهانگر گفت:

    عاشقتم لارب زادگاهم دوستت دارم

دیدگاه شما