پنجشنبه 14 شهریور 1392 - 0:04

ستار هدایت خواه: ازدواج های عاشقانه و دانشجویی محکوم به طلاق است

نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس با بیان اینکه برخی برنامه‌های صدا و سیما مروج ازدواج به سبک دنیای غرب شده است گفت: 90 درصد ازدواج‌های دانشجویی و عاشقانه منجر به طلاق شده است.

خبرگزاری فارس: «ازدواج» به سبک غربی دلیل افزایش طلاق در کشور

به گزارش فارس ستار هدایتخواه صبح امروز در مراسم نشست بصیرتی عمومی که با حضور اقشار مختلف مردم این در مسجد شهیدان این شهرستان برگزار شد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت سبک زندگی اسلامی اظهار کرد: تمدن دارای دو بعد ابزاری « سخت‌افزاری» و بعد اساسی سبک زندگی است.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ما نیز دنبال تمدن‌سازی بوده‌ایم و اگر قرار است تمدن‌سازی ایجاد شود؛ باید سبک زندگی را بر اساس آموزه‌های دینی بازسازی کنیم.

این کارشناس امور فرهنگی با بیان این‌که تمدن لایه بیرونی و رویین فرهنگ بوده و فرهنگ، باطن تمدن است، تصریح کرد: اگر قرار است تمدن‌سازی شود باید فرهنگ را مورد توجه جدی قرار داد و وقتی واژه تمدن‌سازی مطرح می‌شود ذهن‌ها به سراغ بعضی انسان‌های نخبه و نامی می‌شود که اینگونه نیست زیرا تک تک افراد می‌توانند در تمدن‌سازی ایفای نقش کنند.

هدایتخواه در بخش دیگری از سخنان خود مهم‌ترین وظیفه شیعه را در عصر غیبت انتظار ظهور امام زمان(ع) دانست و گفت: در عصر انتظار باید زمینه‌سازی کرد و تمدن اسلامی را بنیان کرد که لازمه این امر مهم گرایش به سبک تمدن اسلامی است.

نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی لازمه رسیدن به حیات طیبه و پاک از هر نوع ناآرامی، نقص، زشتی و تنش را رفتن به سمت سبک زندگی اسلامی دانست.

این کارشناس مسائل فرهنگی بسیاری از معضلات و مشکلات فعلی جامعه را فاصله گرفتن  و دوری از سبک زندگی اسلامی دانست و اظهار کرد: دوری و بیگانگی با سبک زندگی اسلامی زندگی ما را تلخ کرده و با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.

وی با تأکید بر این‌که لازمه رفتن به سوی سبک زندگی اسلامی گذشتن از سبک زندگی غربی است، بیان کرد: متأسفانه قرن‌ها دنیای غرب با تکنولوژی پیشرفته و وسائل تبلیغاتی سبک زندگی خود را بر حوزه‌های مختلف زندگی بشری تحمیل کرده است.

هدایتخواه سبک زندگی اسلامی را توحید محور دانست و خاطرنشان کرد: تمام رفتارهای انسانی از پست‌ترین رفتار تا مقدس‌ترین رفتار انسانی توحید محور بوده است.

عضو جبهه پایداری با اشاره به برخی فرمایشات رهبری در زمینه ازدواج و طلاق در سبک زندگی اسلامی یادآور شد: متأسفانه سبک ازدواج و سبگ زندگی خانوادگی ما مبتنی بر سبک زندگی انسانی نیست.

وی با تشریح برخی از اهداف مطرح شده از امر ازدواج در جامعه کنونی بیان کرد: بعضی از افراد رهایی از تنهایی، تولید نسل، برآورده شدن نیازهای جنسی و نیاز به همکار برای اداره زندگی را از جمله اهداف ازدواج عنوان می‌کنند اما اسلام این اهداف را فواید ازدواج می‌داند و هدف ازدواج را در فرهنگ دینی رسیدن به کمال می‌داند.

هدایتخواه ازدواج را سبب شکوفایی استعدادهای انسانی دانست و گفت: برخی شیوه‌های غلط همسر گزینی در جامعه ما مطرح شده است و مهم‌ترین دلیل افزایش طلاق در جامعه امروزی شیوه همسریابی به سبک غرب است.

این کارشناس مسائل فرهنگی با بیان این‌که بیش از 90 درصد ازدواج‌های عاشقانه و دانشجویی که بر اساس سبک غربی شکل گرفته است، منجر به طلاق می‌شود، متذکر شد: متأسفانه صدا و سیمای ما نیز سبک زندگی و ازدواج بر اساس الگوی غربی را در اکثر فیلم‌ها و سریال‌ها ترویج می‌کند.

وی ادامه داد: صدا و سیما آشنایی‌های قبل از ازدواج، رفتارهای دوستانه و بدون رعایت موازین شرعی و ارتباط‌های قبل از ازدواج را در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌ها طبیعی جلوه داده و ترویج می‌کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=67289
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. استقلال قهرمان گفت:

    دوباره شما اخه کارشناس ازدواجید یا نماینده مجلس ویا… چرا نظر میدی

  2. صادق گفت:

    ازدواج اگر برمبنای عشق و علاقه نباشد بر چه مبنایی باشد؟

  3. جواد گفت:

    مبنای ازدواج شناخت است…عشق و علاقه براساسه شناخته نه براساس دیدن ظاهر و … تعجب میکنم حالا که ایشون سیاسی نیست چرا عده ای اینقدر بدنبال تخریب شخصیت آقای هدایتخواه هستند… همه میدونن ایشون از اول آدم فرهنگی محسوب میشه بعد استاد دانشگاه و بعد نماینده مجلس… حالا چه ایرادی داره من نمیدونم… خود شماهم اگه مطالعه و شناخت داشته باشید میتونید در این موارد نظر بدید و …

    • درجواب جواد گفت:

      ببخشید شما که روزی20 ساعت مطالعه دارید تا عشقی نباشه،شناخت هم نیست . مگه حتما باید با دین و ایمان این جور قدم هارو برداشت حالا شما اگه یه خانم بد ظاهر رو دیدی میری برایه شنهختنش.آره؟

    • رضا گفت:

      بنده خدا ازدواج برمبنای شناخت مفهوم عشق را ملغی نمی کند. آیا میتوان دختری را فقط چون میشناسی باهاش ازدواج کنی؟ آیا عشق و علاقه نباید در ازدواج باشد. ازدواج هر قدر منطقی اگر در آن از عشق و علاقه خبری نباشد آخرش به بن بست می رسد. حالا آقای هدایت خواه میاد حرفایی میزنه که کارشناسی و علم را زیر سئوال میبره. بله اگر میگفت عشق به ظاهر و آب ورنگ باعث پشیمانی میشود باز میشد یه کاریش کرد

  4. ناشناس گفت:

    بالی بختت هم گپ زی ؟؟؟؟؟!

  5. حیام میشه ..... گفت:

    سلام
    به حضرت عباس راست میگه
    بابا وزارت ارشاد و صدا و سیما دیگه گندش را در آوردند به خدا من جلوی خانواده ام روم نمیشه نگاه فیلم های ایرانی کنم خارجی که دیگه واویلا
    یا خدا جنتی به همکاری مردم بتونه کاری کنه کارستون

  6. جوجو گفت:

    آخه یکی نیست به این…بگه شما که 8 سال نماینده این مردم بودین چه قدم مثبتی واسه جوونا برداشتین که حالا اومدین درس فرهنگ میدیدن؟یادمون نرفته اون موقع که در مجلس حضور داشتین دنبال همین کارای بهوده بودین نه فکر اشتغال زایی و …برای همشهریایت بودی درصورتی که کشور در بهترین شرایط از هر لحاظ قرار داشت و میتونستن کارای بزرگ انجام بدن تا الان استان ما بعد از ایلام بیشترین آمار بیکاری رو داره .اینکه همش مشکلات رو به مقامات کشور ربط بدهیم چندان منطقی نیست چرا که در استان ما سوء مدیریت بیداد میکنه که خیلی از مدیران ضعیف در زمان ایشان وارد کار شدن که صرفا منافع خود و اطرفیان را تامین کردن تا اینکه به فکر استان باشن وکلام آخر اینکه دو جوون تا عاشق همدیگه نباشن و شرایط همدیگرو نپذیرن چطورمیتونن ازدواج کنن ؟جناب .. دیگه مردم آگاه شدن حرف خوب و بد راحت میتونن از یکدیگه تمییز بدن و دیگه نیازی به حرفای شما ندارن چون حرفاتون مثل آب در هاون کوبیدنه.

  7. سی سختی گفت:

    ……..است چرا به حرفاش بها میدید؟

  8. دانشجو گفت:

    ای خدااااااااااااااا باز این تز داد

  9. عاشق پیشه گفت:

    زندگی بدون عشق مشابه جسم بدون روح است ، آقای دکتر ،باتلاق عشق تنها باتلاق زیبای این دنیا است لطفا آن را خشک نکنید .مگر میشود همه چیز دانشگاه خوب باشد ولی درس عشقش خوب نباشد،

    • م.ح گفت:

      حضرت عباسی دوران دانشجویی عاشق شدم عقد هم کردم بعداز یه سال از هم جدا شدیم.بعدش فهمیدم ک اختلاف فرهنگی با هم داریم.مو یاسوج اون شیراز بزرگ وابیمون اصلأ اختلاف وحشتناک بود عشق عقل چشممو کور کرده بود.کلی ضربه خوردم ضرر کردم .پدر عشق بسوزد.بنظرم عشق های امروزی جز هوس چیز دیگه نیستن.خواهشأ نظر بدید نه بر اساس احساسات

  10. عوام گفت:

    شايد اقاي دكتر تجربه بدي دارن ………..

  11. سامان گفت:

    در ارائه نظرات خدا را در نظر بگیرید.کواکبیان و زیباکلام را در مناظره ها شکست داد.دکتر سروش را همچنان نقد کرد که دیگر سر بلند نکرد.نور چشمی رهبر واحمدی نژاد بود.در چندین سفر خارجی همراه احمدی نژاد بود.دوازده دقیقه از وقت طلایی احمدی نژاد را در مجلس به خود اختصاص داد.در طرحها وبرنامه ها جایش در مجلس خالی است.مخبر کمیسیون فرهنگی،عضو کمیسیون تلفیق بودجه،شجاعترین،وظیفه شناسترین نماینده تمام ادوار مجلس بوده است.در فتنه 88 تمام دنیا از اقدامش در مجلس دست حیرت به دهان گرفت.خدا را،خدارا،خدارا……………در نظر بگیرید.

  12. 9999999999 گفت:

    قرار نیس همه ازدواجها موفق باشه هدایتخواه . تورو خدا بس کن .به ولا هر وقت عکستو یا خودتو میبینم در مقابل در گاه خداوند شرمنده هستم که فک میکردم فرد لایقی بودی واسه مردم شهر یاسوج . خداوند بهترین قاضی میباشد ودر قیامت باید جوابگوی همون یک رای من باشد واز حقم نمیگذرم ودر امانت خیانت کردین

  13. ساتور گفت:

    خدا او رایی که وت دام حرومت بو……

    • دانشجو گفت:

      واي بر ما كه اينجور با بي تقوايي حرف مي زنيم..واي برما!!
      مشكل ما اينه كه هنوز به اون درجه از رشد نرسيديم ك خوب وبد رو بهتر تشخيص بديم..
      استاد هدايت خواه هرجايي غير از اين استان بودن مطمئنا در حد اعلي اونو ستايش مي كردند..من خودم شخصا انتقاد دارم از ايشون ولي دليل نميشه بي تقوايي كنم..اون حقيقتا برا اين استان نعمت هستن..

  14. مهدی گفت:

    ازدواج بدون عشق؟ وای جای سوال و تعجب داره؟

دیدگاه شما