سه شنبه 29 مرداد 1392 - 14:52
بسته ويژه خبري بويرنيوز

معرفی مردان نفتی زنگنه / پشت‌پرده عکس حاشیه‌ساز چيست؟ / روحاني لج بازي با مجلس را استارت زد / بشار اسد سقوط کرده، سپاه پاسداران حاکم سوریه است! / روایت جدید از قتل بازیکن تیم ملی فوتبال / پست‌های خالی کشور را چه کسانی پر می‌کنند؟

معرفی مردان نفتی زنگنه

به گزارش بويرنيوز، احتمال بازگشت غلامحسین نوذری و سیدکاظم وزیری هامانه وزرای اسبق نفت در دولت نهم به صنعت نفت بیش از سایر گزینه‌ها محتمل است و هر چند تاکنون حکم انتصابی صادر نشده است اما از نوذری به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت ملی نفت و هامانه به عنوان معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت یاد می‌شود.

در این بین مسعود سلطانپور مدیرعامل سابق شرکت تاسیسات دریایی، ناجی سعدونی مدیرعامل سابق شرکت مهندسی و توسعه نفت، غلامرضا منوچهری مدیرعامل سابق پتروپارس، سیدمهدی میرمعزی مدیرعامل اسبق شرکت نفت، سیدمحمود محدث مدیر سابق اکتشاف نفت، مجید عاصمی‌پور قائم مقام سابق شرکت نفت و حمیدرضا کاتوزیان به عنوان یاران جدید وزیر جدید نفت در بدنه شرکت ملی نفت نام برده می‌شود.

در این بین احتمال بازگشت غلامرضا آقازاده وزیر اسبق نفت هم به کابینه نفتی دولت یازدهم قوت گرفته است، به طوری‌که زنگنه پیش از حضور در نفت از حذف برخی شخصیت‌های نفتی و خانه‌نشین کردن آنها به شدت انتقاد کرده بود.

 پشت‌پرده عکس حاشیه‌ساز چيست؟

انتشار ناقص و بدون توضیح عکسی در شبکه های اجتماعی وابسته به جریان های ضد شیعی و ضدایرانی، باعث جریان سازی علیه ایران شده. و عنوان شده که وضعیت زنها در ایران مثل برده هاست که زنها روی زمین باید بشینند و مردها روی صندلی.

یک مراسم رسمی و خبرنگاران خانمی که روی زمین نشسته اند و دارند خبر مراسم را تنظیم می کنند. روایت عکس حاشیه ساز مهر در این روزها همین یک خط است. عکسی که درنگاه اول شایدموضوع جنجالی را به ذهن متبادر می کند. اما با نگاهی به مجموعه عکس های این مراسم می توان دریافت که آن نگاه جنجالی به این عکس، ناشی از بی دقتی و اطلاعات ناقص بوده است.

اما ماجرای عکس جنجالی چیست؟

مراسم تودیع و معارفه وزیران قدیم و جدید وزارت امورخارجه، روز شنبه در محل وزارت امورخارجه برگزار شد. ازدحام جمعیت و مهمانان حاضر در این مراسم سبب شد تا تعداد زیادی ازمدعوین و خبرنگاران مرد، ایستاده به تماشای مراسم و سخنرانی هایش بپردازند و عده ای دیگر شامل جمعی از بانوان خبرنگار که برای پوشش خبری مراسم آمده بودند، به دلیل کمبود جا، روی زمین بنشینند و خبر این مراسم را به همان صورت تنظیم کنند.

اما انتشار این عکس بدون توضیحات لازم، سبب شد تا در شبکه های اجتماعی واکنش های تندی به این عکس صورت گیرد. به طوری که سایت ها و صفحات شبکه های اجتماعی متعلق به جریان های ضد شیعی، ضد ایران و پان ترکی با انعکاس ناقص این عکس ها، سعی بر القای این ادعا داشتند که وضعیت زنها در ایران مثل برده هاست که زنها روی زمین باید بشینند و مردها روی صندلی.
درحالی که بقیه عکسهای منتشرشده از این مراسم، کمبود جا برای خبرنگاران وعلت نشستن خانم های خبرنگاردر مراسم تودیع و معارفه وزیران پیشین و جدید وزارت امورخارجه را به خوبی روشن می کند.

روحاني لج بازي با مجلس را استارت زد

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفت‌وگو با تسنيم، معرفی جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس را ظن و گمان رسانه‌ای دانست و اظهار داشت: فکر نمی‌کنم رئیس‌جمهور، توفیقی را به به مجلس معرفی کند، چراکه سوابق توفیقی نیز مانند میلی منفرد است که نمایندگان مجلس به وی رای اعتماد ندادند.

وی ادامه داد: روحانی حساسیت مجلس به فتنه را در عدم رای اعتماد به 3 وزیری که رای نیاوردند، کاملا متوجه شده است و با اسنادی که در خصوص سوابق توفیقی در فتنه منتشر شده و در اختیار نمایندگان قرار گرفته، وکلای ملت نسبت به توفیقی حساسیت پیدا کرده‌اند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه معرفی توفیقی را لج بازی با مجلس توصیف کرد و گفت: آقای روحانی روحیه مجلس را می‌شناسد و می‌داند که روحیه مجلس لج‌بازی‌پذیر نیست و لج‌بازی کردن با مجلس در همکاری دولت و مجلس تعارض ایجاد می‌کند. همچنین لج بازی نیز افراطی‌گری و به دور از اعتدال است.

ترقی با اشاره به سخنان روحانی در تودیع و معارفه وزرای کشور و امور خارجه، تصریح کرد: همانطور که رئیس جمهور در وزارت کشور و امور خارجه اعلام کرد، عدم رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی را حق نمایندگان ملت می‌داند و با توجه به اینکه روحانی ذائقه مجلس را به لحاظ کارشناسی و سیاسی متوجه شده است، خودش از ارائه پیشنهاداتی که با این ذائقه تعارض داشته باشد، پرهیز می‌کند.

وی در خصوص انتصاب توفیقی به عنوان سرپرست وزارت علوم خاطرنشان کرد: ممکن است رئیس‌جمهور فردی را آماده این پست نداشته و به همین خاطر توفیقی را به عنوان سرپرست وزارت علوم منصوب کرده تا گزینه مناسبی را برای این وزارتخانه مهم پیدا کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با تاکید بر اینکه پیام مردم و نمایندگان مردم روشن است، اظهار داشت: فتنه خط قرمز مردم و نمایندگان آنها‌ست؛ مردم که به اصلاح‌طلبان رای ندادند، به روحانی رای دادند که فتنه‌گری و اردوکشی‌های خیابانی را محکوم کرده بود و در جلسه رای اعتماد نیز دوباره فتنه را با شفافیت محکوم کرد.

ترقی در پایان افزود: پیام مردم نفی فتنه‌گری و افراطی‌گری است، لذا به اصلاح‌طلبان و فتنه‌گران توصیه می‌کنیم برداشت غلط از این پیام نداشته باشند.

بشار اسد سقوط کرده، سپاه پاسداران حاکم سوریه است!

رئیس گروهی تحت عنوان «ائتلاف ملی سوریه» که خود را عمده‌ترین تشکل مخالفان بشار اسد می داند، در گفت‌وگو با روزنامه “النهار” چاپ لبنان گفت: اسد سقوط کرده و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در سوریه حاکم است!

به گزارش «انتخاب» ؛ احمد جربا- رئیس ائتلاف ملی سوریه، ، در این گفت‌وگو مدعی شد: اسد دیگر در سوریه حکومت نمی کند و فرماندهی نبرد در این کشور در حال حاضر با سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، حزب الله لبنان و برخی عوامل حوثی‌های یمن است.

رئیس ائتلاف ملی سوریه تأکید کرد: مخالفان کنترل نزدیک به نیمی از خاک سوریه را در دست دارند و ماه‌های پیش رو، زمان «تصمیم گیری» خواهد بود.

احمد جربا، بار دیگر از کشورهای حامی مخالفان دولت سوریه خواست تا سلاح‌های مورد نیاز مخالفان را تأمین نمایند!

احمد جربا مدعی شد: در ابتدای جنگ در سوریه ما با ارتش ضعیف نظام اسد می‌جنگیدیم اما اکنون با ارتشی مجهز به تجهیزات نظامی پیشرفته، با فرماندهی سپاه پاسداران، حزب الله و حوثی‌های یمن، در جنگ هستیم!

وی مدعی شد: در نتیجه دخالت جمهوری اسلامی و عواملش مانند حزب الله و حوثی‌ها، وضعیت در سوریه وارد فاز جدید و پیچیده‌ای شده است!

 

روایت جدید از قتل بازیکن تیم ملی فوتبال

سرپرست تیم فوتبال نیروی زمینی گفت: امید دربندی دو ماه پیش خدمت سربازی و همکاری‌اش با باشگاه نیروی زمینی تمام شده بود و از این‌که شنیدیم او با 100 ضربه چاقو کشته شده بسیار متاثر شدیم.

حسین اخوت با بیان این‌ که دیروز (دوشنبه) چهارمین روز قتل امید دربندی است، درباره‌ی حضور آن مرحوم در تیم نیروی زمینی اظهار کرد: دربندی بازیکن رده امید و تیم نیروهای مسلح باشگاه نیروی زمینی بود. او بازیکن جوان و خوبی بود که به خاطر حضورش در نیروی زمینی، خانواده‌اش هم سال گذشته از اردبیل به تهران نقل مکان کرده بودند.

وی افزود: این بازیکن رشد فوتبالی خوبی داشت و توانمندی‌هایش برای ما ثابت شده بود. البته دو ماه پیش خدمت سربازی این جوان ناکام تمام شد و ما تقریبا از او اطلاعی نداشتیم. یعنی هنوز قرارداد جدیدی به عنوان بازیکن آزاد با او امضا نکرده بودیم. دربندی سال گذشته همراه با تیم نیروهای مسلح به مقام قهرمانی هم رسیده بود و به لحاظ اخلاقی که فوق‌العاده بود و از نظر فنی هم جای رشد داشت. البته در حدی نبود که مربیان بخواهند در تیم بزرگسالان نیروی زمینی در لیگ از او استفاده کنند.

سرپرست تیم نیروی زمینی با اشاره به اتفاقاتی که پیرامون گروگان‌گیری و نهایتا قتل این جوان افتاده بود اظهار کرد: ظاهرا دربندی در حوالی تهران محبوس بوده اما تماس‌هایی که با خانواده او گرفته می‌شد از افغانستان بوده است. خانواده ایشان 10 میلیون تومان را به گروگان‌گیران داده بودند و بعد از آن وقتی با مطالبه 100 میلیون تومانی آنها مواجه شده بودند پلیس از آنها خواسته بود تا این مبلغ را به گروگان‌گیرها ندهند که متاسفانه آنها هم ندادند و فرزندشان هم کشته شد.

وی افزود: عموی امید در محلی که گروگان‌گیرها گفته بودند جسد این جوان را آن‌جا انداخته‌اند حاضر شده بود و گویا 100 ضربه چاقو به بدن امید وارد کرده بودند. وقتی خانواده‌ی دربندی بعد از آگاهی از قتل فرزندشان با پلیس صحبت کرده بودند ماموران پلیس به آنها گفته بودند چون ما می‌دانستیم او کشته شده است به شما گفتیم پول را پرداخت نکنید!

اخوت با بیان این‌که می‌بایست کمیته پی‌گیری برای این موضوع تشکیل شود،گفت: هنوز به طور دقیق مشخص نیست چه اتفاقاتی افتاده و اگر پلیس می‌دانسته این جوان کشته شده چرا به خانواده‌اش اطلاع نداده است؟ و این‌که اصلا از کجا متوجه شده‌اند و چطور است هنوز گروگان‌گیرها دستگیر نشده‌اند؟ به هر حال یک سیستم مشخصی باید این موضوع را بررسی کند. دربندی بعد از آن‌که خدمتش در باشگاه نیروی زمینی تمام شد تقریبا ارتباطی با ما نداشت و ما هم از او بی‌خبر بودیم که متاسفانه دیروز به بنده اطلاع دادند چنین اتفاقی افتاده است و البته امروز چهارمین روز اطلاع خانواده‌شان از این واقعه است.

پست‌های خالی کشور را چه کسانی پر می‌کنند؟

چهره‌ها که به کابینه راه می یابند، این طرف برخی پست‌ها خالی می‌شوند، این روزها درباره سه پست مدیریتی کشور که به تبع حضور روسای سابقش در کابینه، خالی شده اند، گمانه زنی زیاد است.

مرکز تحقیقات استراتژیک اولین جایی است که بعد از انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری کشور خالی شد و گمانه ها درباره اینکه چه کسی رئیس این مرکز می شود شدت گرفت. این مرکز در سال ۱۳۶۸ با هدف تدوین و تنظیم استراتژی برای جمهوری اسلامی ایران در ابعاد گوناگون تشکیل شد اما در سال ۱۳۷۶ بر اساس مصوبه شورای عالی اداری از نهاد ریاست‌جمهوری منتزع و به عنوان بخش تحقیقاتی مجمع تشخیص مصلحت نظام به آن پیوست. اولین رئیس این مرکز موسوی خوئینی‌ها بود و رئیس بعدی این مرکز تا به حال حسن روحانی بوده است. بخشی از بدنه کابینه هم از همفکران و همکاران فعلی و سابق روحانی در همین مرکز بوده اند. علی یونسی وزیر اطلاعات دولت اصلاحات از اولین چهره‌هایی بود که نام او برای حضور در راس این مرکز به زبان ها افتاد. مصطفی محقق داماد، مجید انصاری هم از گزینه‌های احتمالی هستند.
محمدرضا عارف هم یکی از گزینه‌هایی که برای حضور در این مرکز نامش را آورده اند. اما حسن رسولی مشاور عارف در گفت‌وگویی این موضوع را تکذیب کرده و گفته است: این موضوع فقط یک گمانه زنی رسانه ای است و تاکنون نیز بحثی در این زمینه مطرح نبوده است.
به غیر از تمامی این گزینه ها از علی اکبر ولایتی هم به عنوان گزینه این مرکز یاد می شود. با تکذیب حضور عارف در این مرکز بعید نیست ولایتی گزینه ای جدی برای ریاست این مرکز باشد. او گزینه‌ای است که در انتخابات سال 84 به نفع هاشمی رفسنجانی کنار کشید و در انتخابات اخیر هم به نفع روحانی کار کرد.
احمد پورنجاتی اخیرا در گفت وگویی به مناظرات انتخاباتی و مواضع ولایتی در مسائل سیاست خارجی در مقابل جلیلی اشاره کرده و گفته بود که «اینگونه نبود که بخشی از کاندیداهایی که در جبهه اصول گرا تعریف می‌شدند خود خواسته و اتفاقی مواضعی را بگیرند که نهایتا به سود کاندیدای پیروز باشد. تمام اینها با برنامه‌ریزی بود به این معنا که با تدبیر عقلانی همراه بود. به عنوان نمونه موضع‌گیری آقای ولایتی در مسائل سیاست خارجی و مواجهه ایشان با آقای جلیلی صرفا به خاطر خاستگاه شخصی ایشان نبود بلکه نتیجه تدبیر عقلانی بود که به شکل دقیقی اندیشیده شده بود. من این را با اطلاع می‌گویم و تحلیل نیست». البته ولایتی به این نکته پاسخ گفته و اظهار داشته که مواضع بنده در انتخابات کاملاً فردی و نظر کارشناسی بنده در آن زمان بود.
 کدخدایی گزینه دیوان محاسبات
دیوان محاسبات با رفتن عبدالرضا رحمانی فضلی رئیس خود را از دست داده است. رئیس این دیوان ابتدا در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس انتخاب می شود و سپس برای او در صحن علنی رای گیری می شود.  عبدالله‌زاده عضو کمیسیون برنامه و بودجه، عادل آذر رئیس مرکز آمار ایران، امین حسین رحیمی دادستان دیوان محاسبات و حسینعلی امیری عضو سابق شورای نگهبان از گزینه های جدی تصدی ریاست دیوان محاسبات هستند. گفته می شود عباسعلی کدخدایی سخنگو و حقوقدان سابق شورای نگهبان هم از گزینه های تصدی این پست است.
انتخاب تا پایان هفته
مصطفی پورمحمدی  که به کابینه راه یافت و وزیر دادگستری دولت روحانی شد از حیدر مصلحی وزیر اطلاعات دولت دهم به عنوان یکی از گزینه های جدید حضور در راس سازمان بازرسی کل کشور نام برده شد. اما غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی دستگاه قضا آب پاکی را روی دست همه ریخت و گفت که رئیس سازمان بازرسی باید قاضی باشد و پایه قضایی 10 به بالا داشته باشد. او گفت که  گزینه انتخابی هنوز قطعی نشده است و به محض قطعی شدن، آن را به اطلاع می‌رسانیم، البته شاید تا پایان هفته رئیس جدید معرفی شود.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=64159
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. امان گفت:

    انشالله که سوریه پیروز وبرای کمک به شیعیان حوثی نیز اقدام شود در برابر عربستان آل خود خوانده سعودی وآزادی مقد مطهر بقیع

    • ناشناس گفت:

      بابا یه کم اون عقل را بذارید فکر کنه خودش ..کمتر بگذارید دیگرا از جمله رسانه ها برایتان فکر کنند. 

دیدگاه شما