سه شنبه 29 مرداد 1392 - 13:51

روایت غرضی از سخنان «ضد تورم» نمایندگان

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: حرف‌هایی که در جلسات رای اعتماد زده شد حرف‌‌های بسیار متناسب و درست و در جهت مبارزه با تورم بود.

سید محمد غرضی کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگو با  تسنیم به برخی ناگفته‌هایش از انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و گفت: انتخابات به شکر خدا تمام شد و برای کشور افتخارآفرین شده است. بنده معتقدم که در 24 خرداد 92، کشور حال سیاسی بزرگی پیدا کرده و انسجام ملی بوجود آمده است.

وی ادامه داد: قبل از اینکه ریاست جمهوری آقای روحانی اعلام شود، بنده اولین کسی بودم که آن را به وی تبریک گفتم.

غرضی در پاسخ به این سؤال که آیا دولت یازدهم، دولت ضد تورمی است یا خیر؟، گفت: بنده معتقدم که تورم، دست در جیب فقرا کردن است و دولتی که دست در جیب فقرا کند، اسلامی و ملی نیست. بنده این‌ها را در زمان انتخابات برای رسانه‌ها مفصل صحبت کردم و شما خبرنگاران نیز به بنده ایرادی نگرفتید. البته اسنادی را هم نیاوردید که بگویید بنده اشتباه می‌کنم.

وی در همین زمینه تأکید کرد: تورم از نظر اسلام منفور است و دولتی که با تورم زندگی کند، ملی و اسلامی نیست، اما قانونی است، زیرا مجلس آن را تأیید می‌کند.(با خنده)

هر دولتی جمهوریت و اسلامیت را توسعه دهد، کفشش را واکس می‌زنیم

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه افزود: حاصل بنده فقط دو کلمه توسعه جمهوریت و اسلامیت است. هر دولتی بتواند با این مفاهیم کشور را اداره کند، ما تا آخر عمر به اصطلاح، کفشش را واکس می‌زنیم. بنده نمی‌خواهم که نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی که مردم همواره به آن پایبند مانده‌اند، “لق لقه” زبان باشد و فقط در کتاب‌ها نوشته شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه اظهارداشت: امیدوارم که دولت جدید بتواند در مسیر دولت ضد تورم قدم بردارد. گزارش‌هایی که در مجلس در جلسه رأی اعتماد ارائه و حرف‌هایی که زده شد به اعتقاد بنده بسیار حرف‌‌های متناسب و درست و در جهت مبارزه با تورم بود. دولت تا هر میزان که بتواند در این مسیر گام بردارد، در جهت منویات اسلامی شدن جمهوریت پیش رفته است. امیدوارم خدا به همه آن‌ها کمک کند.

غرضی اضافه کرد: در مجلس حرف‌های خوبی زده شد، اما باید قاعده اجرایی پیدا کرده و تا تمام نخاع اجتماعی پیش رود تا تورم کنترل شود. هر چقدر در این مسیر گام بردارند به فقرا خدمت کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به فعالیت‌های اخیرش اشاره کرد و گفت: بنده در حال حاضر رئیس هیئت مدیره یک شرکت مشاوره‌ای هستم و شبانه روز کار می‌کنم. این شرکت نیروگاه، سد و خطوط انتقال نفت و گاز می‌سازد. البته این شرکت به وزراتخانه‌های نفت و نیرو نیز مشاوره می‌دهد.

وزیر اسبق نفت در ادامه در مورد وزارت “زنگنه” گفت: زنگنه شخصیت معتبر، درست و فعالی است. بنده بیش از دو دهه با او همکار بوده‌ام و با هم آشنایی داریم. از وقتی که وی در حدود سال‌های 50 وارد دانشکده فنی دانشگاه تهران شد و بعدها در جریان مبارزه و اقدامات و پس از آن و از زمانی که وزیر نفت شد با او آشنایی دارم.

غرضی افزود: بنده به زنگنه افتخار می‌کنم و به او علاقه‌مندم. امیدوارم در این بار بزرگی که در جریان تحریم‌ها به روی دوشش گذاشته شده موفق باشد. از خدا می‌خواهم، همان‌طور که زنگنه در گذشته نیز نام نیک داشته و کار نیک کرده است، کار و نام نیک خوبی از خودش به یادگار بگذارد.

وی تأکید کرد: امیدوارم همه عوامل حکومتی اعم از رئیس جمهور، هیئت دولت و کارکنان نفت با همکاری رسانه‌ها بتوانند مجموعه‌ای را که واقعا مجموعه عظیمی است را اداره کنند. مجموعه ذخایر نفت و گاز کشور ما در دنیا اول است. ما حداقل تا 200؛ 300 سال آینده می‌توانیم از این ذخایر و منابع به صورت خیلی خوب، بهره‌برداری کنیم. در حال حاضر بیش از 15 درصد مخازن نفت و گاز استخراج نمی‌شود که اگر مجموع قدرت سیاسی، اداری، اجتماعی و مجلس همت کنند، این 15 درصد در آینده به 20 درصد خواهد رسید.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، در ادامه اظهارداشت: به لطف خدا در مجموعه وزارت نفت کارشناسی خیلی خوب است. سرمایه‌‌ها و تشکیلات بسیار وسیعی در این وزارتخانه وجود دارد. زنگنه سرباز امام، انقلاب، رهبری و دولت است. بنده معتقدم که باید به مجموعه دولت و زنگنه کمک شود که فیزیک کار دولت روی زمین نماند. انشاء‌الله نرم‌افزار آن هم تکمیل می‌شود.

غرضی با بیان اینکه برای انتخاب وزرا، پیشنهادی به دولت جدید نداده است، اظهارداشت: بنده خیلی در این موارد دخالت نمی‌کنم. بارها گفته‌ام که مردم به آقای روحانی رأی داده‌اند. خودش می‌تواند با هر کسی که خواست، مشورت کند و براساس قانون پیش رود. اینکه برخی افراد و گروه‌ها نظرات و رهنودهایی بدهند، این موضوع را خلاف شأن نظام اسلامی می‌دانم. باید اجازه دهیم که خودش تصمیم بگیرد و پاسخگو باشد، بنابراین بنده در خصوص وزرای کابینه هیچ دخالتی نکرده و مشورتی نیز نداده‌ام.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به دیدارش با محمدرضا عارف پس از انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: پس از انتخابات ریاست جمهوری، در یک شب آقای عارف بنده را به منزلش دعوت کرد. در این مهمانی در مورد مناظره‌ها، انتخابات و اداره کشور بحث شد. البته در مورد اشخاص بحثی نشد.

تا سال 96 چه کسی زنده است، چه کسی مرده؟

وزیر پست و تلگراف تلفن دولت سازندگی در مورد احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات مجلس دهم، تصریح کرد: از پیامبر نقل شده است که کار دنیا را در زمان خودش انجام دهید و در کار آخرت را به خداوند بسپارید. تا سال 96 چه کسی زنده است و چه کسی مرده؟ اجازه دهید زمانش برسد. بنده معمولا نسبت به این مسائلی که در طول زمان انجام می‌شود، خودم را در تدبیر خدواند می‌دانم، بنابراین در این زمینه برای آینده تدبیری نمی‌کنم.

غرضی در ادامه در مورد همکاری‌اش با دانشگاه جدیدالتأسیس محمود احمدی‌نژاد، افزود: بنده دانشگاهی نیستم. بنده پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده فنی دانشگاه تهران، در زمینه آموزش کاری انجام نداده‌ام. بنده در این زمینه صلاحیت ندارم. معتقدم که باید کسانی که در سیستم آموزشی دارای تخصص‌های علمی مربوطه هستند، در این حوزه فعالیت کنند. بنده در این مورد برای خودم صلاحیتی نمی‌بینم.

وی در خصوص دیدارش با احمدی‌نژاد، اظهارداشت: در طول هشت سال ریاست جمهوری احمدی‌نژاد دیداری با وی نداشته‌ام. البته فقط در سال اول ریاست جمهوری او و در ماه مبارک رمضان همان سال، ملاقاتی با او داشتم.

صداوسیما و خبرنگاران کلماتم را شکستند

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اینکه هنوز برای کاندیداتوری در مجلس دهم برنامه‌ریزی نکرده است، افزود: شعار اصلی بنده در زمان انتخابات ریاست جمهوری، توسعه جمهوریت و اسلامیت بود. در زمینه توسعه معتقدم که اولین قدم این است که استانداران را مردم انتخاب کنند و در حوزه توسعه اسلامیت نیز تشکیل دولت ضد تورم مدنظر بنده بوده است، اما صداوسیما و خبرنگاران کلمات بنده را شکستند و فقط به تورم محدود شد. البته در این زمینه مقداری از ناحیه رسانه‌‌ها بی عنایتی شد، زیرا عرایض بنده توسعه پیدا نکرد.در این خصوص از رسانه‌ها و خبرنگاران گله دارم.

غرضی تأکید کرد: رسانه‌‌ها در مورد شعارهای بنده در زمان انتخابات کمک نکردند. وقتی که گفتم 55 میلیون رأی دارم، خبرنگاران از بنده پرسیدند که مگر شما تک تک افراد را شمرده‌اید؟

وی در همین زمینه اظهارداشت: بنده معتقدم که موفقیت باید اجتماعی و جمعی باشد. موفقیت باید پایگاه اجتماعی داشته باشد.گروه‌هایی که خودشان را اجتماعی می‌دانند در آن زمان( تبلیغات انتخابات) حاضر نشدند در مورد اینکه مردم استانداران را انتخاب کنند و یا اینکه تهران به 6 استان تبدیل شود، موضوعی مطرح کنند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پایان این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: هنوز تا دو سال دیگر و برای انتخابات مجلس دهم زمان زیادی مانده است، اما برای شما خبرنگاران این مدت، طولانی نیست، اما برای ما که عمرمان از 70 گذشته است، مقداری فرق می‌کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=64121
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما