چهارشنبه 7 تیر 1391 - 10:51

پشت پرده و هدف طراحان تغییر نام استان چیست؟

سایت خبری تحلیلی بویرنیوز: مدتی قریب به یک سال است که موضوع تغییر نام استان بصورت جدی توسط برخی افراد و رسانه ها آغاز شده است.

جالب توجه این است که راس هرم این تغییر شخص مهندس نیکزاد استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد است که با شانتاژ خبری توسط برخی رسانه ها در مدتی اندک موضوع جدی شده و دور از چشم مردم این موضوع در کارگروههایی بررسی شده و در یک به اصطلاح رفراندم مردمی نیز مطرح شده.

در ابتدای طرح موضوع نماینده ولی فقیه در استان با مخالفت شدید نسبت به تغییر نام استان، هواداران این طرح را ناامید کرد.

اما مجددا این موضوع بدون توجه به سخنان آیت اله ملک حسینی از سر گرفته شد و مدیرکل ارشاد و ریاست اداره ثبت استان نیز به رئوس هرم افزوده شدند.

سوال اساسی که اینجا مطرح است اینست که چرا خط مقدم تغییر نام استان مدیران غیربومی هستند؟ آیا آنها بیشتر از ما دغدغه تغییر نام استان را دارند؟

جناب آقای مهندس نیکزاد آیا نام استان هم مانند تپه استانداری است که بشود آن را خراشید؟

ادعا کرده اند که در نظرسنجی که از مردم شده اکثریت مردم خواهان تغییر نام از کهگیلویه وبویراحمد به نام دیگری شده اند.

لطفا امکان دارد اسناد این نظر سنجی و جامعه آماری خود را در اختیار رسانه ها قرار دهید؟

چطور ممکن است بدون آنکه موضوع به این مهمی ابتدا توسط رسانه ها علی الخصوص صدا و سیما به سمع و نظر مردم برسد بصورت غیرآشکار مطرح شود.

این 3هزار نفری که مدعی شده اید  در نظرسنجی شما شرکت جسته اند از چه طیفی و کدام منطقه و کیفیت این نظر سنجی چگونه بوده، یعنی این 3هزار نفر که هویتشان مشخص نیست قرار است بجای 700هزار نفر مردم استان تصمیم بگیرند؟

در حالی که تمام نمایندگان استان و شخصیت های ملی و استانی از جمله آیت اله ملک حسینی، غلام محمد زارعی، علی محمد بزرگواری، حاج عطا طاهری، دکتر علی مندنی پور و……نسبت به تغییر نام استان واکنش تند نشان داده اند چطور است که مدیران غیربومی به خود اجازه داده اند تا پاک کن برداشته و هویت این منطقه را از ابتدای تاریخ پاک کنند.

نام استان ما آیا اینقدر بر دوستان غیربومی گران آمده که کمر به تغییر آن بسته اند و تیشه بدست قصد دارند تا داستان سراسر افتخار این استان که با نام کهگیلویه و بویراحمد در تاریخ ثبت گشته را قلع و قمع کنند.

بنظر می رسد مسئولین غیربومی استان برای سرگرم کردن مردم و عدم پاسخگویی به مشکلات و مطالبات به حق مردم چاره را در ایجاد جو روانی با محوریت تغییر نام استان یافته اند، اما پیشنهاد ما این است که این بازی برای شروع کننده گان آن خطرناک و هزینه بردار خواهد بود.

امید است با هوشیاری مردم و مسئولان وظیفه شناس این حرکت غیرمردمی متوقف شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=6050
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما