سه شنبه 6 تیر 1391 - 12:25

اولین موضع مشترک حاج زارعی و دکتر مندنی پور

سایت خبری تحلیلی بویر نیوز: غلام محمد زارعی و دکتر علی مندنی پور هر دو از سرمایه های استان کهگیلویه و بویراحمد هستند که در ادواری از انتخابات با هم رقیب بودند اما با رد صلاحیت دکتر علی مندنی پور هیچگاه فرصت رقابت بین این دو ایجاد نشد.

دکتر علی مندنی پور هم اکنون ریاست اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری کشور را به عهده دارد و غلام محمد زارعی نماینده مردم محترم شهرستان های بویراحمد و دنا است.

موضوع تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد که در ادواری از تاریخ مطرح می شده و با واکنش بزرگان استان فروکش می کرد اما با آمدن مهندس نیکزاد به استان رنگ و بوی تازه ای گرفته و به صورت جدی جزو برنامه های استاندار قرار گرفت.

در اسفندماه سال گذشته دکتر مندنی پور در یادداشتی در سایت بویرنیوز با عنوان” از طلا گشتن پشیمان گشته ایم” با انتقاد شدید از استاندار کهگیلویه و بویراحمد از وی خواسته بود تا در این باب موضوع را به مردم استان واگذار کند. در بخشی از این یادداشت آورده شده بود” چگونه به خود اجازه می دهیم در ارتباط با کیان هویّت یک قوم با بیش از چندین سده حضور افتخارآمیز در صحنه جغرافیا، تاریخ، فرهنگ، اجتماع و سیاست یک جامعه به قضاوت نشسته و تنها به قاضی برویم؟ سؤال مردم این خطه از مسؤولان محترم از سالها پیش تا کنون این است: چه حکمتی است هر “سیاست مرد”ی که به این استان وارد می شود در “منو”ی برنامه خویش تغییر نام استان را در دستور جلسه نخست خویش می گنجاند و آن را ابزار سرگرمی خود و همفکرانش در زمان تصدی “مسؤولیت” بدل می نماید؟”

در همین حال غلام محمد زارعی نیز چند روز پیش در مصاحبه با خبرگزاری فارس تغییر نام استان را محال دانست وی گفت” همان‌گونه که افراد هیچ‌گاه اجازه نخواهند داد هویت اصلی خود را با نام‌ها و اسامی جدید و به دلایل پیش پا افتاده و توجیه‌ناپذیر معاوضه کنند این استان و مردم نیز با آن همه شکوه و عظمتی که در تاریخ داشته‌اند هرگز به تغییر هویت خود راضی و خوشنود نخواهند شد.

زارعی با انتقاد از کسانی که راحتی تلفظ یک واژه را بر همه اصول هویتی و تاریخی یک قوم ترجیح می‌دهند، تصریح کرد: دو ایل بزرگ بویراحمد و کهگیلویه که خود دارای سرشاخه‌های متعددی بوده و با این نام در تاریخ جاودانه شده‌اند هرگز به این تغییر هویت تن نخواهند داد.

در عین حال این اولین موضع مشترک این دو سیاستمدار هم استانی است که بنظر می رسد در حقوق عامه مردم با هم تشریک مساعی دارند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=6004
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. حمیده از یاسوج گفت:

    تاکنون هیچ اسمی برای هیچ کسی هویت و اصالت به ارمغان نیاورده است، که اسم (کهگیلویه و بویراحمد)برای مردمش مایه هویت و اصالت و افتخار باشد!!!!!!!!!!!!!!!!نامی که حتی نوشتنش برای بیش از 80 درصد مردم کشور مشکل است، پس چه معنا و مفهوم پرباری در بطن ان نهفته است که مایه اصالت ما شده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟مشکلات استان ما خیلی فراتر از نام به اصطلاح”هویت بخش” آن است آقایون سیاستمدار……….

دیدگاه شما