یکشنبه 4 تیر 1391 - 21:18

تقلب در فروش سوغات محلی در برخی مناطق گردشگری استان

سایت خبری تحلیلی بویر نیوز: یکی از خدمات صنعت گردشگری ارائه ی سوغات محلی در مناطق گردشگر پذیر است. نحوه ی ارائه ی آنها به مشتریان بر اساس صداقت یکی از ویژگی هایی است که این روزها چندان مورد توجه برخی فروشندگان قرار نمی گیرد.

به نظر می رسد سازمان تعزیزات حکومتی- اداره منابع طبیعی و محیط زیست هم چندان به این امر رسیدگی نمی کنند و دیر یا زود شاهد بد نامی شهر یا استان مان خواهیم بود. بدنامی که به خاطر سودجویی برخی افراد با آن دست به گریبان می شویم. این در حالی است که بیشتر مردم شریف سی سخت نسبت به این امر آگاهی و اعتراض دارند.

وقتی می شنویم که چویل را به عنوان گیاهی خوراکی در پلو به گردشگران فروخته اند و به خاطر مصرف نا به جای آن راهی بیمارستان شده اند یا وقتی زرشک را به عنوان زرشک کوهی و نخود نارس را به عنوان بادام زمینی  و از دیگر سو  خشکبار شهرضا یا شیراز را به نام سوغات محلی این منطقه می فروشند چرا باید امیدوار به جذب گردشگران باشیم؟

جالب اینجاست صدا و سیما هم این روزها با نمایش تصاویری از این افراد کارشان را تحسین می کند که اقدام به فروش محصولات محلی دنا کرده اند. حال آنکه فروشگاه هایی در سطح شهر هستند که صادقانه به گردشگران خدمات ارائه می دهند. و جالب تر اینکه اطلاع رسانی این فروشندگان به خریداران گاه اشتباهات آشکاری دارد.

وظیفه سازمان تعزیرات حکومتی استان است تا بر اساس وظایف آن سازمان ضمن برخورد جدی با این افراد سودجو مانع فروش محصولاتی شوند که نه تنها برای سلامتی گردشگران زیان بار است که برای شهرت شهر و استان ما هم  چندان خوشایند نیست.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=5919
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. همشهری گفت:

    باسلام وخسته نباشید باید اعتراف کنم که واقعا همچین چیزی وجود دارد هم استانیهای عزیز ناراحت نشوند چون خودبه شخصه دیدم که یک فروشنده درغرفه های آخربندان سی سخت عسلی که کاملا معلوم بود اصل نیست به کیلویی 50000تومان به مسافران فروخت حال آنکه غرفه کناری اعتراف کرد وقتی قسمش دادم ،که این عسل را از شهرضا خریده با کیلویی 8000 تومان این واقعا انصاف است؟ حال یک راه حل که ازاین اتفاقات تکرار نشود این است که از فوشگاههای داخل شهر بخریم که حداقل جای ثابتی دارند وانصافشان هم بیشتر میباشد . میتوانید قیمت بگیرید وامتحان کنید.

  2. ناشناس گفت:

    واقعا تعزیرات نمیتونه بر اینها نظارت داشته باشه؟

دیدگاه شما