یکشنبه 4 تیر 1391 - 17:38

ابطال مناقصات290 میلیارد ریالی در کهگیلویه و بویراحمد

بویرنیوز: مدیرکل بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد از ابطال مناقصات به ارزش 290 میلیارد ریال از ابتدای سال گذشته تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسام عشقی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال قبل در استان کهگیلویه و بویراحمد 15 میلیارد تومان ابطال مناقصات داشتیم که این روند در سال جدید روند افزایشی دارد.

مدیرکل بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: این رقم در حالی است که در همین سه ماهه اول سال جاری مناقصات برگزار شده به ارزش 14 میلیارد تومان ابطال شده که تقریبا با مجموع سال گذشته برابری می‌کند.

وی ادامه داد: بر اساس ماده 11 قانون برگزاری مناقصات دولتی، نماینده سازمان بازرسی در جلسات مناقصه شرکت می‌کند ولی چون بر اساس وظایف مطرح در قانون تنها نقش نظارتی دارد، در صورت عمل نکردن دستگاه برگزار کننده یک مناقصه به تذکرات لازم و رعایت قانون، موضوع گزارش و اعلام جرم می شود.

عشقی با تاکید بر نقش اداره‌کل بازرسی بیان کرد: رسانه‌ها اطلاعات خود را در مورد تخلفات و یا شنیده‌ها و اخبار دریافتی در اختیار این اداره‌کل قرار دهند تا روند رسیدگی و حصول نتیجه در پیگیری‌ها شتاب گیرد.

مدیرکل بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد با پذیرش ضعف در نحوه و میزان اطلاع‌رسانی این اداره‌کل تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام خواهیم داد، تعامل و ارتباط با رسانه‌ها را افزایش می‌دهیم.

وی تاکید کرد: ما در بازرسی‌ها و احقاق حقوق مردم و بیت‌المال با هیچ کس مسامحه و مماشات نداریم و با همه امکانات پیگیری‌ها و بازرسی‌های خود را از تخلفات گزارش شده در این استان انجام می‌دهیم و تا جایی که قانون اجازه دهد موارد را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

عشقی اضافه کرد: کارشناسانی که در پیگیری‌ها و بازرسی‌های این سازمان مورد استفاده قرار می‌گیرند غیربومی بوده و از خارج استان دعوت می‌شوند.

وی این موضوع را یکی از دلایل طولانی شدن بازرسی‌ها دانست و ابراز داشت: اگر مردم و مهم‌تر از آن رسانه‌ها که از منابع اصلی ما در کسب اطلاعات و جزئیات تخلفات هستند، ارتباط بیشتری را با اداره‌کل بازرسی‌ها داشته باشند بدون شک روند رسیدگی و بازرسی‌ها سریع‌تر خواهد شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=5903
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما