یکشنبه 4 تیر 1391 - 17:24
رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد

رتبه اول در پاسخگویی به ارباب رجوع را داریم

بویرنیوز: رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از مختومه شدن 97 هزار و 990 پرونده در دستگاه قضایی این استان در سال 90 خبر داد.

علی جمادی ظهر امروز در نشستی که به مناسبت هفته قوه قضائیه در محل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد اظهار کرد: در کهگیلویه و بویراحمد پرونده‌ای که نام مفاسد اقتصادی بر آن باشد وجود ندارد ولی پرونده‌های مفتوحه و مختومه اندکی مرتبط با مسائل اقتصادی و مالی در این استان وجود دارد.

رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آمار دقیق پرونده‌های اقتصادی این استان را در اختیار ندارم افزود: تعداد پرونده‌های مختومه در سال گذشته در دادسراها، دادگاه‌ها و شعب اجرای احکام از یک تا 40 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته که می‌تواند قدمی مثبت در رفع اطاله دادرسی‌ها باشد.

وی ادامه داد: افزایش میزان پرونده‌های مختومه در دستگاه قضایی این استان در حالی است که میزان پرونده‌های ورودی ما در دادگاه‌های عمومی، تجدید نظر، دادسرای عمومی و انقلاب و شعب اجرای احکام کیفری و مدنی از دو تا 38 درصد رشد داشته است.

* تنها 500 پرونده مختومه نشده در دادگاه‌های تجدید نظر این استان وجود دارد

جمادی بیشترین پرونده ورودی را در واحدهای قضایی این استان مربوط به دادگاه‌های عمومی و انقلاب دانست و گفت: در سال 89، میزان 34 هزار 839 پرونده و در سال 90 تعداد 35 هزار و 478 پرونده وارده داشتیم که با وجود رشد دو درصدی در پرونده‌های ورودی، یک درصد نیز پرونده‌های مختومه ما در این دادگاه‌ها افزایش داشته است.

رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شعب اجرای احکام مدنی با 39 درصد رشد پرونده‌های مختومه شده، بیشترین رشد را داشته و در شعب اجرای احکام کیفری با وجود رشد 38 درصدی پرونده‌های ورودی، نرخ رشد پرونده‌های مختومه 34 درصد بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در دادگاه‌های تجدید نظر این استان در حال حاضر از میزان 6 هزار و 469 پرونده وارد شده، کمتر از 500 پرونده مختومه نشده وجود دارد که وضعیتی قابل قبول و رضایت‌بخش است.

جمادی این میزان موفقیت‌ها را نشان از تلاش و زحمات همکاران خود در واحدهای مختلف قضایی در این استان دانست.

رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در مجموع در همه واحدهای قضایی این استان 97 هزار و 990 پرونده در سال گذشته مختومه شده است.

فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=5896
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما