یکشنبه 4 تیر 1391 - 2:07

فرهنگ مصرف آب در کهگیلویه و بویراحمد نهادینه نشده است

بویرنیوز: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مصرف بالای آب گفت: فرهنگ مصرف آب در کهگیلویه و بویراحمد نهادینه نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی‌جان صادق‌پور بعد از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با گرامیداشت هفته آب اظهار کرد: صرفه‌جویی علاوه بر دلایل عقلی و منطقی آن، جایگاه ویژه‌ای نیز در آموزه‌های دین اسلام دارد که لازم است مردم این استان حساسیت بیشتری به این موضوع داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بارندگی در کشور ایران یک سوم متوسط جهانی است و مهم تر از آن اینکه به لحاظ شرایط زمانی استفاده از روان آب‌ها در کشور ما بسیار کم است و معمولا این میزان بارندگی نیز خیلی سریع از دسترس خارج می‌شوند.

وی بیان کرد: میزان بارندگی در کشورهای اروپایی پنج برابر ما است و این در حالی است که در این کشورها آب بسیار کمتری مصرف می‌شود.

صادق‌پور با اشاره به اهمیت مصرف بهینه آب گفت: سرانه مصرف آب در کشورهای اروپایی حدود 110 لیتر بوده ولی این رقم در کشور ما از 120 لیتر تا 170 لیتر است که بسیار بالا است.

وی مصرف بالای آب در کشور و به تبع آن استان کهگیلویه و بویراحمد را نشان از عدم تبیین جایگاه آب دانست و تاکید کرد: باید فرهنگ صرفه‌جویی آب را در دل خانواده‌ها نهادینه کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد استفاده از تجهیزات مناسب در پرت آب و کاهش میزان آب مصرفی خانوارها را دو راه رسیدن به مصرف بهینه آب دانست.

وی ادامه داد: استفاده از شیرآلات، لوله‌ها و اتصالات مناسب و مجهز می‌تواند تا حد زیادی جلوی پرت آب را در مراحل مختلف بهره‌برداری از آب بگیرد.

صادق‌پور با بیان اینکه هزینه‌های بهره‌برداری و تامین آب شرب بسیار بالا است، اضافه کرد: 95 درصد آب‌ها در کشاورزی و صنعت استفاده می‌شود و حدود سه تا چهار درصد آن‌ها به مصرف شرب انسان‌ها می‌رسد.

وی دلیل تاکید بر صرفه‌جویی آب شرب را هزینه‌های بالای تامین آن دانست و خاطرنشان کرد: در کشاورزی و دیگر مصارف نیز لازم است روش‌های صرفه‌جویی در آب لحاظ شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=5870
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما