یکشنبه 22 اردیبهشت 1392 - 12:49

بازتاب بین المللی حضور هاشمی در انتخابات

تا پیش از ثبت‌نام این دو چهره سیاسی، همگان بر این باور بودند که انتخابات پیش‌رو رقابتی میان نیروهای نزدیک و وفادار به رهبری ایران خواهد بود اما اکنون چالشی جدید در پیش‌رو دارند.بی‌بی‌سی با نام بردن از آیت‌الله هاشمی به عنوان حامی اصلاحات در ایران، به انعکاس خبر ثبت‌نام هاشمی در انتخابات یازدهم پرداخت.

به گزارش آخرین نیوز ، حضور و ثبت‌نام اکبر هاشمی رفسنجاني، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در دقایق پایانی، بازتاب وسیعی در رسانه‌های خارجی داشته است.

رویترز در خبر خود با بی‌سابقه خواندن موج ثبت‌نام چهره‌های سرشناس در این دوره، هاشمی را گزینه‌ای خواند که امید اصولگرایان برای بهره‌گیری از اختلاف موجود میان جناح‌ها برای کسب قدرت را به نا‌امیدی تبدیل خواهد کرد.

بی‌بی‌سی با نام بردن از آیت‌الله هاشمی به عنوان حامی اصلاحات در ایران، به انعکاس خبر ثبت‌نام هاشمی در انتخابات یازدهم پرداخت.

شبکه خبری فرانس 24 حضور همزمان محمود احمدی‌نژاد به همراه مشایی و آیت‌الله هاشمی را بازتاب داده و از هاشمی با عنوان رئیس جمهوری پیشین و مقتدر ایران نام برده است که در لحظات آخر تصمیم به ثبت‌نام گرفت. روزنامه واشنگتن پست آمریکا هم از ورود دو تن از جنجالی‌ترین چهره‌های سیاسی ایران به عرصه انتخابات خبر داده و ثبت‌نام هاشمی و مشایی را پوشش خبری داده است. به گزارش واشنگتن پست، تا پیش از ثبت‌نام این دو چهره سیاسی، همگان بر این باور بودند که انتخابات پیش‌رو رقابتی میان نیروهای نزدیک و وفادار به رهبری ایران خواهد بود اما اکنون چالشی جدید در پیش‌رو دارند.

واشنگتن‌پست همچنین از بالاگرفتن هیجان‌ها و احساسات در میان حاضران در ستاد انتخابات کشور همزمان با حضور هاشمی و مشایی خبر داده است.روزنامه گاردین انگلیس نیز با نگاهی متفاوت به اعلام کاندیداتوری آیت‌الله هاشمی، به بررسی روند تصمیم تاریخی مجلس خبرگان در انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر و نقش هاشمی در این تصمیم‌گیری پرداخته است. گاردین در تحلیل خود از فاصله گرفتن هاشمی و رهبر انقلاب پس از انتخاب احمدی‌نژاد و حمایت رهبری از وی در انتخابات و ارتباط آن با حضور مجدد هاشمی نیز سخن به میان آورده است.شیکاگو تیریبیون آمریکا نیز “ثبت‌نام دقیقه نود” هاشمی را تغییر مسیری در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ایران دانسته است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=41886
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما