دوشنبه 9 اردیبهشت 1392 - 20:20

حمید رسایی: هاشمی باید رد صلاحیت شود

عصر دیروز حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان دانشکده الاهیات دانشگاه فردوسی مشهد در جلسه ای با موضوع بررسی نقاط مثبت و منفی دولت های نهم و دهم گفت : به نظر بنده وقتی رهبری بحث نقاط قوت و ضعف دولت را مطرح کردند جریان حلقه انحرافی را هدف قرار دادند و متاسفانه سردسته حلقه انحرافی رئیس جمهور را دزدید.

به گزارش بولتن نیوز از مشهد، وی افزود: ما چند تن از نمایندگان پس از یکشنبه سیاه با آقای احمدی نژاد جلسه ای داشتیم. ایشان گفتند که علیه من بولتن منتشر می کنند و جنگ روانی راه انداخته اند. بنده به ایشان گفتم که شما که می گویید سایت و روزنامه نمی خوانید پس بولتن ها رو هم نخوانید و خیال خودتون را راحت کنید. مگر در دولت نهم بولتن نویس نبود؟ مگر کم جنگ روانی ایجاد کردند؟ متاسفانه همین حلقه انحرافی رئیس جمهور را دزدید.

رسایی ادامه داد: رئیس جمهور آینده باید مهمترن شاخص رئیس جمهور فعلی که همان پایبندی به گفتمان انقلاب است را داشته باشد. ما نه سلاح هسته ای داریم و نه اعتقادی به استفاده از آن داریم.اما دشمن ما هم سلاح هسته ای دارد، هم به آن اعتقاد دارد و هم اینکه تا به حال از آن استفاده کرده است.ما باید اعتقاد به گفتمان امام داشته باشیم و همین گفتمان کشورهای زیادی را تحت تاثیر قرار داده است. در جلسه ای که ۴ سال پیش با روئسای قبیله های بولیوی داشتیم ۶ نفر از ۱۰ نفری که از آن کشور صحبت کردند این مسئله را گفتند که ایران نشان داد که می شود بدون آمریکا زندگی کرد. انقلاب و بمب اتم به همین معنا است.کسی که فردا می خواهد به عنوان رئیس جمهور برود و در خارج از کشور سخن بگوید باید این گفتمان را داشته باشد. حال اگر فردی بیاید رئیس جمهور شود که به این گفتمان اعتقادی ندارد چه می شود؟ همان فردی که حضرت آقا فرمودند هر وقت سفر خارج می رود بنده می ترسم که چه می خواهد بگوید. همان فردی که گفتند اخلاق شاه سلطان حسینی دارد.

وی در خصوص سایر ویژگی های یک رئیس جمهور و مقایسه آن ویژگی ها با دولت آقای احمدی نژاد گفت: کسی که می خواهد رئیس جمهور شود باید دارای روحیه استکبار ستیزی و دیپلماسی تهاجمی باشد. ویژگی هایی که در این دولت بود. رئیس جمهور آینده، باید شجاعت اصلاح داشته باشد. البته نه اصلاح قانون اساسی، بلکه اصلاح ساختار اداری غلط را باید داشته باشد. رئیس جمهور باید قدرت ریسک پذیری داشته باشد و این از ویژگی های دولت احمدی نژاد بود. برخی دولت ها نمی توانستند تصمیم گیری کنند.دولت آقای خاتمی به دولت ۸ وزیر و ۱ مشاور معروف بود و خیلی از تصمیمات رو نمی توانست بگیرد. البته سفت بودن رئیس جمهور بدی هم دارد. مثلا وقی رهبر می گوید وزیر رو عوض نکن فرد مقاومت می کند.اما اگر در زمینه های تکنولوژیکی مانند نانو، هسته ای و فضایی پیشرفت داشتیم به خاطر همین محکمی و سفتی دولت بود.

وی در خصوص معایب دولت آقای احمدی نژاد گفت: یک آفتی که از اول در این دولت نبود و بعد ایجاد شد این بود که رئیس جمهور کم کم نسبت به جایگاهش به تصور غلط افتاد. از الآن باید به همه کاندیدا ها گفته بشود که شما طبق قانون اساسی کشور مدیر اجرایی هستید و توسط رهبری تنفیذ می شوید. مشکل دیگرعدم تعامل با قوا بود. البته برخی از مشکلات این سالها هم به مجلس باز می گشت. مشکل دیگر اجرای قانون به سلیقه شخصی خود بود. البته لجبازی های درون مجلس هم به آن دامن می زد. ارتباط نادرست با مراجع دینی هم از سایر ضعف های این دولت بود.

نماینده مردم تهران ادامه داد: این که رهبر الآن می گویند رئیس جمهور بعدی باید دارای نقاط قوت دولت کنونی منهای ضعف های آن باشد یعنی محاسن این دولت بر معایبش می چربد. وی در خصوص سوال یکی از دانشجویان مبنی بر تایید صلاحیت افراد مختلف اظهار کرد: بر اساس ضوابط آقای هاشمی باید رد صلاحیت شود. چون ایشان در راس فتنه بودند. فتنه یک راس داشت و بقیه کوچک بودند. اما اگر از من بپرسند می گویم که آقای هاشمی تایید شوند و بیایند. (پس از گفتن این جمله جمعیت یکصدا خندیدند)

رسایی همچنین تاکید کرد که مشایی هم بیاید. این مملکت نشان داده است که اینگونه نیست که اگر کسی ۸ سال در راس قدرت بود اگر به کسی اشاره کند مردم او را انتخاب کنند. تاریخ این را ثابت کرده است. این موضوع صحیح است که احمدی نژاد مشایی را سفر انتخاباتی می برد و برایش تبلیغ می کند اما آقای خاتمی در سال ۸۴ با تمام وجودش از آقای معین حمایت کرد و برای ایشان بیانیه داد ولی معین رای پایینی آورد.

وی در خصوص حمایت هایش از آقای احمدی نژاد در سال ۸۸ گفت: از اینکه حمایت کردم پشیمان نیستم. بنده حدود ۱۵۰ سخنرانی برای ایشان رفتم. اون موقع، کار درستی بود و اکنون هم این کار درست است که ما جلویش ایستاده ایم.

وی در پاسخ به سوالی درباره گزینه های ریاست جمهوری گفت: من در همایش جبهه پایداری شرکت کردم. بنده پایداری را بین جریانات مختلف ترجیح می دهم و لنکرانی را بین گزینه ها بهتر می دانم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=37475
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما