سه شنبه 28 فروردین 1403 - 13:35

نکات قابل تأمل از پاسخ محکم ایران به اسرائیل/برای حافظان این دیار به احترام کلاه از سر بر میداریم…

یادداشت مدیرمسئول – پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

در روزهای اخیر شاهد پاسخ قاطع و بی بر و برگرد ایران به تعرض خارج از عرف دیپلماتیک اسرائیل به سفارت خانه ایران در سوریه بودیم.

اگرچه بسیاری از کشورهای منطقه در جریان جزئیاتی از پاسخ نظامی ایران بودند اما کمتر کسی فکر می‌کرد این پاسخ مستقیم و از داخل خاک ایران رخ دهد.

ایران باید پاسخ می‌داد یا خیر؟!

شاید هنوز هم برخی ها مردد باشند که لازم بود ایران پاسخی بدهد یا خیر.

اقدام اسرائیل در حمله به  کنسولگری ایران در دمشق به جهت آنکه اساسأ مغایر منشورهای حقوق بین الملل (مبنی بر اینکه اماکن دیپلماتیک آن هم در کشوری دیگر باید مورد احترام سایرین باشد) بود، جرمی نابخشودنی و روشن و عملاً به معنای تعرض به خاک ایران بود.

با توجه به این جسارت قطعأ باید پاسخی متناسب داده می‌شد، پاسخی که به درستی روشن کند ایران بر سر امنیت مردمش متعهدانه مسئول است و هزینه هم می‌کند.

بسیاری بر این باور بودند پاسخ از جایی غیر از خاک ایران رخ می‌دهد اما ایران این بار تصمیم گرفت از درون خاک خود پاسخ را بدهد.

چرا از داخل ایران؟

ایران با این پاسخ محکم نشان داد توانمندی های نظامی اش به اندازه ای هست که در مقابل قدرت های بزرگ دست بسته نباشد.

در این فرایند اگرچه ایران تجهيزات به روزش را مشارکت نداد اما نشان داد توان این را دارد حتی با امکانات معمولی اش از چندین سیستم امنیتی فوق پیشرفته آنهم در حالتیکه اصل غافلگیری نادیده گرفته شده عبور کند و اهدافی را رهگیری و تخریب کند.

“این را ویدئوهای منتشر شده از اصابت موشک های ایران تایید می‌کند “

علیرغم اینکه رژیم صهیونیستی در تعرض به مکان دیپلماتیک ما در دمشق افرادی را نیز به شهادت رساند اما ایران توجهش را به چند مرکز حیاتی نظامی در اسرائیل معطوف کرد و اهداف انسانی و اقتصادی را درگیر نکرد تا هم پاسخ درستی از توان خودش داده باشد و هم انسانیت و شرف ایرانی اسلامی را به رخ دنیا بکشد.

پاسخ ایران برای حفظ امنیت منطقه خاورمیانه یک ضرورت بود، حالا اسرائیل با آنهمه حمایت گسترده غرب همینه اش فرو ریخته و می‌داند به قول صادق رهبر انقلاب، دوران بزن در رو دیگر تمام شده است و اگر تعرضی بکند کشوری هست که شجاعانه و بدون واهمه در برابر نسل کُشی و مظلوم کُشی اش می ایستد.

این پاسخ شفاف به کشوری که نسل کشی و کودک کشی از افتخاراتش است نشان داد قاعده بازی در خاورمیانه در دست ایران است و قلدری پوشالی جایی برای عرض اندام ندارد.

پی نوشت:

زیبایی این پاسخ این بود که در ایران مردم به پشتوانه و دلگرمی اطمینانی که از فرزندان غیورشان سراغ داشتند، در آرامش کامل سرگرم زندگی روزمره خود بودند و چقدر این احساس امنیت ستودنی است…

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=360016
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما