دوشنبه 20 فروردین 1403 - 21:29

انتقادات تند و تیز اعضای شورای شهر یاسوج از استاندار

بویرنیوز؛ اولین جلسه شورای شهر یاسوج در سال جدید با حضور ۶ تن از اعضای شورا و در غیاب سید هدایت اکبری با انتقاد شدید تمامی اعضای شورا از استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد .

رئیس شورای شهر یاسوج در این جلسه با اعلام اینکه چندین نوبت با درخواست کتبی از استاندار محترم دعوت بعمل آوردیم اما متاسفانه ایشان هیچ توجهی به درخواست ما نداشت بیان کرد : در ادوار گذشته استانداران استان از جمله جناب نیکزاد که هر کجا هستند خداوند همراهشان باشد و مهندس دوستی آثار مانداگاری از خود در استان بویژه شهر یاسوج از جمله پارک ولایت زمان دکتر نیکزاد با شهرداری همکاری صمیمانه و دلسوزانه ای داشتند.

فرشید احمدی کیش ادامه داد : از آقای دوستی نیز آثار گرانبهایی از جمله پارک ساحلی برجای ماند همکاری زیادی با شهرداری داشتند اما متاسفانه در این دوره شاهد بودیم آقای احمدزاده استاندار بومی همکاری که نکردند بلکه چشم طمع به املاک شهرداری از جمله زمین ساختمان شورا و فروشگاه رفاه دوخته بودند در صورتیکه طبق قرارداد بین شهرداران وقت و و استانداران آن زمان ،استانداری هیچگونه مطالبه ای در خصوص املاک یاد شده ندارد.

احمدی کیش استاندار را همانند راننده اتوبوسی تشبیه کرد که دیگر سرنشینان آن از جمله اعضای شورا پشت سر ایشان هستند اظهار داشت : می بایست استاندار با اعضای شورای شهر که نمایندان مردم در پارلمان محلی هستند را در خصوص توسعه شهر همکاری و مساعدت کنند .

وی ادامه داد : علاوه بر مسایل یاد شده مشکلات زیادی نیز وجود دارد که تنها راه حل این مشکلات از طریق شخص استاندار است از جمله خروجی پل چهارم بشار بنام سردار شهید یزدان پناه به سمت کهوا یا شهرک ولایت که اگر مانند پل سوم مسیر مسدود گردد هیچ کمکی به گره ترافیکی شهر نمی تواند داشته باشد .

رئیس شورای شهر مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود : از دیگر مواردی که استاندار می بایست همکاری داشته باشد احداث پل زیر شهرک جوشکاران به سمت امامزاده مختار و همچنین احداث حداقل دو یا سه زیر گذر و رو گذر در سطح شهر یاسوج است که می توان گفت همه این ها که با همراهی ایشان قابل حل است .

فرشید احمدی کیش هشدار داد : استاندار باید بداند در صورتیکه به موارد یاد شده توجه نشود ،ترافیک شهر یاسوج و حومه در بدترین شرایط خود قرار خواهد گرفت و ایندگان ما و شما را نفرین خواهند کرد .

وی افزود : مبنای ما در شورای شهر با استاندار تعامل بوده است بارها درخواست داده ایم اما توجه نشده است وقتی ایشان بی خیال است از دیگران چه توقعی داریم حتی رئیس دفتر اایشان هم جواب تلفن هم نمی دهد .

احمدی کیش اضافه کرد: ما از طریق رسانه ها از استاندار استان انتظار داریم بیشتر و با روی گشاتده تر به فکر حل زیرساخت های این شهر باشند که به اینده این شهر کمک می کند زیرا موارد یاد شده بعضا خارج از محدوده کاری شورای شهر و شهرداری است و برحی دیگر از توان مالی شهرداری و شورای شهر خارج است ..

هدایت امیری در این جلسه بیان کرد : دولت انقلابی هیچ گونه خدمتی طی این سه سال به شهر یاسوج نکرده است و استاندار نیز هیچ گونه توجهی به نمایندگان مردم در شورای شهر نداشته است بارها درخواست داشتیم اما حاضر نشده است حرف دل نمایندگان مردم را بشنود .

هدایت امیری اضافه کرد : اعتقاد دارم ما در این سال آخر باید در خصوص بی توجهی استاندار به شورای شهر و مردم شهر یاسوج یک حرکت ماندگار داشته باشیم چون اهرم و توان لازم را داریم ما در زمان آقای خادمی استاندار اسبق طی دو هفته با ایشان جلسه برقرار کردیم خیلی دست به دهان شدند که چرا استاندار این همه به شورای شهر بها می دهد .

وی خاطرنشان کرد : من از منتقدین آقای مقدم بودم اما استانداری گفتند ما بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان به شهرداری یاسوج کمک کردیم اما من همان زمان گفتند این دروغ است اگر پرداخت داشتید کد و ردیف پرداختی را اعلام کنید.

امیری افزود : جناب احمدی کیش می گویند هدف ما تعامل است اما با ایشان چه تعاملی می توان داشت تعاملی که ایشان حاضر نیست ما را به حضور بپذیرد و یا رئیس دفتر ایشان جواب تلفن نمی دهد بی معنا است ایشان پشیزی به درخواست نمایندگان مردم اهمیت نمی دهد و این بی حرمتی به مردم است و این از ضعف ماست که نمی خواهیم از اختیارات خود و حق مردم دفاع کنیم .

محمدرضا آریا در این جلسه بیان کرد : ما باید از اختیارات قدرت خودمان در شورای شهر استفاده کنیم سال نو گذشت و همچنن شهر یاسوج بی روح است شهرداری و ما تلاش داریم که شهر از این حالت خارج شود و انتظار داریم استاندار محترم ما را همراهی کنند .

آریا گفت : شهر یاسوج همچنان بی روح است اگر به دیگر شهرها سر بزنیم خواهیم دید که در بقیه جاهها چه کارهایی انجام داده اند .

آریا اضافه کرد : امبد داشتیم امسال برای پذیرایی از مسافران تحولی شکل خواهد گرفت که متاسفانه کاری انجام نشد استاندار باید شورا را به رسمیت نشناسد چون ما خودمان کار مهمی انجام ندادیم .

وی افزود : عمده مشکلات بحث مالی است توقع می رود خودمان در مجموعه شورا و شهرداری تغییر و تحولی صورت بگیرد امید داریم در سال جاری گره ای از مشکلات شهر را باز کنیم مهم ترین خواسته مردم از شورا بحث چاله چوله ها است که ترمیم آن زیاد سخت نیست.فصلی نو

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=359946
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویراحمد گفت:

    به امید خدا هفت نفرتان این دور،خارج خواهید شد ان‌شاءالله تعالی ،اون بحث اتهام به شورا باید شفاف شود اگر اختلاس بود مردم بدانند اگر اتهام بود هم بدانند

  2. یزدگرد گفت:

    درود بویرنیوز
    لطفا لطفا لطفا در تمام جلسات حضور شما بعنوان رکن چهارم دموکراسی جناب آقای استاندار را برای عدم پیگیری جدی در اتصال استان به آزادراه اصفهان شیراز به چالش اساسی بکشانید
    حال که راه اهن برای همیشه تعطیل گردید الان حقیقتا خواست عمومی و مطالبه بحق مردم هم هستش عنایت داشته مصرانه پیگیری بفرمایید

  3. خیر خواه گفت:

    سلام اگه استاندار فلکه استانداری را نفروشد برای هزینه شهر باشت و گچساران خیلی هم ممنون ایشان هستیم

  4. شهروند گفت:

    لطفا عملکرد ضعیف و نا امیدکننده خودتون رو به گردن کس دیگه ای نندازید، اقای احمدی کیش شما و دوستانتون یاسوج رو به روستای محروم و دورافتاده ای تبدیل کردین که باعث تاسف همگان هست، اگه ماموریتتون این عمل بود بهتون تبریک میگم چون واقعا خوب بود، جناب اقایان شورا واقعا دیدن معابر ، دسترسی ها ، امکانات رفاهی ، ناوگان حمل و نقل ، فضای سبز، و… در این شهر گویای عملکرد بسیار ضعیف ونمایانگر بی تخصصی و فقط ادعای نابجای شماست لطفا دست از سر این شهر و این مردم بیچاره بردارین

  5. بویراحمد گفت:

    همه ی اعضای شورای اسلامی شهر ضعیف اند به جز احمدی کیش

دیدگاه شما