دوشنبه 13 فروردین 1403 - 21:14

آب شهر چیتاب وصل شد/عذرخواهی از مردم و چند نکته مهم

بویرنیوز، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد: آب شهر چیتاب و روستاهای لیشکان و صالحان با جمعیتی بالغ بر ۴۰۰۰ نفر وصل شد.

امید صالحی با اعلام این خبر اظهار داشت: طغیان سیل ویرانگر ۶ فروردین ۱۴۰۳ موجب خسارت ۱۲۰ میلیارد تومانی به تأسیسات آب استان شد.

صالحی افزود: یکی از نقاطی که آسیب جدی از این سیل متحمل شد، شهر چیتاب و روستاهای اطراف آن بود.

وب گفت: به دلیل عبور خط انتقال آب این منطقه از بستر رودخانه، اگرچه در گذشته سعی بر پایداری آن شده بود اما شدت آب به گونه ای بود که بخش زیادی از این خط انتقال کاملأ تخریب شده بود و با توجه به حجم آب رودخانه دسترسی به آن ممکن نبود.

امید صالحی بیان کرد: همکاران ما به سرعت لوله های مورد نیاز را تأمین و بارگیری کردند. در روزهای نخست کمبود ماشین آلات یک بخش از ماجرا بود و از طرف دیگر ارتفاع تا ۳ متر آب باعث از کار افتادن ماشین آلات می‌شد و در دو مورد پاره شدن زنجیر و زیر آب رفتن مخزن گازوئیل این ادوات باعث مشکلاتی در روند کار شد.

مقام ارشد آب و فاضلاب استان گفت: در نهایت لوله تزریق شده به نصب و در دو طرف رودخانه جوش های مناسب انجام شد.

وی ادامه داد: آب این منطقه در نهایت پس از ۶ روز در ۱۲ فروردین وصل شد و مخازن شهر و روستاهای متأثر از این قطعی پُر شد.امروز ۱۳ فروردین نیز آب بسیاری از مناطق وصل شده اما بعلت خالی شدن شبکه زمانی برای پُر شدن شبکه ها و دسترسی همه مردم به آب پایدار و پُرفشار لازم است.

وی عنوان کرد: در زمان بروز این قطعی تانکر آبرسانی سیار هر روز آبرسانی را در دستور کار داشت تا حداقل گوشه ای از زحمت مردم کم شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب با عذرخواهی از مردم و قدردانی از همکاری سپاه، راهداری، شهرداری و بخشداری گفت: بابت قطعی رخ داده باید از مردم صبور، غیور و شهید پرور این مناطق عذرخواهی کنیم، کار سخت بود و رودخانه خروشان کُندی زیادی برای ما ایجاد کرده بود در نهایت اما میتوانم بگویم یک پروژه آبرسانی در شرایطی سخت را در ۶ روز تمام کردیم، این اما پایان کار نیست و طرح هایی برای این منطقه در نظر داریم که نیاز به گذر خط انتقال از رودخانه نباشد تا دیگر شاهد این رویدادهای ناگوار و تلخ نباشیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=359886
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما