سه شنبه 29 اسفند 1402 - 13:33

کهگیلویه و بویراحمد در سالی که گذشت

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

🔹️ کهگیلویه و بویراحمد در سالی که گذشت دست خوش اتفاقات ریز و درشت بسیاری شد ، در ادامه مروری خلاصه به اتفاقات یکسال اخیر استان داریم.

✔️ انتخابات را شاید بتوان مهمترین رویداد در استان دانست، با وجود همه حواشی سرانجام محمد بهرامی ، غلامرضا تاجگردون و سید محمد موحد منتخبان مردم در مجلس شدند.

🚁 تنها بالگرد امدادی استان در سال جاری و همزمان با سفر هیئت دولت دچار سانحه شد و این موضوع باعث مخاطره و از دست رفتم جان چند هم استانی در نقاط صعب العبور شد، اما در ماه های انتهایی سال سرانجام بالگرد امدادی به یاسوج رسید.

⏪️ پتروشیمی گچساران به محصول رسید  ، این یکی از خبرهای خوش صنعتی برای استان بود.

👈 میدان‌گازی مختار که از سالهای گذشته دنبال میشد ، سرانجام کلنگ زنی شد.

🌲 درختانی که منابع طبیعی از سال گذشته کاشته بود گویا آب رفت و مشخص نیست این‌مسأله برای بیت المال چقدر آب خورد؟

🏨 مجوز ساخت بیمارستان سرطانی یاسوج در سفر یکی از معاونین وزارت بهداشت به استان صادر شد.

🚑 تصادفات فوتی و کشته شدن برخی همشهریان در مراسم عروسی به واسطه رسم غلط تیراندازی  ، فوت یکی از پزشکان مطرح گچسارانی،  فوت تلخ معلم نامدار استان و دخترش برخی از خبرهای تلخ بود.

⭕️ جمعه خونین یاسوج(۲ تیر ۱۴۰۲)، در این روز  یک دستگاه تریلی حامل میلگرد در ورودی یاسوج و روبروی پلیس راه یاسوج به شیراز ترمز برید و باعث آسیب جدی به خودروهای زیاد و بیش از ۴۰ کشته و زخمی شد.

🔴 تورم شدید و عبور قیمت گوشت از کیلویی نیم میلیون تومان از خبرهای بد اقتصادی بود.

🔹️تشییع شهدای گمنام از اتفاقات فرهنگی امسال بود.

✖️ درگیری ها در بیمارستان شهید جلیل یاسوج و مجروح شدن پرستار این بیمارستان حواشی زیادی در پی داشت.

🐆 تلف شدن دو قلاده پلنگ از خبرهای بد حوزه محیط زیست بود.

◀️ سفر دوم دولت به استان از اتفاقات شاخص ۱۴۰۲ بود. در دور دوم سفر رئیس جمهور و هیات دولت به این استان مبلغ ۱۳۳هزار میلیارد و ۷۰میلیون ریال اعتبار برای حوزه زیرساختی در این استان مصوب شد.

⚠️ سد چم شیر آبگیری و بهره‌برداری شد، سدی پر حاشیه که مخالفت های بسیاری با آن شد و از قرار معلوم درصد شوری اش دارد بالا می‌زند!

➿️ حمله سایبری به پمپ بنزین ها که استان هم بی نصیب از این اتفاق نبود و شلوغی پمپ بنزین ها و نگرانی از افرایش قسمت بنزین باعث حواشی زیادی شد.

💣 قتل جوانی که به دنبال میانجی گری بین دو دانش آموز بود از رویدادهای تلخ پایان سال بود.

🎼 فوت میرزا درجی از خوانندگان محلی استان در فضای مجازی سر و صدای زیادی کرد.

🔹️جمعه سوم آذر ۱۴۰۲ و در یک درگیری مسلحانه در روستای آرو شهرستان گچساران چهار نفر کشته و یک نفر زخمی شد ایم از جمله قتل های بد و پر حاشیه در استان بود.

🔆 مطرح شدن برخی گمانه زنی ها از تغییر نام استان با توجه به این سخنان استاندار👇

👤 سیدعلی احمدزاده” در آئین کلنگ زنی پروژه گازرسانی به منطقه گردشگری تنگ تامرادی بویراحمد با بیان اینکه اسامی برخی از روستاها به دلیل سنگینی در تلفظ و نامناسب بودن نام آنها باید تغییر کند، اظهارداشت: البته این تغییر باید شامل حال اسم استان کهگیلویه و بویراحمد نیز شود.وی گفت: اسم استان کهگیلویه و بویراحمد طولانی و مردم از تلفظ آن گلایه دارند و به ما می گویند باید این اسم تغییر کند چراکه در خواندن آن مشکل داریم. که البته در ادامه استاندار گفت منظورش ابدا بحث در مورد تغییر نام نبوده است.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=359751
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ... گفت:

    بود و نبود استاندار هیچ فرقی ب حال ما نکرد فقط موندنش نمک پاشی بر زخم زخمهای ما مردم هست .
    این استاندار برود قسمت باشت خودشون رو آباد کنه و دست از سر اسامی ای استان برداره اسامی ک بزرگان استان با طی مسیرهای طولانی تهران یاسوج با پای پیاده قدم برداشتند استاندار سانتافایی ی شبه بخواد تغییرش بده

دیدگاه شما