چاپ این برگه

کهگیلویه و بویراحمد در سالی که گذشت

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

🔹️ کهگیلویه و بویراحمد در سالی که گذشت دست خوش اتفاقات ریز و درشت بسیاری شد ، در ادامه مروری خلاصه به اتفاقات یکسال اخیر استان داریم.

✔️ انتخابات را شاید بتوان مهمترین رویداد در استان دانست، با وجود همه حواشی سرانجام محمد بهرامی ، غلامرضا تاجگردون و سید محمد موحد منتخبان مردم در مجلس شدند.

🚁 تنها بالگرد امدادی استان در سال جاری و همزمان با سفر هیئت دولت دچار سانحه شد و این موضوع باعث مخاطره و از دست رفتم جان چند هم استانی در نقاط صعب العبور شد، اما در ماه های انتهایی سال سرانجام بالگرد امدادی به یاسوج رسید.

⏪️ پتروشیمی گچساران به محصول رسید  ، این یکی از خبرهای خوش صنعتی برای استان بود.

👈 میدان‌گازی مختار که از سالهای گذشته دنبال میشد ، سرانجام کلنگ زنی شد.

🌲 درختانی که منابع طبیعی از سال گذشته کاشته بود گویا آب رفت و مشخص نیست این‌مسأله برای بیت المال چقدر آب خورد؟

🏨 مجوز ساخت بیمارستان سرطانی یاسوج در سفر یکی از معاونین وزارت بهداشت به استان صادر شد.

🚑 تصادفات فوتی و کشته شدن برخی همشهریان در مراسم عروسی به واسطه رسم غلط تیراندازی  ، فوت یکی از پزشکان مطرح گچسارانی،  فوت تلخ معلم نامدار استان و دخترش برخی از خبرهای تلخ بود.

⭕️ جمعه خونین یاسوج(۲ تیر ۱۴۰۲)، در این روز  یک دستگاه تریلی حامل میلگرد در ورودی یاسوج و روبروی پلیس راه یاسوج به شیراز ترمز برید و باعث آسیب جدی به خودروهای زیاد و بیش از ۴۰ کشته و زخمی شد.

🔴 تورم شدید و عبور قیمت گوشت از کیلویی نیم میلیون تومان از خبرهای بد اقتصادی بود.

🔹️تشییع شهدای گمنام از اتفاقات فرهنگی امسال بود.

✖️ درگیری ها در بیمارستان شهید جلیل یاسوج و مجروح شدن پرستار این بیمارستان حواشی زیادی در پی داشت.

🐆 تلف شدن دو قلاده پلنگ از خبرهای بد حوزه محیط زیست بود.

◀️ سفر دوم دولت به استان از اتفاقات شاخص ۱۴۰۲ بود. در دور دوم سفر رئیس جمهور و هیات دولت به این استان مبلغ ۱۳۳هزار میلیارد و ۷۰میلیون ریال اعتبار برای حوزه زیرساختی در این استان مصوب شد.

⚠️ سد چم شیر آبگیری و بهره‌برداری شد، سدی پر حاشیه که مخالفت های بسیاری با آن شد و از قرار معلوم درصد شوری اش دارد بالا می‌زند!

➿️ حمله سایبری به پمپ بنزین ها که استان هم بی نصیب از این اتفاق نبود و شلوغی پمپ بنزین ها و نگرانی از افرایش قسمت بنزین باعث حواشی زیادی شد.

💣 قتل جوانی که به دنبال میانجی گری بین دو دانش آموز بود از رویدادهای تلخ پایان سال بود.

🎼 فوت میرزا درجی از خوانندگان محلی استان در فضای مجازی سر و صدای زیادی کرد.

🔹️جمعه سوم آذر ۱۴۰۲ و در یک درگیری مسلحانه در روستای آرو شهرستان گچساران چهار نفر کشته و یک نفر زخمی شد ایم از جمله قتل های بد و پر حاشیه در استان بود.

🔆 مطرح شدن برخی گمانه زنی ها از تغییر نام استان با توجه به این سخنان استاندار👇

👤 سیدعلی احمدزاده” در آئین کلنگ زنی پروژه گازرسانی به منطقه گردشگری تنگ تامرادی بویراحمد با بیان اینکه اسامی برخی از روستاها به دلیل سنگینی در تلفظ و نامناسب بودن نام آنها باید تغییر کند، اظهارداشت: البته این تغییر باید شامل حال اسم استان کهگیلویه و بویراحمد نیز شود.وی گفت: اسم استان کهگیلویه و بویراحمد طولانی و مردم از تلفظ آن گلایه دارند و به ما می گویند باید این اسم تغییر کند چراکه در خواندن آن مشکل داریم. که البته در ادامه استاندار گفت منظورش ابدا بحث در مورد تغییر نام نبوده است.