دوشنبه 23 بهمن 1402 - 14:22

تخلف عجیب یک عطاری در یاسوج/خرید یک دستگاه ضروری برای اولین بار توسط مرکز بهداشت بویراحمد/برخورد با تعداد زیادی از آرایشگاه های زنانه

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

دکتر بهنام‌ نیازی، رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد در گفت و گو با بویرنیوز به برخی اقدامات یکساله این مرکز اشاره و اظهار داشت:

مرکز بهداشت بویراحمد در زمینه شناسایی و غربال اقدامات خوبی داشت ما از جمعیت214 هزار نفری حدود 97 درصد را غربال کردیم . نتیجه آن نیز شناسایی 3950 بیمار جدید فشار خونی و 1900 بیمار دیابتی بود.

اهمیت این غربالگری در این بود که این افراد از بیماری خود مطلع نبودند و از طرفی شناسایی زودهنگام میتواند از تبعات سخت در آینده جلوگیری کند.

* چه مواردی باعث بروز و شیوع بیماری هایی از جمله فشار خون می شود؟

دکتر نیازی افزود:

ژنتیک افراد در این بیماری ها دخیل است، سبک زندگی ، عدم تحرک و مصرف بالای چربی و نمک باعث افزایش این بیماری ها شده، توصیه میکنیم افراد فشار خونی به هیچ وجه نمک استفاده نکنند و در کنارش تحرک داشته باشند حداقل 150 دقیقه در هفته تا بتوانند شرایط بهتری داشته باشند.

دیابت نوع دوم از وراثت، چربی و عدم تحرک نشات می گیرد در این زمینه نیز توصیه ما بهبود سبک زندگی و استمرار مراجعه به پزشک معتمد است.

* برخورد سخت با فعالیت های زیرزمینی!

ما با تمام افرادی که در امورات پزشکی دخالت میکردند و فعالیت زیرزمینی داشتند برخورد کردیم و به جامعه آموزش دادیم.

در طول 4 ماهه اخیر با 190 آرایشگاه زنانه برخورد کردیم.

شکایت های متعدد از مراکز زیر زمینی و افرادی که در امورات پزشکی مداخله می کنند داریم.

ما در سطح شهر بنر آموزشی را نصب میکنیم و این بنرها توسط شهرداری و یا افرادی که با اطلاع رسانی ما متضرر می شوند پاره می شود و در کنارش می بینیم بنر مراسات ترحیم را همچنان هست!

* عطاری خلافکار پلمب شد/ بازار داغ محصولات فاسد در مرکز استان!

یک عطاری در سطح شهر که قرص مخدر و سقط جنین داشت و توزیع کننده عمده در سطح جنوب کشور بود را پلمب کردیم

در همین چند ماهه اخیر 7 تن گوشت تاریخ مصرف گذشته را در یکی از مغازه های یاسوج جمع آوری کردیم ، در مجموع در طول یکسال اخیر 3000 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته را در شهرستان بویراحمد شناسایی و امحاء کردیم

مماشاتی در این زمینه با همه پیشنهاد و تطمیع ها نداشته و نداریم.

* مراکز تفریحی عرضه قلیان فاقد مجور هستند

رئیس مرکز بهداشت بویراحمد گفت:

هیچکدام از مراکز اقامتی که توزیع قلیان دارند از مرکز بهداشت مجوزی ندارند

در 9 ماهه اول سال 3000 قلیان را از مراکز مختلف جمع آوری و امحا کردیم وپرونده متخلفان در دادگستری باز است

* بویراحمد در شاخص جمعیت و فرزند آوری رتبه نخست را در استان دارد

در یک دوره بخاطر شرایطی که بود نمودار قد و وزن به واسطه فقر آهن روند نزولی قد و وزن کودکان را نشان می داد در طول دو سال اخیر اما بسته های مناسبی در مدارس در حال توزیع است اما هزینه ها برای تداوم آن سنگین است و باید سایر نهادهای مرتبط همکاری کنند.

* توزیع عادلانه نیروهای درمانی / مطالبات کادر درمان بروز شد

در توزیع نیروی انسانی سعی کردیم به نحوی عمل کنیم که در همه مناطق مردم از خدمات حداقلی بهداشتی، درمانی و دندان پزشکی بهره مند شوند و بسیاری از مناطق پزشکان ما 6 روز در هفته حضور دارند

پرداخت مطالبات پزشکان و کادر درمان را تماماً پرداخت کردیم

بیش از 40 میلیارد تجهیزات اداری توزیع کردیم

*  خرید یک دستگاه ضروری برای اولین بار در کشور

برای اولین بار در کشور  مرکز بهداشت بویراحمد دستگاه امحای زباله خریداری کردیم که علاوه بر نیاز خودمان می توانیم مشکل امحاء سایر مراکز درمانی و آرایشگاهی را نیز مرتفع کنیم.

* چالشی قابل تامل

مراکز ما عمدتاً اجاره ای است و این یکی از چالش های ما است، در سکونت گاه های مختلف شهر پیش بیی برای استقرار مراکز بهداشتی و درمانی نشده است که در آینده دردسر ساز می شود.

* ورود موثر به کاهش خودکشی در بویراحمد

در بحث خودکشی شرایط خوبی نداریم و این از مسائل مختلفی نشأت میگیرد، بیشترین دلیل خودکشی به دلیل بیماری های روانی و افسردگی و اختلالات خلقی و… است.

مرکز سراج را بعنوان مرکز پایش و پیشگیری در مرکز شهید صدوقی افتتاح کردیم و به صورت تخصصی به خودکشی میپردازد و افرد پر خطر را شناسایی و دخالت می کند.

* اردوهای با برکت برای مردم روستایی

دکتر بهنام نیازی گفت:

اردو لبخند جهادی شامل همه پزشکان(پزشک، دندان پزشک، ماما، تغذیه و…) را داشتیم و با این تدبیر ما به سراغ مردم رفتیم و خدمات را به روستائیان بی بضاعت دادیم.دارو و آزمایشات رایگان نیز دراین اردوها برای کم بضاعت ها تدارک دیده شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=359005
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    درود بر دکتر

  2. کارمند گفت:

    دکتر نیازی مدیری
    مدبر
    توانمند
    خلاق
    دلسوز
    پای کار
    مطالبه گر

دیدگاه شما