دوشنبه 25 دی 1402 - 23:27

آرای خاموش پیروز انتخابات بویراحمد و دنا

محمود سپهر – گروه سیاسی – تا برگزاری دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه زمان زیادی باقی نمانده است.

به گزارش بویرنیوز، در آستانه انتخابات این مرحله یادآوری میزان مشارکت مردم حوزه بویراحمد و دنا در دور گذشته انتخابات خالی از لطف نیست.

در سال 1398 فرماندار وقت بویراحمد در گفتگویی تعداد افراد واجد شرایط رای در بویراحمد را اعلام کرد.

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا ۲۴۹ شعبه اخذ رای وجود داشت که ۱۲۶ شعبه ثابت و ۱۲۳ شعبه سیار بود.

شاهرخ کناری بیان کرد: حدود۲۵۷ هزار و ۵۹۸ نفر در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا واجد شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند ماه ۹۸ بودند.

معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم نتایج یازدهمین دوره انتخابات را به شرح ذیل اعلام کرد:

از حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا مهدی روشنفکر با کسب ۶۶هزار و ۸۹۵ رای به عنوان منتخب مردم  به مجلس یازدهم راه یافت.

احد جمالی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: محمد بهرامی نیز با ۴۱هزار و ۹۵۱ ، نادر منتظریان ۳۶هزار و ۸۸ رای ، غلام محمد زارع ۲۷هزار و ۹۸۶ و محمد رضوان خو نیز با ۴۱۶رای را کسب کردند.

جمالی کل آراء ماخوذه در حوزه بویراحمد و دنا را ۱۷۵هزار و ۸۵۴رای و کل آراء صحیح را نیز ۱۷۳هزار و ۳۳۶اعلام کرد.

به گزارش بویرنیوز، حال با یک جمع و تفریق ساده به این نتیجه می رسیم که حدود ۸۲ هزار نفر از افراد واجد شرایط شرکت در انتخابات دور گذشته مجلس شورای اسلامی اصلا پای صندوق های رای حاضر نشده اند.

این بدان معنی است که ۸۲ هزار رایی که به صندوق ریخته نشد می توانست با اختلاف نفر اول انتخابات بویراحمد و دنا باشد و این اتفاق برای اولین بار در حوزه بویراحمد رخ داد که آرای خاموش در انتخابات حائز رتبه اول بود چرا که همواره مشارکت بالای ۸۰ درصدی در انتخابات را شاهد بودیم.

اهمیت رای دادن در همین است که کسانی که رای نمی دهند در واقع دارند فرصت انتخاب خود را به کسانی که دارند در انتخابات شرکت می کنند رایگان عطا می کنند.

وکالت چهار ساله را به فردی می دهیم تا به نیابت از ما در تمام ارکان حاکمیت و صحن علنی مجلس فریادگر مطالبات و مشکلاتمان باشد و از این حیث اهمیت حضور فعال در انتخابات بیش از پیش اهمیت پیدا می کند

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=358589
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما