چهارشنبه 28 دی 1401 - 11:34

جلسه پرسش و پاسخ شورای شهر و شهرداری/بخوانید تا بدانید چه کسانی مدیریت مرکز استان را به دست گرفته اند!

بویرنیوز– دومین نشست چالشی شورای اسلامی شهر یاسوج با شهردار این شهر در خصوص طرح سوال تنی چند از اعضای شورا از شهردار برگزار شد.

در این نشست که تمامی اعضا و شهردار حضور داشتند به موضوعات مختلفی اشاره شد در این نشست نستهن مقدم شهردار یاسوج گفت: در سرمایه گذاری باید به سمت درآمدهای پایدار برویم خیلی از شهرهای ما از رهگذر فضای تبلیغاتی و بیلبوردها درآمد خوبی داشتند اما قرارداد‌های ظالمانه در سنوات گذشته باعث شده که نتوانیم در این خصوص کاری انجام دهیم.

وی با بیان اینکه فردی علیه شهرداری در خصوص فضای تبلیغاتی و بیلبوردی حکم 4 میلیاردی گرفته بود یادآور شد: شخصی که آن سوی دنیا و خارج از کشور زندگی می کند رای اولیه گرفت اما ۱۱ میلیارد تومان بدهکار ما شد چرا عضو شورای شهر از این فرد حمایت می‌کند.

شهردار یاسوج در ادامه در پاسخ به برخی سوالات در خصوص وضعیت بد شهرداری در زمینه درآمدها گفت: نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان از ادارات طلب داریم گاهی اعتراضاتی می‌کنند و گاهی به دنبال معاف کردن خود هستند برای مثال تامین اجتماعی پای خود را روی گلوی ما گذاشته است.

**در ادامه هدایت اکبری عضو شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: دلیل مشکلات شما با تامین اجتماعی این است که تعامل خوبی ندارید که چنین وضعیتی پیش می‌آید در ادامه شهردار گفت وقتی آنها یک طرفه به قضاوت می‌روند چه کاری می‌توان انجام داد؟.

اکبری عضو شورا می‌گوید؛ مدیرکل تامین اجتماعی حضور پیدا می کند اما مجموعه شما همراهی لازم را نمی کنند تا منجر به بستن حساب‌ها می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر یاسوج خطاب به شهردار گفت: طبق برنامه چهارم و پنجم و ششم توسعه شهرداری باید به سمت درآمد پایدار برود کدام یک از این سازمان‌های شما درآمدی بالاتر از ۲۰ میلیون تومان دارند از ۸۰۰ تا ۹۰۰ سازه موقتی که در این شهر وجود دارد تاکنون چه درآمدی داشته‌اید؟

هدایت اکبری در ادامه سوال خود از شهردار یاسوج پرسید؛ شما در ماه چقدر حقوق می‌دهید که شهردار گفت ۱۲ تا ۱۵ میلیارد تومان و عضو شورای شهر در ادامه به او گفت آیا می خواهید با این ۱۰ یا ۲۰ یا ۳۰ میلیون تومان درآمدهای ناچیز حقوق ۱۲ میلیاردی پرسنل و کارکنان خود را تامین کنید؟.

او خطاب به مقدم گفت: به دنبال کارهای بزرگتری بروید، آقای شهردار‌ چکمه‌های خود را محکم بپوشید حقوق شهرداری را از دستگاه ها بگیرید اگر جایی نمی توانید اداره‌ای را پلمب کنید جلوی درب آنها نیوجرسی بگذارید اگر حکم ندارید ما هفت نفر هم پشت سر شما هستیم بگذارید برای گرفتن مطالبات هر کاری می خواهند با ما بکنند.

اکبری از شهردار در بحث برون سپاری‌ها انتقاد می‌کند و می‌گوید: آیا مگر در خود شهرداری نیروی توانمند و تخصصی وجود ندارد که برون سپاری‌ها را به دیگران می‌دهید در حالی که شما سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان مثل آب و فاضلاب را مثال می‌زنید در حالی که ما نزدیک به 1000 نفر نیرو داریم که سرخورده می‌شوند.

شهردار گفت: از طریق فراخوان کار انجام دادیم تا اینکه به دست افراد متخصص داده شود.

اکبری از شهردار در خصوص درآمدزایی در آبشار سوال می‌کند و می‌گوید: چگونه است که هنوز نتوانسته اید یک راهبند در آنجا بگذارید تا افراد از سایر استان‌ها نیایند و برای سه ماه تابستان فقط ۱۰ هزار تومان بدهند و در خوش آب و هواترین نقطه شهر مفت و مجانی سکونت کنند و در شهر برای خودشان با اسنپ کار و زندگی راه بیندازند.

او می‌گوید: آقای شهردار روزی طرفدار پر و پا قرص شما بودم اما اکنون می‌بینم که 95 درصد مردم و مسئولان و 99 درصد کارکنان شهرداری از شما ناراضی هستند.

اکبری در ادامه گفت: کسانی که در برخی از نقاط شهر یاسوج خانه‌ها را تبدیل به مغازه کرده‌اند چه چیزی مطالبه کرده‌اید.

وی به اختلافات میان شهرداری یاسوج و سرمایه‌گذار بیلبوردها و تبلیغات اشاره کرد و گفت: چرا حالا توپ را در زمین شورای شهر می‌اندازید چرا قبلا مطالبه‌گری و پیگیری نکردید.

عضو شورای اسلامی شهر به شهردار می گوید؛ چه راهکاری برای پرداخت پاداش و سنوات و مطالبات و عیدی کارکنان دارید در حالی که دیگر وقتی باقی نمانده است.

عضو باسابقه شورای اسلامی شهر یاسوج به شهردار گفت: ما راه برون رفت از وضعیت کنونی و پرداخت حقوق را از شما مطالبه می کنیم اما شما می‌گویید ۸۰ میلیون تومان از فلانی و ۳۰ میلیون تومان از بهمانی می‌گیریم، با این مبالغ که نمی‌شود عیدی و مستمری و حقوق و مزایا را پرداخت کرد.

در ادامه احمدی کیش یکی از اعضای شورای اسلامی شهر به شهردار گفت: شما بگویید در اکبرآباد و بنسنجان و سایر نقاط چه کاری انجام شده است.

شهردار یاسوج در ادامه اظهارات خود در خصوص سوالی مبنی بر پرداخت نکردن مزایای کارکنان 29 سال خدمت گفت: در قانون چنین آمده که وقتی شما نمی توانید حقوق کارکنان و پرسنل خود را بدهید می‌توانید مزایا را پرداخت نکنید.

عباس‌نژاد طراح این سوال به شهردار گفت: به کارکنان ۲۹ سال خدمت مزایا نمی‌دهید اما به فردی که 3 سال وارد شهرداری شده مساعده می‌دهید وقتی نمی‌توانید حقوق بدهید چرا مساعده می‌دهید و در ادامه احمدی کیش از اعضای شورای اسلامی از شهردار خواست لیست مساعده بگیران را ارائه دهد.

در ادامه اکبری عضو شورای اسلامی شهر یاسوج به شهردار گفت: چرا اضافه کار کارکنان خود را پرداخت نمی‌کنید آیا حتی یک نفر در شهرداری کار مفیدی انجام نداده است.

عضو شورای اسلامی شهر یاسوج از شهردار می‌خواهد تا جواب بدهد و بگوید فردی که از مال خود بخشش می‌کند و ساختمان آتش نشانی می سازد آیا نباید به قولی که به وی داده‌اید عمل کنید چرا همچنین این فرد که چند میلیارد تومان برای ساختمان آتش نشانی هزینه کرده باید در راهروهای شهرداری در پیچ و خم اداری بماند.

شهردار هم می‌گوید من چون دنبال نیروی سفارشی نیستم باید پاسخگو باشم آن فرد کار بسیار بزرگی انجام داده و کمتر اتفاق می‌افتد که کسی کار خیریه در آتش نشانی انجام دهد لذا شما هفت نفر اعضای شورا امضا کنید تا من کار را انجام دهم.

اکبری گفت: اگر می‌خواهی کار این فرد خیر را انجام ندهی محترمانه بگو انجام نمی‌دهم؛ مگر نیروهایی را که وارد شهرداری شده‌‌اند شورای شهر مصوب کرده است.

در ادامه امیری عضو شورای اسلامی شهر یاسوج به شدت از اظهارات شهردار در خصوص سرمایه‌گذار و بیلبوردهای تبلیغاتی انتقاد کرد و گفت: متاسفم که چنین نگاهی به سرمایه گذار وجود دارد سرمایه گذار آن طرف دنیا هم که باشد باید او را حمایت کنیم اکنون کشور نیاز به سرمایه گذاری داخلی و خارجی دارد خیلی متاسفم که می گویید سرمایه گذاری که آن طرف دنیا برای خودش….. می‌کند در حالی که باید فرش قرمز برای سرمایه‌گذار پهن کنیم.

وی افزود: چرا سرمایه گذار نمی تواند شما را ببیند تا دست به دامن شورای اسلامی شهر شود چرا شما برای تسویه حساب با او نمی‌نشینید چرا جرات شنیدن حرف ها را ندارید.

در ادامه نشست شورای اسلامی شهر یاسوج با شهردار در خصوص دو موضوع خانه شهردار و همچنین فروش زمین ها به قیمت بسیار پایین صحبت‌ها میان شهردار با اعضای شورا بالا گرفت عضو شورای اسلامی می گوید چرا باید زمین متعلق به شهرداری را که بر خیابان و در بهترین نقطه شهر قرار دارد به قیمت ۸ میلیون تومان بفروشید در حالی که ۱۵ میلیون تومان روی آن قیمت می‌گذارند.

شهردار یاسوج هم گفت که مرجع قیمت‌گذاری من نبودم بلکه کارشناس پایه یک دادگستری است.

وی افزود: کسانی که زمین به آن‌ها داده شده دو نفر هستند آنها باید بیایند و ادعای شرف کنند 30 سال نتوانستیم ۴۵ متری آیت الله ملک حسینی را آزادسازی کنیم با این کار توانستیم کار خود را پیش ببریم اگر غیر از این بود که خسارت زیادی به شهرداری وارد می‌شد.

 اکبری به شهردار گفت: چرا شما به عنوان شهردار به آن اعتراض نکردید و نگفتید که این زمین قیمتی بیش از ۸ میلیون تومان دارد.

عباس نژاد عضو شورای اسلامی شهر یاسوج هم گفت: در حالی این زمین در بهترین نقطه شهر یاسوج متری ۸ میلیون تومان فروخته شده که در در شرف آباد و در یک کوچه ۶ متری زمین متری یک 1.5 خرید و فروش شده است.

منزل مسکونی شهردار هم دوباره مورد چالش قرار گرفت که دلیل اجاره کردن طبقه بالای خانه شهردار با این قیمت چه بوده است در صورتی که وقتی شهردار می فهمد کار غیرقانونی انجام داده به دنبال گرفتن مصوبه از شورای اسلامی شهر است.

شهردار یاسوج هم با بیان این که کار غیر قانونی نکرده است گفت: چرا شهرداری نباید منازل سازمانی داشته باشد شهرداری نباید چند سوئیت برای مهمانان داشته باشد به همین خاطر ما طبقه بالا را تنها و

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=352331
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سی متری معاد گفت:

    سلام به فکر سی متری معاد باشید….
    با توجه به اینکه سی متری معاد رونق درآمد خوبی ندارد و دو طرف آن بن بست است چاره اندیشی شود ….

  2. محمود گفت:

    چه خبر شده تا دیروز براش سر و دست می شکستید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!

  3. میثم گفت:

    سوالی که مطرح است این است چرا شورای شهریاسوج با این همه ضعف و عدم کارایی شهردار وتخلفاتی که رخ داده اقدام به تغییر شهردار نمیکنند؟؟ حتما شورای شهر ضعف دارد وضعیف است برای انجام چنین کاری!! واین هیاهویی برای هیچ است متاسفانه شهریاسوج نه شهردار دارد نه شورایی برای تغییر و بهبود کارها، اینا هم سیاه بازی است.

  4. ای دل گفت:

    خواهشا اول اعضای شورا خودشان کنار برن با انتخاب شهردارضیف چندین سال شهرو به عقب بردید از لحاظ فرهنگی چه کار مفیدی برا این شهر انجام دادید .سری به شهرهای دیگه بزنید حداقل تا حساب کار بیاد دستتون اقایون ضعیف

  5. طاهر روشناس گفت:

    اين خانه از پاي‌بست ويران است …
    نميدونم چرا ناخودآگاه اين مخالفت‌ها و نقدهاي به دور از انصاف از شهردار رو مي‌بينم ياد اين ضرب‌المثل معروف: “گنه كرد در بلخ آهنگري، به شوشتر زدن گردن مسگري” مي‌افتم!!!
    بر كسي پوشيده نيست كه بيش از نيمي از مشكلاتي كه هم الان و هم در گذشته گريبانگير شهرداري شده دليل اصليش فقط و فقط اعضاي شوراي شهر و امتيازاتيه كه به دنبالش خودشونو به آب و آتيش زدن تا در ليست منتخبين باشن هست…

  6. امونی گفت:

    بازم بلللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

  7. تیمر گفت:

    مگه شهردار هم داریم

دیدگاه شما