یکشنبه 1 اردیبهشت 1392 - 0:38

کارآفرینان اروپایی دو هفته ای در ایران ورشکست می شوند / خدمت سربازی حرفه ای خواهد شد/ هیج کس در ایران سر جای خودش نیست

به گزارش بویرنیوز به نقل از مهر، محسن رضایی بعد از ظهر شنبه در جمع بانوان کارآفرین استان البرز که در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی ورزشی میلاد کرج برگزار شد، اظهار داشت: رئیس بانک مرکزی یک خانم اقتصاد دان می شود، قطعی هم نمی گویم به دلیل اینکه باید به مجلس هم احترام گذاشت ولی مطمئن باشید که چنین فردی انتخاب می شود.

وی با اشاره به اینکه سعی من بر این است که در هر کدام از نقاط کشور فعالیت مهمی را دنبال کنم، افزود: هر نقطه ای از کشور به قطب مختلف از جمله کشاورزی، پزشکی و … تبدیل خواهد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه یارانه سبز را در اردبیل مطرح کردم، گفت: یارانه سبز در مسئله کشاورزی است که منجر به تحول بزرگ در کشاورزی می شود که به هشت مورد از فعالیت کشاورزی یارانه اختصاص پیدا می کند.

کرج قطب کسب و کار خواهد شد

رضایی ادامه داد: به دوستان گفته ام که در کرج در مورد کسب و کار و کارآفرینی صحبت می کنم، به دلیل اینکه در مسئله صنعت مشکل جدی که داریم، توزیع نامناسب صنعت در ایران تحت تاثیر برخی از شهرها مانند تهران از مسیر واقعی خود خارج شده در صورتی که خیلی از شهرها نتوانسته صنعت خودشان را در کنار اقلیمشان داشته باشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر صنایع مربوط به معدن سنگ در استان مستعد خودش سرمایه گذاری شود و هر دلاری که از صادرات به دست می آوریم به 6 دلار تبدیل می شود.

رضایی گفت: در زمینه گروه بندی، آمایش سرزمین و استقرار صنعت تحت تاثیر قرار گرفته است که چند شهر از مسیر خودش خارج شده است.

کرج خوابگاه تهران شده است

وی با بیان اینکه امروزه کرج خوابگاه تهران شده، اضافه کرد: تصمیم داریم این نابسامانی را پایان دهم و کسب و کار را به استان البرز بیاورم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مسئله اصلی کشور اقتصاد است، به نقطه ای رسیده ایم که باید اقتصاد تحول ایجاد شود.

اقتصاد ایران عقب افتاده است

رضایی اظهار داشت: اقتصاد ایران تک محصولی، دولتی و عقب افتاده است لذا ساختار اقتصاد دولت و ایران نیاز به تحول دارد و باید از دولتی بودن به مردمی و از تک محصولی یعنی نفت به سمت غیر نفت و مدرنیته شدن باید پیش رود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ساختار تولید ایران سنتی است و باید متحول شود و با این ساختار نمی توانیم با دیگر کشورها رقابت کنیم.

وی با بیان اینکه دومین مشکل اقتصادی ایران مدیریت است، گفت: طی صد سال اخیر یک مدیریت قوی بر سر کار نیومده است و در این مدت از مدیریت قوی محروم بوده است و خاص این دولت هم نیست و همیشه بوده است.

رضایی ادامه داد: در شرایط کنونی ما مسئله تحریم های اقتصادی را هم داریم و دو سال گذشته به اینگونه نبوده ولی هم اکنون تحریم اقتصادی هم است.

وی اظهار داشت: باید قبول کنیم که مشکل جدی در روبرو داریم و باید قبول کنیم که از خیلی از کشورها روز به روز عقب می افتیم.

پای دولت از خیلی کسب و کارها باید بیرون کشیده شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از تفصیرهای حماسه اقتصادی این است که ریل روند ایران را نوسازی کنیم نوسازی اقتصاد ملی ایران باید صورت گیرد.

هیج کس در ایران سر جای خودش نیست

رضایی افزود: امروزه هیچکس در سر جای خودشان نیستند، من معتقد هستم که هر کسی سر جای قرار گیرد 50 درصد مشکلات حل خواهد شد.

بزرگتر از فساد در کشور حیف و میل است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بزرگتر از فساد امروزه در کشور حیف و میل وجود دارد و بالاتر از این دو تصمیم گیری های غلط در کشور را شاهد هستیم، عدم تخصیص منابع صحیح 20 برابر بدتر از فساد است.

خیلی ها اختلاس های کمتر از سه هزار میلیارد تومان را نمی بییند

رضایی گفت: سه هزار میلیارد تومان را خیلی ها می بینند ولی خیلی از پول های کم تر را فردی نمی بیند.

وی با بیان اینکه امروزه تصمیم گیری های غلط اقتصادی را شاهد هستیم، اضافه کرد: باید وضعیت اقتصادی ایران را سر و سامان داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: خودم استاد کارآفرینی در دانشگاه کارآفرینی تهران هستم و کاملاً با وضعیت کسب و کار در ایران آشنا هستم.

رضایی ادامه داد: در تمام دنیا وقتی رکود حاصل می شود، دست کارآفرین را می گیرند ولی امروزه پس گردنی هم می زنند.

وی افزود: کارآفرینی نقطه عطف اشتغال و تولید ملی است و بدون کارآفرینی اشتغال و تولید ملی صورت نمی گیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: کارآفرین فردی است که از فرصت ها به خوبی استفاده می کند و همچین با نوآوری و خلاقیت کسب و کار راه اندازی می کند.

وی اظهار داشت: هر هکتار کشاورزی ما 2 تن محصول می دهد ولی در آفریقا بالای 9 تن محصول تولید می کند، اگر تولید و برداشت زیاد شود دیگر جوان روستایی به شهر مهاجرت نمی کند.

رضایی گفت: اگر بخواهیم اقتصاد را بازسازی و نوسازی کنیم باید از کارآفرینی و کسب و کار شروع کنیم و نکته دوم محیط کارآفرینی است که باید مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: از سال 1343 تا 1353 موج جدیدی از کارآفرینی در کشور رواج پیدا کرد و قیمت نفت افزایش پیدا کرد و اقتصاد دولتی شکل گرفت و برخی از کارآفرینی از بین رفت و امروزه نیز شاهد این موج هستیم.

سیاست وارداتی ضربه مهلکی به کشور زد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: تعرفه کشاورزی در دولت دهم پایین آمد و پول های فراوان به سمت مصرف رفت وسایل صنعتی دیگر و سیاست وارداتی ضربه مهلک به ما زد.

وی اظهار داشت: کسب و کار محیط سیاسی، قانونی، اقتصادی و فرهنگی دارد و اگر محیط کسب و کار درست مدیریت نشود مانند این است که موجودی را در محیط نامناسب قرار دهیم.

کارآفرینان اروپایی دو هفته ای در ایران ورشکست می شوند

رضایی گفت: بارها گفته ام بسیاری از کارآفرینان که در اروپا موفق هستند اگر به ایران بیایند دو هفته اول ورشکست می شوند به دلیل اینکه محیط و مسیر کسب و کار در ایران درست نیست.

اگر یارانه ها در بخش تولید بیاید قیامت ایجاد می کند

وی با بیان اینکه ای کاش یارانه به تولید و سرمایه گذاری می آمد و سپس در دست مردم قرار می گرفت، اضافه کرد: 45 هزار میلیارد تومان اگر سالانه در صحنه تولید و اشتغال می آمد قیامت به پا می شد، مرحله دوم یارانه که 65 هزار تومان است 35 هزار تومان روی آن می گذارد بعد از 6 ماه سرمایه گذاری به دست مردم می رسانیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: مرحله دوم هنوز اجرا نشده همین کار را می کنیم و نرخ سود بانکی با این کار پایین می آید.

رضایی گفت: ما در یک نقطه تاریخی بسیار حساس قرار داریم و نمی توانیم به پشت سر خود نیز نگاه کنیم و بیرون از مرز نیز کشورها تحریم ها را جدی گرفته اند.

وی گفت: اگر اقتصاد را نخوانده بودم به هیچ وجه به صحنه نمی آمدم و وقت مردم را بگیریم، ما همان سرباز دیروز هستیم و دنبال ریاست نیستیم.

با این همه بدهی به دنبال ریاست نیستم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: با این همه نبودن ذخایره و بدهی ریاست معنایی ندارد، ما به دنبال رفع خطر و مشکلات از مردم هستیم.

وی اظهار داشت: ما نمی توانیم روندهای گذشته را در کشور دنبال کنیم و نباید تحریم ها را دست کم بگیریم و تلاش ما این است که سیاست خارجی فعالی داشته باشیم و سیاست عاقلانه در پیش می گیریم و فرار نخواهیم داشت.

رضایی گفت: می خواهیم دست بر زانو خود بگیریم و در اقتصاد و فرهنگ بلند شویم و اینکار را می توانیم انجام دهیم و خودمان را برای چنین جهادی آماده کرده ایم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: شما کارآفرینان باید بیش از دیگران ما را در جهت پیشرفت و رشد کشور ما را کمک کنید.

رضایی تاکید کرد: از تمام افرادی که کارآمد، توانمند، با استعداد و نظام و رهبر را قبول داشته باشند، استفاده خواهیم کرد.

خدمت سربازی حرفه ای خواهد شد

وی در خصوص اشتغال در کشور، اضافه کرد: هر دانشجو 6 ماه آخر فارغ التحصیلی باید بداند شغل آینده شان چیست و همچنین خدمت سربازی حرفه ای خواهد شد.

مسکن مهر بدون گرفتن پول از بانک مرکزی ادامه می دهم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ما مسکن مهر را ادامه می دهیم نه با این منابعی که از بانک مرکزی گرفته می شود که سبب گرانی و تورم شده است و مسکن مهر ایده خوبی است.

سیاست من بیرون کردن خبرنگار از مجالسم نیست

رضایی تصریح کرد: سیاستم مانند دیگران نیست که خبرنگاران را بیرون می کند ولی من می خواهم مسائل شفاف مطرح و در اختیار مردم قرار گیرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=34921
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. یکی از شرکت کنندگان همایش کار آفرینان البر گفت:

    جناب دکتر رضایی عزیز هم شهری محترم دولت مردان بزرگوار اعتماد مردم را له کرده اند اینقدر اختلاس واینقدر دزدی آشکار وپنهان شده که مردم بی اعتماد شدند خود من گوشه ای از نظرات خوب شمارا شنیدم ولی پیش خود گفتم از کجا معلوم که عملی شوند من از دوستاران شما هستم ودوست دارم که یک نفر رییس دولت جمهوری اسلامی شود که واقعا مدیر باشد انتظار موفقییت صددر صد هم ازایشان ندارم ولی امیدوارم اگر شما انتخاب شدید راستگو باقی بمانید وبااین دزدی ها مبارزه کنید آقا به نظر من کسی باید وارد عرصه شود که مرد باشد وجسور وشجاع .شما میتوانید/

    • معلم گفت:

      با سلام خدمت دکتر رضایی بزرگوار.ما به شما نیاز داریم چون ثابت کردین مرد عمل هستین. انشالا که مردم شمارو انتخاب کنن

دیدگاه شما