چهارشنبه 10 فروردین 1401 - 18:51

تخلفات عجیب در بازار کهگیلویه و بویراحمد/از فاکتور صوری تا گران فروشی و کم فروشی/توصیه های مهم مدیرکل تعزیرات حکومتی به مردم/اگر تخلفی در بازار دیدیم چه کنیم؟

اگر تخلفی از سوی فروشنده ها شاهد بودید و یا درخواست مدارک و فاکتور کردید و واحد‌های صنفی از ارایه آنها سر باز زدند میتوانید از آنها شکایت کنید.

براتعلی صالحی؛ مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با بویرنیوز گفت:

ما به صورت مستمر در حال کنترل بازار هستیم ، در حال حاضر بعنوان مثال اگرچه قیمت مرغ در استان های همجوار بالا رفته اما با تلاش و جدیت در کهگیلویه و بویراحمد در سطحی مناسب با بودجه مردم قیمت ها را کنترل کرده ایم.

این نظارت و کنترل البته در سایر صنوف هست. هشدار را هم می‌دهم هر واحد صنفی بخواهد کالایی را بر خلاف عرف و منطق فروش و بیش از آنچه برایش حاشیه سود لحاظ شده بفروشد از جریمه و برخوردهای بازدارنده ما در امان نخواهد بود.

او در پاسخ به سوال بویرنیوز مبنی بر اینکه چرا واحد‌های متخلف مجدداً مجوز فعالیت میگیرند، گفت:

ما بررسی و محکومیت واحد‌های متخلف را مستمراً داریم اما این دلیل نمیشود که بگوییم ۱۰۰ درصد اهرمی هست که تخلف تکرار نشود. این نظارت مستمر بازار توسط دستگاه های نظارتی را میطلبد.

وظیفه شان هم اینست که بازار را به روز رصد کنند تا اجازه تخلف به افراد به ویژه آنهاییکه در گذشته تخلفی مرتکب شده اند، داده نشود.

او گفت: در صورت تکرار تخلفات جریمه های سنگین و لغو پروانه نیز در انتظار متخلفان است.

بیشترین تخلف در کدام صنوف است؟

در همه صنوف تخلفات هست به فراخور زمان و موضوع متفاوت است، در حال حاضر تخلفاتی در بحث مرغ و پوشاک داشتیم.

نیاز به بازنگری در چینش واحد‌های صنفی پوشاک داریم.

فاکتور صوری برخی صنوف به خصوص پوشاک را چه باید کرد؟

در برخی واحد‌های صنفی فاکتورهای خام داریم پیدا می‌کنیم. ما بررسی از محل خرید هم گاهاً داریم.

برای رفع این تخلف نیاز به حرکت نو و ملی است، باید صدور فاکتورها سیستمی و تایید اصالت آن هم در بستر یک سامانه امن باشد. اگر این اتفاق بیفتد شفافیت خوبی را شاهد خواهیم بود.

البته که نمیتوان همه فاکتورهای صنوف را رصد کرد اما همکاران ما هرجایی که مشکوک به قیمت ها و فاکتورها بشوند حتماً اصالت آنها را رصد می‌کنند و اگر تخلفی باشد مطابق قانون برخورد می‌کنند.

کاهش زمان رسیدگی به پرونده تخلف صنوف تا ۱۰ روز

براتعلی صالحی گفت: پرونده های ما به روز رسیدگی میشود، آمار پرونده های در جریان ما در پایان ماه شاید به ۳۰ فقره هم نرسد.

خوشبختانه اکنون در نقطه ای قرار داریم که پرونده های ما در کمتر از ۱۰ روز منجر به صدور رأی میشود.

مردم از حقوقشان آگاه باشند

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خاطر نشان کرد: مردم از حقوقشان آگاه باشند، اگر جایی برای خرید مراجعه داشتند بدانند می‌توانند از فروشنده فاکتور و مدارک را بخواهند.

اگر ممانعت شود مردم می‌توانند از ما بخواهند که برخورد کنیم و حتماً این کار را خواهیم کرد.

سامانه های ارتباطی:

صالحی گفت:

سامانه ۱۲۴ و ۱۳۵ و مراجعات حضوری را داریم، همه رسیدگی های ما رایگان است.

از ۲۰ روز گذشته قضات سیار را استخدام کردیم(۳ نفر برای استان تعیین شده است)، وظیفه شان بودن در بازار است، در دسترس مردم هستند.

به گزارش بویرنیوز، بازار کهگیلویه و بویراحمد بعضاً با وجود کم فروشی و گران فروشی، فاکتورهای صوری و افزایش بی دلیل قیمت ها همواره دارای تنش هایی است، شاید همین مسأله هم بی تاثیر در افزایش تورم در استان به رتبه یک کشوری بی تاثیر نبوده است، تخلفات البته در همه جا هست اما مهم اینست مردم استان آگاه از حقوق خود باشند، نکته ای که مدیرکل تعزیرات حکومتی هم به درستی اشاره کرد، باید مطالبه گر باشیم و در صورت مشاهده تخلفات سریعاً گزارش دهیم و پیگیر نتیجه باشیم.

باید باد بگیریم تا خودمان به دنبال حقوقمان نرویم نمیتوانیم انتظار معجزه و حل مسائل را داشته باشیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=347129
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما