یکشنبه 7 فروردین 1401 - 10:00

افزایش سرسام آور قیمت مصالح ساختمانی در کهگیلویه و بویراحمد

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

قیمت مصالح ساختمانی بعد از نوروز و به نوعی با شروع شدن فصل کار در حوزه ساخت و ساز افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

افزایش قیمت مصالح در کهگیلویه و بویراحمد نه محدود به افزایش یک باره قیمت شن و ماسه بلکه در سیمان و سایر مصالح ساختمانی هم دیده می شود.

از یک سو ما با تولید کنندگانی روبرو هستیم که مدعی اند سود آنچنانی ندارند و قیمت هایشان هنوز هم کمتر از استان های مجاور است.

آنها معمولاً بهانه خود برای افزایش قیمت را بر مبنای قیمت مصالح در استان های کناری بنا کرده اند.

از سوی دیگر روبرو با مردمی هستیم که چندان منابع مالی ندارند، دستشان تنگ است و با قرض و وام به دنبال ساخت و یا تجهیز خانه شان هستند.

از نظر مردم هم قیمت ها غیر منصفانه است از آنجهت که شرایط اقتصادی مردم در آن لحاظ نشده و از طرفی با وجود اینکه هزینه های تولید برخی اقلام در استان کم است (مثل سیمان و آجر که در خود استان تولید می شود) اما آنرا باید به قیمت سایر استان ها دریافت کنند.

آنچه در این میان مهم است و مسئولان باید به دنبال آن باشند اینست که به خوبی هزینه های واحدهای تولید و عرضه مصالح ساختمانی را پایش و با در نظر گرفتن سودی متعارف برای آنها، اقدام به قیمت گذاری و نظارت بر عرضه در آن محدوده قیمتی داشته باشند.

برای مردم کهگیلویه و بویراحمد که عمدتاً توان مالی خاصی ندارند و اگر ساخت و سازی هم دارند با هزاران وام و قرش است، باید کمی منصفانه تر شرایط را در نظر گرفت، در سی سخت بعد از زلزله دیدیم همین گرانی مصالح بود که روند بازسازی خانه ها را آنچنان کند کرده که بعد از گذشت دو سال همچنان بسیاری از خانواده ها درگیر ساخت و ساز هستند. آری باید قیمت گذاری و نظارت ها را به درستی تشدید و تقویت کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=347090
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    سلام.مگه نه اینه که گرونه .خوب نخرند.اصلا خونه رو میخوان چه کار؟خودشون رو به زحمت نیندازند .تو اینترنت ثبت نام بکنند راحت خونه دارشوند.

دیدگاه شما