دوشنبه 2 اسفند 1400 - 10:17

قابل توجه دستگاه های کهگیلویه و بویراحمد/قرنطینه اُمیکرون 5 روز نیست

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

چند روز پیش بود استاندار و مسئولان کهگیلویه و بویراحمد قرنطینه کرونا را 5 روز اعلام و حضور کارمندان را پس از این مدت در محل کار الزامی دانسته بودند.

حالا اما مسئولان بهداشت و درمان نظری متفاوت را اعلام کرده اند.

عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا گفته:

مدت زمان قرنطینه امیکرون 5 روز نیست.

بهتر است مبتلایان به این سویه کرونا حداقل 10 روز تا 2 هفته قرنطینه بمانند و در این مدت از حضور در مشاغل خودداری کنند.

  • این مهم اما در افزایش مبتلایان به کرونا در ادارات مشهود است و مشاهدات نشان داده 5 روز برای دور ماندن کارمندان مبتلا زمان مناسبی نیست و نمیتواند در پیشگیری سایرین مؤثر بیفتد.

یک نکته:

در دستورالعمل منتشر شده درباره قرنطینه پنج روزه‌ مبتلایان امیکرون ذکر شده است که مدت قرنطینه‌ پنج روزه برای کسانی باشد که پس از این مدت هیچ علامتی نداشته باشند. در غیر این صورت کسی که کارش به بستری رسیده، علائم بیماری را دارد یا پزشک تشخیص می‌دهد، دیگر از دستورالعمل پنج روز خارج شده و بر حسب نظر پزشک می‌تواند بیش از پنج روز استراحت کند و در قرنطینه باشد. در کل دستورالعمل قرنطینه پنج روز کاملا شفاف برای موارد خفیف بیماری است. 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=346466
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دنا گفت:

    اداره بهزیستی دنا را هم لطفارصدکنیدفردکرونایی رابه زورمیگن بیاسرکار…اینها دشمن سلامتی انسان ها هستندواگه عواقب بدی پیش بیادمسببینش رامعرفی خواهیم کرد…

  2. کارمند گفت:

    تازه اعلام کردند پنج روز به شرطی که تست مثبت بیارین و نه تشخیص پزشک متخصص. در صورت اعلام پزشک متخصص دو روز حق مرخصی دارین.
    شله ماشکی و شلغم دو روز خوب ایکنه اصلا جای نگرانی نیس

دیدگاه شما