یکشنبه 24 بهمن 1400 - 10:03

آغاز اعتراض اعضای هیآت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج/+چرایی و عکس

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

جایگاه شغلی و رسالت اعضای هیآت علمی به نحوی تعریف شده است که افراد تحصیل کرده و فرهیخته نقش چندگانه ای در تربیت نیروی انسانی متخصص و نخبگان آینده کشور در کنار خدمات تخصصی به جامعه را دارند.

قرار گرفتن در چنین جایگاهی نیازمند کسب امتیازات لازم در حیطه های تخصصی، عمومی و شخصیتی بوده که پس از دوران تحصیلی طولانی مدت و گذشتن از مراحل مختلف گزینشی به دست می آید. افزایش حقوق اساتید در گرو کسب امتیازات فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اجرائی و ا رتقاع مرتبه می باشد که طی سالیان طولانی و فعالیت شبانه روزی در این حیطه ها حاصل می شود.

متاسفانه مدتی این جایگاه مقدس بنا به دلایلی که دقیقا روشن نیست دچار هجمه هایی شده است که شایسته اساتید فرهیخته نیست و این اواخر آن ها را درگیر مسایل حقوقی و معیشتی کرده است. با مصوبه هایی که در کمیسیون تلفیق مجلس برای سال 1401 انجام شده است و اقدامات فراقانونی سازمان برنامه و بودجه حقوق اعضای هیات علمی به شدت کاهش می یابد و این باعث خواهد شد که اهداف مورد انتظار از دانشگاه ها مورد تهدید قرار گیرد.

این مصوبه ها باعث می شود به ویژه اساتید با سابقه دانشگاه مقدار زیادی از حقوق ماهانه خود را از دست بدهند و تمامی قوانین رتبه بندی و ارتقای اساتید با سابقه که طی سال ها تلاش و کوشش به دست آمده است از بین برود. نتیجه این بی تدبیری اساتید را درگیر مشکلات معیشتی پیش بینی نشده ای خواهد کرد که به فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه ها و رسالت اساتید لطمه جبران ناپذیری وارد می نماید.

در این راستا و در اعتراض به این اقدامات اساتید دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تجمعی اعتراضی در محوطه پردیس دانشگاهی و در کنار مقبره شهدای گمنام برگزار کردند و به مصوبات کمیسیون تلفیق و اقدامات سازمان برنامه و بودجه اعتراض خود را اعلام کردند.

مصوباتی که اعضای هیآت علمی به آن معترض هستند عبارتند از:

1- قرار دادن سقف حقوق برای اعضای هیآت علمی دانشگاه ها

2- تصویب مالیات پلکانی

3- در نظر نگرفتن خدمت اعضای هیآت علمی در مناطق کمتر برخوردار

4- قرار دادن سقف برای پاداش بازنشستگی

5- اختلال در پرداخت تمام وقتی جغرافیایی، حق التدریس، کارانه، سختی شرایط محیط کار و فوق العاده مدیریت
اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج که مانند اساتید دیگر دانشگاه ها عمری است برای اعتلای نام ایران در مجامع بین المللی تلاش و کوشش کرده اند و نقش به سزایی در پیشرفت کشور داشته اند اعتراض خود را به این مصوبات اعلام کردند و از دلسوزان کشور خواهان رسیدگی و جلوگیری از تصویب چنین طرح هایی شدند.

در پایان این تجمع در بیانیه ای اعلام شد که در اعتراض به این مصوبات تا اطلاع ثانوی کلیه فعالیت های آموزشی و پژوهشی اعضای هیات علمی دانشگاه از تاریخ 23 بهمن ماه 1400 به استثنای فعالیت های مرتبط با درمان و سلامت جامعه علی رغم حضور اساتید در دانشگاه به حالت تعلیق درمی آید و تا حصول نتیجه با انسجام کامل تمامی اعضای هیآت اعتراضات ادامه دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=346358
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دانش گفت:

    ماشالا تو این سالها به اندازه ای دادن بهشون که تا اخر عمرشون بی نیاز باشن
    پزشکی که واسه پول دهن بیمار و جر میده بهتر از این نمیشه

  2. دانش گفت:

    البته اموزش پزشکی در یاسوج تعریفی هم نداره

  3. شهروند جیب خالی گفت:

    شماها سیر شدنی نیستین…

  4. ناشناس گفت:

    حقوق نجومی میگیرند در صورتی که فردی با مدرک دکترا ولی استخدام سایر دستگاهها یک دهم هیئت علمی حقوق نمیگیرد …

  5. دانشجو گفت:

    واقعا سیرامونی ندارن

  6. پاتاوه دنا گفت:

    اونی که بایدفریادبزنه اقشارزیرخط فقرهستند…مددجویان نهادهای حمایتی،مستمری بگیران روستایی عشایری وتامین اجتماعی…متاهلین فاقدشغل ثابت…تحصیلکرده های فاقدشغل ودرامد…اصناف وشغل های ازاد….تازه بایدازحقوق اینهاوامثال اینها کم کنندوبه دیگراقشاربدهند…

  7. ناشناس گفت:

    واقعا مسخره.اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی هم اعتراض داشته باشن؟اینا رو که از بس بهشون دادن دیگه جا ندارن

  8. ناشناس گفت:

    چند نفرش را میشناسم سهمیه جانباز وشهدا قبول شدن حالا پول نجومی هم میخان

  9. کارمند گفت:

    اکثر این افراد با استفاده از روابط فامیلی یا سیاسی وارد دانشگاه و یا عضو هیئت علمی شدند و با استفاده از نام هیئت علمی از حقوق بالا وامتیارهای دیگر برخوردارند از جمله استفاده از سهمیه هیئت علمی در کنکور که فرزندان خود با رتبه های پایین وارد رشته های پزشکی و دندانپزشکی و… گردند . این در حالیه که افراد دیگری بودند که از لحاظ علمی موقعیت بهتری داشتند ولی نتوانستند وارد هیئت علمی شوند.
    بعضی از این عزیزان در ماه بیست ساعت کلاس ندارند ولی حقوق کامل می گیرند .

  10. ناشناس گفت:

    اینا در ایران مفت خوردن شکمشون زیاد جا باز کرده عادت کردن آقای رئیسی یه تصمیم درست بگیره با تصویب مجلس حداکثر حقوق ۱۷ میلیون کافیه مفت خوری و دانشگاه جزوه ای بی ارزش بسه

  11. حسن گفت:

    اطلاعی از حقوق هیات علمی دانشگاه دارین؟ یک هیات علمی 40 ساله حدود 15 میلیون دریافتی دارد. یکدهم این مبلغ می شود یک و نیم میلیون. در سایر دستگاهها با مدرک دکترا یک فرد 40 ساله حقوق یک و نیم میلیون می گیرد؟

  12. پژمان گفت:

    حیف پول که به اینا میدن

  13. ناشناس گفت:

    تاز این کمترین اقدام هست وگرنه باید شماها هم مثل بقیه کارکنان دولت باشید . همه تحصیل کرده اند و زحمت کشیده اند

  14. بویراحمد گفت:

    مگه خونتون از بقیه رنگینتره اگه شما درس خوانده اید بقیه هم درس خواتده اتد و زحمت کشیده اند حقوق شماها عین بی عدالتی هست مگه چکار میکنید شماها بیشتر عرق می ریزید یا اون کارگر بد بخت

  15. محمد گفت:

    بخدا پیرزن های قدیمی از اینا بهتر نسخه برای درمان میدهند فکر کردن کار شاقی انجام می دهند

  16. ناشناس گفت:

    این ها اکثرشون مدرکشون رو از دانشگاه های درجه ۳ هند و ارمنستان و غیره گرفتن
    چی بلدین شما از علم، مقالاتتون همش کپی پیست هستش.

دیدگاه شما