چهارشنبه 6 بهمن 1400 - 10:51

انتقاد دو عضو شورای شهر یاسوج از میدان میوه و تره بار/خیرتان نمیرسد لااقل شر مرسانید(+چند نکته مهم)

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

جلسه این هفته شورای شهر یاسوج با بررسی موضوعات مختلف از جمله اقرار به گلایه مندی و نگرانی های عمده مردم از شورا و شهرداری برگزار شد.

در بخش هایی از این جلسه در خصوص میدان تازه تاسیس میوه و تره بار دو تن از اعضا سخنانی داشتند که از نظر مخاطبان می گذرد:

عطاءالله دانشی با اظهار نگرانی از وضعیت میدان میوه و تره بار بیان کرد : همچنان نسبت به میدان میوه و تره بار اعتراض است و انگونه که انتطار می رفت پیش نرفته است و  ممکن است وضعیت از این بدتر شود علیرغم اینکه در جلسات میدان از شورا دعوت نمی شود و اما انتظار می رود ساماندهی بهتری  انجام شود و خدای نکرده دوباره شاهد رانت و فساد در حوزه میوه و تره بار نباشیم  .

هدایت اله امیری هم گفت : همه میدان ها در بیرون شهر است،ما زیر ساخت را آماده  کردیم اما  اقدامی که اخیرا شهرداری در سطح شهر یاسوح و ایجاد غرفه های که  با رانت  و مافیا بوده است خلاف قانون و نص صریح بند ۲ ماده ۵۵  است چرا شهرداری معابر را اختیار میدان قرار می دهد و در بهترین معابر شهری غرفه های ۲۰۰ و ۳۰۰ متری برپا می کنند .

بنده مراجعه کردم نه میوه با کیفیت نه قیمت مناسب دارند  معبر و ورودی شهر را به ترافیک تبدیل کردند و این خلاف قانون است همانظور که می گویند میدان در بیرون از شهر است و به شورا و شهرداری ارتباطی ندارد ما هم بگوییم درون شهر هم به شما ارتباطی ندارد و نمی توانید برای شهرداری تعیین تکلیف کنید اجازه ندهید پیاده روی های شهر تبدیل به غرفه میدان میوه و تره بار شود .

در این باره چند نکته اما قابل توجه است:

اولاً این میدان زیر نظر شهرداری و با محوریت آنها شکل گرفته است و از این رهگذر وظیفه شما نظارت بر آن است، دعوت نشدیم چندان معنایی ندارد؟ شما باید خودتان دلسوزانه سر زنی کنید، نظارت کنید، جایی ایراد و اشکال هست هم برای مرتفع نمودن آن فعالانه به میدان بیایید.

وضعیت بدتر می شود و دوباره شاهد رانت و فساد خواهیم بود هم باید برای مردم تشریح شود؟ خب شفاف با مردم صحبت کنید اگر واقعاً قصور از تعهدات صورت گرفته است که وظیفه خود شما است که از  اهرم نظارتی رصد و برخوردتان استفاده  کنید

  • مردم را هم محرم خود بدانید و با آنها در میان بگذارید، اگر هم نه این کلی گویی و اتهام زنی با چه هدفی است؟

ایجاد خرده فروشی اتفاقاً یکی از مصوبات در حاشیه تایید این میدان بوده است، چرا آن زمان مخالفت نکردید و طرح و پیشنهاد جایگزین ارائه نکردید؟

حالا که میدان شروع کرده با کمترین امکانات و حتی سوله هایی که استانداردهای لازم سرمایشی و گرمایشی را ندارد، انتظار می رود شورای شهر بعنوان وکلای شهروندان به دنبال رفع ایرادات باشد تا فضایی مناسب و ایده آل برای عرضه فراهم شود.

  • با همه سختی ها، سنگ اندازی ها و ایرادات بروکراسی اداری یک نفر حاضر شده این مشکل بزرگ یاسوج را حل کند، شاید ضرر هم کند اما به هر ترتیب این نقیصه را رفع کرده، بجای همراهی و کمک با کلی گویی دارید حاشیه سازی میکنید؟!

از طرفی ببنید چند مصوبه برای راه اندازی استاندارد این مرکز شد و توسط نهادهایی که وظایفی برایشان تعریف شد، عملیاتی نشد، چرا یقه دریده این بی توجهی به مصوبات نمی شوید؟ چرا نباید مطالبه شما پای کار آمدن سازمان های همکار برای عملکرد بهتر میدان میوه و تره بار باشد؟

خب اگر بر روی کیفیت و یا حتی نحوه عرضه ایراد هست خب بروید بررسی کنید، برای حل چالش ها ایده دهید تا انشاءالله از قبل بهبود این مرکز شاهد خدمت رسانی بهتر هم به شهروندان و مردم استان باشیم، نکند منتظر دعوت رسمی برای مساله ای که وظیفه تان هست ، مانده اید؟!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=346018
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویراحمد گفت:

    احتمالا همین دوعضو شورا خودشون دنبال سنگ اندازی اند مرکز استان بایست میدان میوه و تره بارداشته باشد چه اشکالی دارد این غرفه های سطح شهر قطعا هم هزینه میدن به شهرداری وهم قیمت میوه شون مناسب ترهست دست ازسنک اندازی بردارید

  2. ناشناس گفت:

    خدایی باز هم یکی دو سال دیگه بلاتکیف باشید . خیلی بهتره

  3. راه شهدا گفت:

    من الام نزدیک به 4 ساله این سوال را میپرسم کسی نیست جواب بده؟
    کاربرد شورا و شهردار یاسوج چیست؟
    یاسوج شورا و شهردار داشته باشه یا نداشته باشه چه فرقی داره؟
    کسانی که به این شورا که در شورای قبلی هم بودند رای دادند چه خدمتی از این افراد برای شهر دیدند که دوباره رای بهشون دادند؟ظلم بزرگی این شورا و شهردار به شهر یاسوج میکنند.
    لطفا استعفا دهید
    مردم لطفا رای طایفه ای ندهید

دیدگاه شما