سه شنبه 5 بهمن 1400 - 14:01

کهگیلویه و بویراحمد برفی و بارانی می‌شود

کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد از رگبار باران و بارش برف طی هفته جاری در این استان خبر داد.

به گزارش بویرنیوز، “ولی بهره مند” گفت: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان دهنده جوی نسبتاً پایدار طی ۲۴ ساعت آینده در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی افزود: از اواخر وقت چهارشنبه تا پنجشنبه شب شاهد فعالیت سامانه بارش زا در جو این استان خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بر این اساس در غالب مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد بارش باران، در برخی مناطق رگبار رعد و برق همراه با وزش باد به نسبت شدید، در ارتفاعات و برخی مناطق سردسیری بارش برف انتظار می‌رود.

بهره مند تصریح کرد: با خروج این سامانه تا اوایل هفته آینده با استقرار هوای سرد در جو استان کاهش محسوس دما و یخبندان مورد انتظار است.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی از اواخر وقت روز چهارشنبه بهمن ماه ۱۴۰۰ شروع و پنجشنبه شب هفتم بهمن ماه از استان خارج می شود.

کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اختلال در تردد جاده ای، وزش باد نسبتاً شدید، احتمال کولاک برف در گردنه ها، مه و کاهش دید از جمله مخاطرات این سامانه بارشی هستند.

بهره مند تاکید کرد: توصیه می‌شود از تردد غیرضروری به ویژه در محورهای مواصلاتی و کوهستانی اجتناب شود، از صعود به ارتفاعات و فعالیتهای کوهنوردی پرهیز شود و و در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها احتیاط لازم صورت گیرد.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه امامزاده جعفر در شهرستان گچساران با بیشینه دمای ۲۰.۲ درجه سانتیگراد گرم ترین و شهر یاسوج با کمینه دمای۰.۸ درجه سانتیگراد سردترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد بودند.isna

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=345999
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما