دوشنبه 4 بهمن 1400 - 21:22

دانشگاه تخصصی علوم پزشکی یاسوج یا مجموعه خانوادگی؟!

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

دانشگاه علوم پزشکی را باید یکی از تخصصی و علمی ترین سازمان ها و مجموعه‌های دانشگاهی هر استانی به شمار آورد.

اهمیت دانشگاه های علوم پزشکی به ویژه در دوران کرونا با ضرورتی که استفاده از نیروهای شایسته و متخصص علمی دارد، بسیار زیاد است.

در یاسوج اما در سالهای اخیر ایرادات بسیاری به این مجموعه دانشگاهی وارد است.

اگرچه در سالهای اخیر کمتر به حواشی این دانشگاه پرداخته ایم تا حداقل بخاطر خدمت مناسب به مردم حواشی در حوزه دانشگاه ایجاد نشود، اما چند نکته ای باید در این خصوص به اطلاع مردم برسد.

اول انتصابات متعدد و غیر ضرور

در زمانیکه همه نگاه ها به درمان و جلوگیری از شیوع کرونا بود در دانشگاه علوم پزشکی اما شاهد انتصابات بی مورد و متعدد بودیم.

جالب آنکه معمولاً افرادی هم منصوب میشدند که بهتر از قبلی نبودند در مواردی نیز همزمان دو مسئولیت را اشغال کرده (بیمارستان شهید جلیل) و کمتر فرصت خدمت به مردم را داشتند. آنهم درست در زمانیکه ترس از کرونا در جامعه شدید و نگرانی ها از سلامت مردم بسیار بود.

انتصابات فامیلی متعدد

یکی دیگر از نقدها به مجموعه فعلی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج انتصابات متعدد فامیلی است.

از مشاورین رئیس گرفته تا برخی از مسئولان دانشگاه در دایره اقوام آقای رییس هستند.

دانشگاهی که نام تخصصی درمان و سلامت مردم را یدک میکشد و با جان مردم سر و کار دارد بدون شک اگر دچار حاشیه شود از مسیر اصلی اش غافل می‌شود.

دانشگاه باید در دست افرادی باشد که فارغ از قومیت گرایی و انتصاب به فلان و بهمان نماینده، اتفاقاً مستقل و در جهت حراست از سلامت مردم با بکارگیری نیروهای غیروابسته و علمی اقدام کند.

و اما یک پرانتز/ بعد از تحریر؛

باید به حال نمایندگانی که در حرف خود را وکیل قانونمند موکلان خود و عامه مردم استان می‌دانند اما بر سر تقسیم پست ها حتی یک لحظه هم به فکر منتخبان و مردم نیستند تاسف خورد!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=345985
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. غمبار گفت:

    یکی دو هفته آینده یک انتصاب جدید فامیلی از تیم یزدانپناه وجریان ندای وحدت میبینین که شاخ درمیارین.طرف28 سال سن داره. فوق دیپلم داره،4سال سابقه کار داره باانواع شکایات،مشهوره به مشکل سازی وحاشیه.انواع پرونده ها رو داره.ولی چو لیدر روشنفکره و عمه زادیه یزدانپناهه.میخوان بزارنش رئیس یک مجموعه درمانی شهرستان…جالب اینجاست توهمین مجموعه 15 پزشک دومتخصص ویک دکترای تخصصی وبیش از 10 نیروی خوب داره.

  2. ناشناس گفت:

    دوران زارع از این حرفا نمیزدی!

  3. صادق گفت:

    والا استاندار خوابه
    روشنفکر سیش تلی هست
    سید ناصر درگیر امضا کتاب اون پا
    موحد درگیر چیدن نیروی اقتصادی در مرکز

  4. ناشناس گفت:

    در بویراحمد طایفه گرایی بیداد می کند

  5. لوداب گفت:

    طایفه گرایی نیست….خاله وخورزوگرایی هست

دیدگاه شما