پنجشنبه 30 دی 1400 - 12:26

آیا آمار بیکاری و اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد واقعی است؟/ اینهمه جوان سرگردان و درخواست های اشتغال چه میگویند؟

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

استان کهگیلویه و بویراحمد همه چیز دارد، آب، نفت، گاز، میراث فرهنگی، درخت و جنگل و گیاه ، باغ و کشاورزی و… با این وجود محروم مانده.

راستش دیگر این جمله کلیشه ای شده است. مردم خودشان بهتر از ما و مسئولین میدانند این استان چه دارد و چه ندارد.

مهمتر از دانستن این مساله اما دانستن رنج و فشاری است که خانواده های استان به واسطه بیکاری فرزندانشان تحمل میکنند.

بسیاری از خانواده ها با چند جوان تحصیل کرده بیکار مواجه هستند، پدر خانواده هم که بازنشسته باید مخارج سرسام آور آنها را تهیه کند.

همین جوان ها هستند که بعد به واسطه نبود شغل و کار درست به شهر می آیند، بخاطر پر کردن وقتشان دوستی هایی را آغاز می کنند و گاهاً نیز همین ارتباطات میشود سرمنشاً بزه های اجتماعی متعدد.

اینکه آمار بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد کمتر از 20 درصد اعلام می شود به نظر طنزی مسخره و غیر قابل باور است! این را از حجم بیکاران و تعدد درخواست های اشتغال در استان می گوید.

سید علی ملک حسینی؛ دادستان استان این نکته را به خوبی اشاره کرد و گفت: اولا بیکاری رقمی نیست که دارد اعلام می شود از طرفی بسیاری از مشاغلی که به نام شغل از آنها یاد می شود اصلا سنخیتی با تعرف درست از شغل ندارند.

درد امروز استان که گاه گاهی رگه های نامبارکی از آن در قالب معضلات عدیده اجتماعی سر باز می زند، نبود اشتغال و زمینه کسب و کار برای جوانان است.

توجهات به استان در حد نیازمندی هایش نبوده است، اگرچه کارهایی شده و همه هم از بهبود امکانات میگوییم و میشنویم اما هتوز هم حجم محرومیت ها غلبه دارد.

اگر به دنبال جامعه ای کم تنش و سالم هستیم باید روح کار و تولید و سرزندگی در آن دمیده شود، باید زمینه سرمایه گذاری برای انواع واحدهای اقتصادی و تولیدی فراهم شود، بله وقتی عمده مردم یک استان درگیر تولید و اشتغال و صنعت شوند دیگر جایی برای عقده گشایی و اقدامات خلاف عرف اجتماعی نمی ماند(اگر هم باشد در حجم بزرگ و بحرانی نیست)

مردم و جوانان این استان مردمانی خوب و با ذات نیک هستند، افرادی هستند که برای ناموس و وطن جان می دهند، حق مردم استان مواجهه هر روز با خبرهای بد و تلخ و اندوهبار نیست، این وظیفه مسئولان است که به درستی محرومیت ها و مشکلات را برای مقامات ملی تبیین کنند، مطالبه گری کنند و به دنبال بهبود باشند. انتظار از مسئولین این موارد است و امیدواریم محقق شود تا از ره آورد آن گرهی از مشکلات مردم باز شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=345898
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما