سه شنبه 28 دی 1400 - 13:56

چرا ما مردم کهگیلویه و بویراحمد عادت کرده ایم به زور و محدودیت؟/سود امنیت و آرامش شهر برای کیست!

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

در روزهای اخیر شاهد بروز چند مورد درگیری و انتشار گسترده‌ رسانه ای آن بودیم، اخباری که علاوه بر به نمایش گذاشتن چهره ای زشت از استان احساس نا امنی شدیدی در مردم ایجاد کرد.

 

تا حدی که به مزاح تصاویری دست به دست میشد که حضور در یاسوج را منوط به داشتن جلیقه ضد گلوله و یا تانک نفر بر (برای مصون ماندن از شلیک اسلحه) می‌کرد.

پس از این ماجرا شاهد حضور تیم هایی از دادگستری و پلیس در مناطق مختلف یاسوج و آغاز محدودیت و برخورد با هنجار شکنان هستیم که اتفاقاً مورد قبول عمومی نیز واقع شده است.

در این باره چند نکته قابل توجه است:

محدود کردن شیوه اصلاح معضلات اجتماعی به برخورد قهری برای خود مردم ما بد است، این یعنی مردم ما آنچنان خشن و فرهنگ ناپذیرند که برای دیکته کردن رفتار درست باید با زور باطوم و زندان با آنها صحبت کرد!

با نگاهی به تاریخچه و فرهنگ مردم استان موارد و نقطه قوت های بسیاری می‌بینیم، شجاعت، غیرت، مهربانی، مردم داری و میهمان نوازی در خون این مردم است، این همه حُسن نیک در استان موج میزند، با همه این تفاسیر یعنی سخت است که شهروندان قانونمندی باشیم؟

نه ابداً..‌. اما بهبود شرایط چند لازمه نیاز دارد:

بخشی از آن به مشارکت خانواده ها در بهبود فضای جامعه مرتبط است، آموزش و نظارت فرزندان، ارتباط درست با فرزندان و داشتن مطالعه برای آموزش و پرورش مناسب آنها یک ضرورت است.

توجه دادن فرزندان به شاخصه های دینی، نظارت بر ارتباطات و دوستان فرزندان قطعاً می‌تواند عاملی مؤثر در بهبود شرایط باشد.

پذیرش افرادی که خطا کرده اند میتواند آنها را به راه درست هدایت کند باید نگاهمان را عوض کنیم، اگر کسی خطایی را مرتکب شده و در ادامه مورد بی مهری و طرد جامعه قرار بگیرد شاهد جری تر شده او و دست زدن به اقدامات بدتر خواهد شد.

(فردی در یزد کارکنان شرکت خود را از میان زندانیان و سابقه داران انتخاب کرده ، خب این نحوه رفتار می‌تواند اصلاح کننده و بهبود دهنده باشد)

مسئولان هم وظیفه هایی دارند:

بخشی از مشکلات جامعه را باید در بیکاری و احساس تبعیض دانست.

احساس بی عدالتی موجب از دست رفتن آستانه تحمل مردم شده است و در نهایت آنچه نباید اتفاق می افتد.

مسئولان فرهنگ باید به خود بیایند، مشکلات امروز در سایه عدم آموزش درست مسائل اجتماعی و فرهنگی به خانواده ها رخ می دهد، نبود مراکز ویژه اجتماعی و فرهنگی برای تخلیه درست هیجانات جوانان و عدم هدایت درست شور جوانی به سمت کمک و توسعه به فضای توسعه استان ، ضعف و ایرادهای این سازمان ها است.

سخنی با مردم کهگیلویه و بویراحمد:

اگر سختی زندان و ثانیه های سخت و جانکاه آن را بدانیم و درک کنیم سالهای تکراری پشت میله های که دیدنشان روزانه جان می ستاند چگونه جسم و روانمان را به یغما می‌برد ابدا در مسیر خلاف گام برمی‌داشتیم.

برای مردم اصیل کهگیلویه و بویراحمد زشت است که برای قانونمند کردن آنها پلیس و دستگاه قضا با اهرم زور و فشار بالای سرشان بایستد و برخورد کند.

ما خودمان باید متولی شهری درست و امن باشیم، اگر ها امن شود اولین ضرررش برای مادران ، خواهران و فرزندان خودمان است، استان یک کشتی است که ضربه به هر بخش آن خالی شدن زیر پای همه ما است.

ضمن قدردانی از تلاش های مسئولان دستگاه قضا و پلیس اما مردم خوب و نجیب ما خودشان باید آنچنان قانونمند باشند که جلوتر از پلیس و قوه قضاییه به دنبال ایجاد امنیت و آرامش باشند و قطعاً سود این مسأله به خود مردم برمی‌گردد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=345862
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    محل امن در این استان من ابدا ندیدم همش جنگ دعوا ناسازگاری
    بابا بسه تا کی محکوم به این ها باشیم

  2. همین گفت:

    دلیل اصلی آموزشهای ناقص و دوری افراد مسئول از گروههای ناقض قوانین یا افراد کم برخوردار و تند مزاج جامعه هست

    کافیه اصول اخلاقی اسلامی رو یا بگیریم بخصوص مسئولین

دیدگاه شما