شنبه 18 دی 1400 - 18:37

عامل عقب ماندگی توسعه در کهگیلویه و بویراحمد چیست/پای نمایندگان بر گلوی نحیف استان/نماینده نمی‌خواهیم!

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

همواره گله مندی از عقب ماندگی و محرومیت در کهگیلویه و بویراحمد بوده ایم. بسیاری از ما این مسأله را به واسطه عملکرد مدیرانی ضعیف میدانیم که بی توجه به مطالبه گری همواره به دنبال حفظ مسئولیت بوده اند.

این مدیران از کجا آمده اند؟

واقعیت اینست بسیاری از این مدیران دستپخت انتخاب تلخ و شور نمایندگان استان هستند. انتخابی که ملاک آن حفظ دایره قومیت و آرا و یا جذب مخالفین و آرای بیشتر بوده است.

در روزهای اخیر شاهد دخالت های گسترده نمایندگی برای انتصاب مدیران دستگاه ها هستیم، اگرچه همواره به دروغ از عدم دخالت و صرفاً مشورت گفته اند.

اسنادی که در دست داریم و فعلآ برای حفظ آبروی نماینده ها از انتشار آن خودداری میکینم نشان از عدم صداقت آنها در صحبت با مردم پرده بر میدارد، بله در جمع مردم از عدم دخالت می‌گویند اما از آنطرف در پستوها با انواع فشار به دنبال انتصاب افرادی هستند که بدون تخصص و توان صرفاً برای راضی کردن طایفه و در راستای وعده های غلط انتخاباتی، برگزیده شده اند.(اگر رویه ادامه پیدا کند قطعاً با جزئیات بیشتری به مردم اطلاع خواهیم داد)

وظیفه نماینده نظارت و مشورت است، انتخاب بر عهده دستگاه های اجرایی با شناخت از افراد توانمند باید صورت بگیرد.

نماینده ها به دنبال افراد بله قربان گو و ضعیف هستند تا از ره آورد آن به خواسته های بعدیشان برسند، مشخص است این مدیران نه تنها چرخ های توسعه را حرکت نمیدهند که مانعی سد راه آن هم هستند.

به نظر یک لطف نهادهای قانونگذار به مردم کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند حذف جایگاه نمایندگی برای این استان باشد، مردم نمایندگانی که خود عاملی بر ضد توسعه هستند و اقداماتشان باعث پسرفت شده است را نمی‌خواهند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=345644
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    شرافتا هر چی داری لو بده
    تا آبرو و حیثیتشو بر باد بره
    یکبار ده و ای کارل نکنن

  2. احمد رضائی گفت:

    با سلام.
    جان عزیزانتون این حرف منطقی بنده رو اجازه انتشار دهید.
    واقعا بنده موندم که شهردار این شهر در خواب زمستانی فرو رفته اند؟
    وظیفه استاندار و دادستان به عنوان نماینده مردم چیه دقیقا؟
    به خداوندی خدا قسم در حال حاضر یاسوج در زمینه آسفالت خیابان ها و معابر وارد فاز بحرانی شده.
    سه هفته قبل لاستیک ماشینم در یکی از چاله های بی شمار شهر افتاد و متاسفانه ترکید.
    مگه این شهر صاحب نداره؟!!!
    الان بیش از یک دهه ست که اکثر خیابانهای اصلی شهر اسفالت نشدند.
    اما تا دلتون بخواد سرعت گیر اونم از نوع به شدت غیر استاندارد زدند. یکی نیست بگه سرعت گیر برای جایی کاربرد داره که آسفالت درجه یک می باشه نه این جاده های مال رو.
    امیدوارم مسئولین بویرنیوز ( که خیلی قبولشون دارم) در این مورد یک گزارش مفصل تولید کنند.

  3. مهدی گفت:

    به نام خدا
    ضمن سپاس از مطالب بسیار مفیدتان
    جا داره اگر خودتان نیز همانند نمایندگان استان همیشه محروم به دنبال بهره برداری از این موضوع نیستید به جای تهدید به افشاء حقایق، بدون پرده دخالت های نمایندگان استان در انتخاب مدیران ارشد استانی را انعکاس کامل داده تا مشخص شود نمایندگان استان تا چه حد در انتخاب حتی پست های کارشناسی ادارات دخالت و اظهار نظر دارند
    طی سالیان گذشته این موضوع باعث اسیب های بسیار زیاد و عقب ماندگی کامل استان در اکثریت زمینه های اقتصادی ،فرهنگی،اجتماعی،علمی و … شده است.
    تا زمانی که تنها دغدغه نمایندگان حفظ اراء طوائف باشد و نگاه مردم فقط به کارگیری چند نیروی انسانی در پست های کارگری پروژه های عمرانی و تبعیت کورکورانه از افراد صاحب نفوذ طوائف باشد هیچ امیدی به بهبودی وضعیت فعلی استان نیست.و ای کاش در یک دوره چهارساله استان با اختصاص بودجه ثابت از طرف دولت و بدون نماینده در مجلس اداره میشد و نظارت صرفا از طرف نهادهای مرکزی و نه استانی باشد.ای کاش حداقل برای یکبار مردم استان دست از حمایت های متعصبانه و طایفه ای برداشته و شایستگی افراد را مد نظر قرار دهند.

  4. بهزاد گفت:

    ممنون از رسانه خوبتون که به مشکلات و معضلات استان می‌پردازید

  5. فرهنگی گفت:

    جانا سخن از زبان ما می گویی!

  6. منصف گفت:

    عین حق را گفتی لطفا بیشتر مو شکافی کن

  7. انصاف گفت:

    اینها بفکر دوسال اینده خودشان هستن بفکر مردم محروم و بیچاره نیستن باید هرچیزی از انها میدانید بگویید تا حساب کار دست نماینده بی خاصیت بیاد

  8. ناصر گفت:

    نماینده نداشته باشیم خیلی سنگین تره نماینده ای که فکر خود و اطرافیان و طایفه گری هست بدرد چی میخوره چرا استان ما از لحاظ بودجه نسبت به سایر استانها اینقدر ضعیفه چرا نسبت به تورم باز هم از سایر استانها بالاتریم هیچ گونه پیشرفتی ما در این شهر و استان نمیبینیم

دیدگاه شما