یکشنبه 21 آذر 1400 - 19:50

در گیر و داد چنگ و دندان زدن برای جذب اعتبار | آماری از برگشت اعتبارات میلیاردی در کهگیلویه و بویراحمد که ضربه بدی به استان میزند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای توسعه گردشگری برگشت خورد.

به گزارش بویرنیوز، علی شهابی نسب در نشست شورای اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات اختصاص یافته از صندوق توسعه ملی به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اختصاص یافت که بخش زیادی برگشت خورد.

وی با ابراز گلایه از برگشت خوردن برخی از این اعتبارات در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، بیان کرد: این اعتبارات با رایزنی بسیار اخذ شده بود و عدم جذب آن خسارات زیادی به استان وارد می‌کند.

شهابی نسب افزود: در صورت رفع مشکلات پروژه‌های گردشگری و جذب اعتبارات اختصاص یافته می‌توانستیم شاهد ایجاد اشتغال پایدار خوبی در سطح مناطق هدف باشیم.

وی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: مدیران با توجه به رشد اعتبارات استان کهگیلویه و بویراحمد در جذب اعتبارات اختصاص یافته تلاش کنند و در صورت عدم توانایی در جذب اعتبارات با سازمان برنامه و بودجه مشکلات را مکاتبه کنند تا این اعتبارات با جابجایی به دیگر پروژه‌ها تزریق شود.

شهابی نسب خاطرنشان کرد: در سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی قریب به 26 میلیارد تومان اعتبار به دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان اختصاص داده شد.

وی گفت: برای سه سد کوهبرد، ایلی آباد و احمدغریب اعتبار بالغ بر پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به جهاد کشاورزی استان اختصاص داده شد و از این اعتبارات دو میلیارد تومان به بسیج سازندگی برای پروژه دهکده اقتصاد مقاومتی اختصاص داده شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی از جنس رویکرد بوده و اگر ما رویکردها را تغییر بدهیم اقتصاد خود به خود حرکت می‌کند و پویا می‌شود.

سید احسان عسکری افزود: ساختار اقتصادی فضای کسب و کار مشکل دارد و بیکاری طبیعی بالا است و اگر بتوانیم نرخ بیکاری طبیعی را پائین بیاوریم ساختارهای اقتصاد مقاومتی تغییر و فراهم می‌شود.

معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: تیم‌های کارشناسی باید تشکیل شود و ۲۴ بند اقتصاد مقاومتی به تفکیک دستگاه‌های اجرایی، را آنالیز کنند و باید نسبت به تشکیل تشکل‌ها و نهادهای اقتصاد مقاومتی از بدنه مردم اقدامات لازم را انجام بدهیم.

عسکری خواستار حمایت مدیران دستگاه‌های اجرایی از سرمایه گذاران شد و ادامه داد: باید در کنار تعریف پروژه‌ها، فرآیندهای اقتصاد مقاومتی را تغییر داد تا شاهد جهش اقتصادی در جامعه باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای جذب اعتبارات آماده از طرف دولت و تعریف کردن پروژه‌های عمرانی نیست و باید ظرفیت‌های موجود در استان را شناسایی و فعال کنیم تا شاهد رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار باشیم.

جبار کیانی‌پور افزود: این استان دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار مناسبی بوده که اگر نگاه خود را از اعتبارات دولتی برداریم و در تعریف پروژه‌ها، بخش خصوصی در اجرا دیده شود می‌توانیم رشد و جهش مناسبی در اقتصاد را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید بتوانیم از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی موجود برای شکوفایی ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم، یادآور شد: برای مثال فاضلاب شهر یاسوج به اراضی کشاورزی بسیاری خسارت وارد کرده‌ و معنای اقتصاد مقاومتی این است که بتوانیم از این تهدید برای ایجاد ظرفیت کشاورزی استفاده بهینه کنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=345085
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما