دوشنبه 15 آذر 1400 - 7:56

آزادی برخی از دستگیرشدگان اعتراضات اصفهان

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

تعدادی از محرکان اصلی بودند که آنهایی که بازداشت موقت داشتند حق اعتراض داشتند و به اعتراض آنها رسیدگی شده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به تشکیل شعبه ویژه‌ای در دادسرای مرکز استان برای رسیدگی به جرایم دستگیرشدگان حوادث ۵ آذر در اصفهان، از آزادی افرادی که تحت قرار و وثیقه بودند از امروز با معرفی وکیل و وثیقه گذار خبر داد.

به گزارش ایسنا رئیس کل دادگستری استان اصفهان در حاشیه نشست مجمع رهروان امر به معروف و نیروی انتظامی اصفهان، در خصوص آخرین وضعیت دستگیرشدگان حوادث ۵ آذر شهر اصفهان، گفت: متاسفانه عده ای فرصت طلب از مطالبه به حق کشاورزان سوءاستفاده کرده و در این بستر به موج سواری پرداختند و در زمین دشمن و معاندان نظام بازی کردند که حساب آنها با کشاورزان عزیز جداست و و قطعاً این عزیزان مورد حمایت دستگاه قضائی و دیگر دستگاه های حاکمیتی هستند و مطالبات بحق آنان هم از راه های قانونی پیگیری می‌شود.

وی افزود: همین جا لازم می دانم از فرماندهی انتظامی استان اصفهان که با رأفت اسلامی و سعه صدر تلاش کرد تا از هرگونه درگیری و تنش پیشگیری شود و در نهایت هم با مدیریت هوشمندانه امنیت شهر را برقرار کرده و با اقتدار آشوبگران و اغتشاشگران را دستگیر کردند، تقدیر و تشکر کنم.

حجت الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: برای رسیدگی به جرایم دستگیر شدگان شعبه ویژه ای در دادسرای مرکز استان تشکیل شده و قطعاً برابر با قانون و مقررات بدون هیچ گونه افراط و تفریطی با آنان برخورد می شود.

مدیرکل دادگستری استان اصفهان با اعلام این‌که افرادی که تحت قرار و وثیقه بودند از امروز با معرفی وکیل و وثیقه گذار طبق قانون آزاد می‌شوند، گفت: تعدادی از محرکان اصلی بودند که آنهایی که بازداشت موقت داشتند حق اعتراض داشتند و به اعتراض آنها رسیدگی شده است. آنهایی که دادگاه اعتراض آنها را نپذیرفته، فعلاً در قرار بازداشت موقت می مانند و همه مراحل پرونده دستگیرشدگان عیناً طبق قانون پیگیری خواهد شد.

وی افزود: در همین زمینه مجمع رهروان امر به معروف استان اصفهان هسته‌های آمران به معروف از نیروهای مردمی را در راستای تذکر لسانی به بدپوشش‌ها و نیز حوزه های مختلف دیگر و حتی در فضای مجازی سازماندهی کردند تا اینکه جامعه سالم و با اخلاقی داشته باشیم که جای تقدیر دارد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: همه در جامعه اسلامی مکلف هستند که به حقوق همدیگر احترام بگذارند و نباید کسی به خودش اجازه دهد که با رفتارش به ارزشها، باورها و اعتقادات مردم توهین کند.

حجت السلام جعفری تاکید کرد: دستگاه قضائی خودش را مکلف می داند تا براساس ماده ۱۱ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر از این افراد حمایت کند.

وی هم‌چنین از تشکیل شعب ویژه برای رسیدگی به پرونده کسانی که آمران به معروف را مورد توهین، تعرض و ضرب و شتم قرار دهند خبر داد و گفت: با هرگونه پرخاشگری، تعرض و تعدی به آمران به معروف و ناهیان از منکر برابر قانون برخورد می کنیم و توصیه من این است که همه مردم به صحنه بیایند و برای حفظ ارزش های انقلاب اسلامی و احکام اسلام عزیز تلاش کنند و مطمئن باشند که نیروی انتظامی و دستگاه قضائی هم قاطعانه از آنان حمایت خواهند کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=344931
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما