سه شنبه 25 آبان 1400 - 8:27

شروع امید بخش رئیس جدید دانشگاه یاسوج/درب دانشگاه به روی نخبگان، نقادان و دلسوزان باز شد

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

اواسط آبان بود که با حکم وزیر علوم، دکتر «بهادر کرمی» بعنوان ریاست «دانشگاه یاسوج» منصوب شد.

کرمی از چند بعد مورد حمایت مجموعه دانشگاه یاسوج است، او بومی است و قابلیت ها و ظرفیت های دانشگاه و دیگر مجموعه های مرتبط را می شناسد و علاوه بر گره گشایی از چالش های داخلی با شناخت درست و واقعی از چالش های استان امکان نزدیک کردن دانشگاه به اثرگذاری و حل مسائل در جامعه را ممکن تر می کند، از طرفی وی بعنوان فردی مشورت پذیر و منصف در میان جامعه دانشگاهی یاسوج شناخته می شود که از همین رو نیز مقبولیت بالای در میان اعضای هیئت علمی و کارمندان دارد.

  • شروع خوب

کرمی در اولین نشست خود از باز شدن فضایی جدید در مجموعه ریاست دانشگاه یاسوج خبر داد.

او دستش را به سوی همه دلسوزان و نخبگان دراز کرد و گفت درب اتاقش همواره به روی همه آنهایی که دغدغه بهبود، توسعه و آبادانی دانشگاه و استان را دارند باز خواهد بود.

رئیس دانشگاه یاسوج البته به منتقدان مسائل دانشگاه (نقادی هایی که بدون تخریب و تهمت به دنبال بهبود هستند) هم پرداخت و از نقادی های منصفانه بعنوان محرکی برای قرار گرفتن مسائل در مسیر درستشان گفت و از آن استقبال کرد.

  • اولویت های مهم بهادر کرمی

رئیس دانشگاه یاسوج خیلی زود دیدارها و بازدیدهایش از دانشگاه را شروع کرد.

او باز شدن دانشگاه به صورتی مطمئن از بُعد سلامت و مراعات پروتکل های بهداشتی را یکی از مهمترین اقدامات روزهای آتی برشمرد، کرمی از همه فضاهای آموزشی، خوابگاه ها، کتابخانه و سلف سرویس بازدید و نکاتی برای بهتر شدن مراعات توصیه نامه های بهداشتی را بیان و خواستار آمادگی کامل همه مجموعه های دانشگاه یاسوج برای بازگشایی حضوری کلاس ها شد.

  • تغییر وضعیت ایثارگران و مسالبات کارکنان و اعضای هیئت علمی قدم بعدی 

بهادر کرمی گفت:

از آنجا که می­دانم ایثارگران در بسیاری از جاها به حق و حقوق خود نرسیده ­اند که البته این موضوع فراگیر بوده و در کل جامعه رخ داده که مایه تاسف است ولی ما به صورت جدی در حال پیگیری تبدیل وضعیت این عزیزان و همچنین تعیین تکلیف نیروهای شرکتی دانشگاه در قالب اجرای قوانین بالادستی و دستورالعمل­ های ابلاغی هستیم تا انشاءالله با بررسی فوری، چگونگی اجرای این قوانین و شیوه­ نامه­ ها به راهکاری محکم و قابل اجرا برسیم و مشکل این عزیزان را حل و فصل نماییم که امیدوارم به زودی به نتیجه برسد و خواسته­ ی برحق این همکاران محقق گردد.

در صورتی که دانشگاه­های کشور مطالبات همسان سازی اعضای هیأت علمی را پرداخت کرده­ باشند ما هم مشابه آنها عمل خواهیم کرد و اینک در حال بررسی موضوع هستیم انشاءالله با استفاده از تجربیات دیگر دانشگاه ­ها و بررسی وضعیت مالی دانشگاه یاسوج امیدوارم این مهم بزودی نهایی شده و اجرا گردد.

  • دیدار چهره به چهره با همه کارکنان

رئیس جدید دانشگاه یاسوج بنای برداشتن حجاب ها و حائل میان ریاست کارکنان را دارد او در نخستین روزهای کاری خود ملاقات های گسترده ای را با کارکنان و کارشناسان دانشگاه داشت. دیدارهایی که البته به گفته کرمی در این مرتبه پایان نمی پذیرد و باز شدن فضای راحت و صمیمی ملاقات کارمندان با هیئت رئیسه یکی از محورهای تغییرات در دانشگاه است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=344430
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محمد گفت:

    ان شاء الله دکتر کرمی باتوجه به شناخت کافی به مسائل دانشگاه و روندی که در پیش گرفتند، موفق خواهند شد. البته که از ایشان انتظار می رود، توجه ویژه ای به نخبگان بومی باشند، نخبگانی که در دوره ریاست قبلی به باد فراموشی سپرده شدند

  2. ان شا.. دکترکرمی وتیم دلسوزشان مراقب افراد ومدیرانی که نه تنها گره گشا ی نبودند بلکه در مدت 3سال گذشته باعث نارضایتی کارکنان وهیات علمی بودند را سریعتر سر وسامان دهند در تصاویر هم مشخص است که چگونه مثل پیچک سایه به سایه ریس دانشگاه مظلومانه ایستاده اند

دیدگاه شما