چاپ این برگه

شروع امید بخش رئیس جدید دانشگاه یاسوج/درب دانشگاه به روی نخبگان، نقادان و دلسوزان باز شد

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

اواسط آبان بود که با حکم وزیر علوم، دکتر «بهادر کرمی» بعنوان ریاست «دانشگاه یاسوج» منصوب شد.

کرمی از چند بعد مورد حمایت مجموعه دانشگاه یاسوج است، او بومی است و قابلیت ها و ظرفیت های دانشگاه و دیگر مجموعه های مرتبط را می شناسد و علاوه بر گره گشایی از چالش های داخلی با شناخت درست و واقعی از چالش های استان امکان نزدیک کردن دانشگاه به اثرگذاری و حل مسائل در جامعه را ممکن تر می کند، از طرفی وی بعنوان فردی مشورت پذیر و منصف در میان جامعه دانشگاهی یاسوج شناخته می شود که از همین رو نیز مقبولیت بالای در میان اعضای هیئت علمی و کارمندان دارد.

  • شروع خوب

کرمی در اولین نشست خود از باز شدن فضایی جدید در مجموعه ریاست دانشگاه یاسوج خبر داد.

او دستش را به سوی همه دلسوزان و نخبگان دراز کرد و گفت درب اتاقش همواره به روی همه آنهایی که دغدغه بهبود، توسعه و آبادانی دانشگاه و استان را دارند باز خواهد بود.

رئیس دانشگاه یاسوج البته به منتقدان مسائل دانشگاه (نقادی هایی که بدون تخریب و تهمت به دنبال بهبود هستند) هم پرداخت و از نقادی های منصفانه بعنوان محرکی برای قرار گرفتن مسائل در مسیر درستشان گفت و از آن استقبال کرد.

  • اولویت های مهم بهادر کرمی

رئیس دانشگاه یاسوج خیلی زود دیدارها و بازدیدهایش از دانشگاه را شروع کرد.

او باز شدن دانشگاه به صورتی مطمئن از بُعد سلامت و مراعات پروتکل های بهداشتی را یکی از مهمترین اقدامات روزهای آتی برشمرد، کرمی از همه فضاهای آموزشی، خوابگاه ها، کتابخانه و سلف سرویس بازدید و نکاتی برای بهتر شدن مراعات توصیه نامه های بهداشتی را بیان و خواستار آمادگی کامل همه مجموعه های دانشگاه یاسوج برای بازگشایی حضوری کلاس ها شد.

  • تغییر وضعیت ایثارگران و مسالبات کارکنان و اعضای هیئت علمی قدم بعدی 

بهادر کرمی گفت:

از آنجا که می­دانم ایثارگران در بسیاری از جاها به حق و حقوق خود نرسیده ­اند که البته این موضوع فراگیر بوده و در کل جامعه رخ داده که مایه تاسف است ولی ما به صورت جدی در حال پیگیری تبدیل وضعیت این عزیزان و همچنین تعیین تکلیف نیروهای شرکتی دانشگاه در قالب اجرای قوانین بالادستی و دستورالعمل­ های ابلاغی هستیم تا انشاءالله با بررسی فوری، چگونگی اجرای این قوانین و شیوه­ نامه­ ها به راهکاری محکم و قابل اجرا برسیم و مشکل این عزیزان را حل و فصل نماییم که امیدوارم به زودی به نتیجه برسد و خواسته­ ی برحق این همکاران محقق گردد.

در صورتی که دانشگاه­های کشور مطالبات همسان سازی اعضای هیأت علمی را پرداخت کرده­ باشند ما هم مشابه آنها عمل خواهیم کرد و اینک در حال بررسی موضوع هستیم انشاءالله با استفاده از تجربیات دیگر دانشگاه ­ها و بررسی وضعیت مالی دانشگاه یاسوج امیدوارم این مهم بزودی نهایی شده و اجرا گردد.

  • دیدار چهره به چهره با همه کارکنان

رئیس جدید دانشگاه یاسوج بنای برداشتن حجاب ها و حائل میان ریاست کارکنان را دارد او در نخستین روزهای کاری خود ملاقات های گسترده ای را با کارکنان و کارشناسان دانشگاه داشت. دیدارهایی که البته به گفته کرمی در این مرتبه پایان نمی پذیرد و باز شدن فضای راحت و صمیمی ملاقات کارمندان با هیئت رئیسه یکی از محورهای تغییرات در دانشگاه است.