دوشنبه 29 شهریور 1400 - 10:23

جشنواره شهید رجایی در کهگیلویه و بویراحمد/همه دستگاه ها برتر اما از نظر کی؟/بگذارید مردم تعیین کننده باشند

جشنواره شهید رجایی با اعلام نام دستگاه های برتر کهگیلویه و بویراحمد و تجلیل از آنها پایان گرفت.

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

آنطور که مسئولان سازمان برنامه گفته اند: برخي از مهمترين شاخص هاي عمومي و اختصاصي براي ارزيابي عملكرد دستگاه هاي اجرايي كهگيلويه و بويراحمد در  جشنواره شهيد رجايي شامل اصلاح ساختار اداري، شفافيت مالي، توسعه سرمايه انساني، توسعه دولت الكترونيك، ارتقاي سلامت اداري، پاسخگويي به ارباب رجوع، كمك به بهبود فضاي كسب و كار و استقرار نظام مديريت عملكرد بوده است.

و جالب آنکه بسیاری از دستگاه های استان در این شاخص ها رتبه های خوب و ممتاز کسب کرده اند.

دستگاه های استان از نظر کی ممتاز هستند؟

این رویه که مستنداتی تهیه و کارشناسانی بدون آنکه بررسی ملموس و جامعی داشته باشند، نمره بدهند و دست آخر هم بسیاری از دستگاه ها اول و دارای رتبه ممتاز شوند، معیوب و دارای اشکال است.

وقتی این رتبه ممتاز را در کنار پروژه های نیمه کاره ای که عمرشان تمام شده است، عدم بهره گیری درست از منابع، تخریب گسترده منابع طبیعی، مشکلات حوزه های مرتبط با نیازهای ضروری مردم، برخی تخلفات که بارها دستگاه قضا از آنها پرده برداری کرده و … بگذاریم به خوبی به عدم مردمی بودن این جشنواره میرسیم.

به نظر می رسد یا باید شاخص ها را عوض کرد، یا اینکه بررسی ها و ارزیابی ملموس و عینی و همه جانبه حتی با نظرخواهی از مردم باشد.

این حجم از امتیاز و خوبی سازمان ها با این روند محرومیت و مشکلات استان که بخش عمده ای از آن نیز متوجه همین ضعف مدیریتی است، ظاهر خوبی ندارد و از سوی مردم هم پذیرفته نیست.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=343146
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. یزدگرد گفت:

    درود بویرنیوز.
    هر دستگاهی که لابی قوی تری داشت و به نماینده مارگون نزدیک بود در جشنواره بعنوان دستگاه برتر معرفی گردید . وسلام

  2. کره گفت:

    خدایی اسم اداره برق چطور تو لیست
    هست.یه تحقیقی کنید خدایی.

  3. یاسوج گفت:

    به عینه دیدم اداره ای که دراین شرایط کرونایی سرویس بهداشتی نامناسب وبدون فن داشت.وپر از سوسک بود.رتبه برتر شد.اینا همش کشکه…

  4. علی گفت:

    خوش بحالمون در استانی زندگی میکنیم که عملکرد همه اداره های آن صد درصد میباشد ومردم هیچگونه کمبود وکم کاری را ندیدند خیللللللللللی خوبیم . متاسفانه همیشه ارایه آمار کذب باعث آسیب به مردم فلک زده استان شده است از ماست که برماست

دیدگاه شما