سه شنبه 27 فروردین 1392 - 12:40

خرید اجناس خارجی در کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شد

ستاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت جلوگیری از خرید اجناس و کالاهای خارجی در دستگاههای اجرایی از سوی ذی حسابان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین صابری پیش از ظهر سه شنبه در نشستی با ذیحسابان دستگاه های اجرایی استان،‌ افزود: تنها خرید اجناسی بلا مانع است که با سلامت و جان انسانها مرتبط  باشد.

وی بیان کرد: ذیحساب مشاور مالی مدیر دستگاه اجرایی است و باید متناسب با ضوابط و مقررات،‌ روحیات و امکانات مدیران دستگاه ‌در خصوص جدب بودجه، نحوه هزینه کرد و مهمتر از همه اجرای قانون مشاوره دهد.

صابری عنوان کرد: ذیحساب کنترل کننده قبل از خرج و هزینه و در واقع ناظر بر عمکلرد قبل از هزینه در دستگاه اجرایی هستند و براین اساس باید مانع خریدهای خلاف قانون و ضابطه، خلاف اصول و بدون داشتن اعتبار شود.

استاندار با اشاره به ضرورت تعامل میان مدیر،‌ ذیحساب و دیوان محاسبات تأکید کرد: به صورتی اقدام شود که همه اعتبارات درست و به موقع هزینه شوند و زمینه و فرصتی برای بازگشت اعتبارات به وجود نیاید.

وی خرید برای دستگاه بدون تأمین اعتبار، اعم از خرید تجهیزات و یا خرید خدمت را ممنوع دانست و گفت: حذف تشریفات،‌ ضایعات و زواید و عدم ذخیره سازی بی مورد کالا در انبارهای دستگاه ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

صابری تاکید کرد: عمل به این مسائل در تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی و حماسه اقتصادی موثر است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=33724
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما