یکشنبه 25 فروردین 1392 - 16:25

عاشورای فاطمی در گچساران برگزار شد

 به گزارش بویر نیوز به نقل از فارس، ظهر امروز و با حضور هیئت‌های مذهبی و اقشار مختلف مردم مراسم سوگواری و عزاداری شهادت حضرت فاطمه(س) از جلوی مسجد صاحب‌الزمان تا گلزار شهدای این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم عزاداران و سوگواران فاطمی به سینه‌زنی و عزاداری پرداخته و با حرکت از جلوی مسجد صاحب‌الزمان گچساران و حضور بر گلزار شهدای این شهرستان با ادای احترام و عزاداری یک‌ بار دیگر با آرمان خون شهدا، امام راحل و انقلاب اسلامی ایران تجدید پیمان کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) شخصیتی بزرگ و تأثیرگذار در تاریخ اسلام و جهان بشریت بوده که امروز با گذشت هزاران سال از وفات ایشان هنوز آنچنان که باید شناخته نشده است.

حجت‌الاسلام سید عبدالکریم ملکوتی‌اصل افزود: سیره زندگی حضرت فاطمه(س) در ابعاد مختلف حیات ایشان می‌تواند الگویی مناسب و کامل برای نخبگان و سیاستمداران در راستای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» باشد.

وی تصریح کرد: تفکر الگو بودن حضرت فاطمه(س) تنها برای بانوان تفکری نادرست بوده زیرا مطالعه در نحوه و سیره زندگی ایشان می‌تواند برای همه آحاد جامعه از جمله مردان الگویی بی‌نقص باشد.

ملکوتی‌اصل ایمان، تقوا و حجاب را برجسته‌ترین خصلت و آموزه حضرت فاطمه(س) دانست و گفت: در زمانی که دشمنان نظام اسلامی با مطالعه و سرمایه‌گذاری‌های کلان فرهنگی سعی در تخریب باورهای دینی و اعتقادی از جمله تقدس حجاب دارند، فلسفه حجاب و پوشش اسلامی حضرت فاطمه(س) باید توسط متخصصان دینی و فرهنگی برای جامعه امروز به ویژه بانوان کالبدشکافی و نقد شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران حضرت فاطمه(س) را فدایی ولایت و رهبری علی(ع) دانست و گفت: حضرت فاطمه(س) شخصیتی ناب و استثنایی در جهان بشریت بوده به نحوی که تمامی لحظات و رویدادهای زندگی ایشان از حیات تا شهادت الگوی زنان و مردان جامعه اسلامی است.

ملکوتی‌اصل با اشاره به برگزاری مراسم عاشورای فاطمی در گچساران ابراز داشت: مردم همیشه در صحنه انقلابی و مذهبی گچساران همانند دیگر مناطق کشور با شرکت در مراسم عزاداری و سوگواری حضرت فاطمه(س) ارادت و علاقه خود را به ائمه معصوم(ع) نشان دادند.

وی با تشکر از حضور اصناف، بازاریان و دستگاه‌های دولتی در کنار مردم مذهبی و انقلابی گچساران عنوان داشت: هر چه داریم از برکت وجود حضرت فاطمه(س) و ائمه معصوم(ع) بوده و برگزاری مراسم عاشورای فاطمی همانند عاشواریی حسینی در گچساران از شکوه و عظمت خاصی برخوردار بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=33153
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما