سه شنبه 28 مرداد 1399 - 9:48

خبر خوب دکتر هاشمي از حمايت 0 تا 100 پارک علم و فناوري کهگيلويه و بويراحمد از نخبگان فناور با هر سن و تحصیلات

به گزارش بویرنیوز: سید شمس الدین هاشمی در جلسه کارگروه فناوری و نوآوری به ریاست معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری با بیان بخشی از عملکرد یکساله این پارک اظهار داشت: تعداد مراکز رشد فناوری در استان که در حال حاضر فعال می باشد 6 مرکز با تعداد 124 فناور در کل استان و در قالب 7 شرکت دانش بنیان درحال فعالیت می باشند.

رئیس پارک علم و فناوری استان در ادامه افزود: سال گذشته سال خوبی برای حوزه فناوری استان بود به این دلیل که 9 واحد فناوری جدید داشتیم و 4 شرکت جدید امسال مجوز گرفته که تمامی این شرکت ها با  263 فرصت شغلی ایجاد شده تاثیر گذاری ثبت خود را نشان داده اند.

دکتر هاشمی کسب ثروت از طریق دارائی های فکری افراد را یکی ازپتانسیل های خوب پارک علم و فناوری دانست و افزود: پارک علم و فناوری این امکان را بوجود آورده تا افراد مختلف بواسطه توان فکری خود کسب ثروت کنند که این اهداف  با بیش از 300نفر/ساعت آموزش و برگزاری 3478 نفر/ ساعت کارگاه با هزینه پارک علم و فناوری مقدور گردیده است.

دکتر هاشمی فروش ماحصل از محصولات فناوری در استان را 9 میلیارد ریال دانست و در ادامه افزود: پارک علم و فناوری استان مبلغ 860 میلیون از محل اعتبارات خود را به متقاضیان واجد شرایط تسهیلات داده که بیش از 70% تسهیلات برگردانده شده و بقیه  نيز به دلایلی همچون زمانبر بودن فناوری برای تولید انبوه و بازگشت سرمایه در مدت طولانی تري بازگردانده مي شود، البته با همه اين تفاسير همراهی با فناوران همچنان ادامه خواهد داشت.

رئیس پارک علم و فناوری استان توسعه زیرساخت های حوزه فناوری در استان را مهم دانست و افزود: از آنجائیکه شرکت‌های ما برای فروش محصولات خود و تاثیر گذاری بیشتر  نیاز به بازار وسیع تری دارد و نمی توان تمام ظریفیت ها را در استان اجرایی نمود ما  موافقت نامه های خوبی با دانشگاه تهران به منظور استقرار برخی از شرکت های خود در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران داشتیم و بر وجود استقرار دفاتری برای شرکت های خود در بازار وسیع تر پافشاری و اقدامات خوبی انجام خواهیم داد.

دکتر هاشمی  افزود: تقریباً تا قبل از درگیری کشور با ویروس کرونا در تمامی نمایشگاه ها شرکت می کردیم و در مجموع توانستیم با ارزش ریالی بالغ بر 7 میلیارد قرارداد منعقد نماییم و همچنین چند  قرارداد بین المللی نيز بسته شد.

دکتر هاشمی حمایت و همراهی سایر دستگاه ها را در پیشبرد اهداف پارک علم و فناوری و رشد و شکوفایی فرزندان این مرز و بوم تاثیر گذار دانست و افزود: با حمایت استاندار ساختمانی را در اختیار پارک علم و فناوری قرار دادند و همچنین دانشگاه پیام نور استان با در اختیار گذاشتن سوله 2500 متری خود که بلا استفاده بود شرایط را برای استقرار تیمی از پارک علم و فناوری با هدف  تمرکز بر گیاهان دارویی فراهم نمود که ان شاء الله در آینده نزدیک اخبار بسیار خوبی را از این تیم شاهد خواهیم بود.

دکتر هاشمی  جایگاه پارک علم و فناوری استان را ابتدای راه دانست که همراهی استاندار و مجموعه معاونین و مسئولین سایر دستگاه ها را بی تاثیر نداست و افزود: با حمایت های استاندار قرار است ساختمان تپه آتابگردان با حضور ریاست مسکن و شهرسازی به مرکز رشد گچساران جهت استقرار تحویل داده شود .

دکتر هاشمی سرمایه گذاری در حوزه فناوری  را پرسود دانست و افزود: از آنجائیکه شرکت های دانش بنیان  و واحدهای فناوری، چابکی خوبی دارد سریع خود را با نیازهای بازار وفق می دهند که نمونه آن مرکز رشد گچساران وابسته به پارک علم و فناوری استان با فعالیت تولید CNC چهار نفره سریعا  با درگیری کشور به دلیل کرونا  با تغییر سیستم خود  تولید ماسک پنج لایه «N95 » را آغاز کرده است.

در خلال جلسه تفاهم نامه ای فی مابین پارک علم و فناوری و آموزش و پرورش استان بسته شد که در همین راستا هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: از ریاست پارک علم و فناوری استان دکتر هاشمی که با خوش ذوقی و خوش فکری  وارد عمل شده و از آنجائیکه آموزش و پرورش شرایط حمایت از دانش آموزان نوآور را نداشت و در بسیاری از موارد دانش آموزان مستعد زیادی در زمینه فناوری وجود داشته که حمایتی از آنان نمی شود  بواسطه پارک علم و فناوری شرایط برای آنان فراهم شده تا هم معلمان و هم دانش اموزان با اشتیاق استعداد خود را شکوفا کنند و با امید بیشتری به تحصیل ادامه دهند.

در پایان چلسه و به منظور جمعبندی نظرات، آذر صفایی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری استان اظهار داشت: امیدوارم در این جلسات بسیار مهم و با ارزش مسئولین مدعو شخصا حضور پیدا کنند و یا  نماینده تام الاتیار فرستاده شود که قدرت اجرایی مصوبات را داشته باشد وگرنه جلسات خروجی مد نظر را نخواد داشت .

در ادامه مهندس صفای اظهار داشت: پارک علم و فناوری در این استان  خود را میزبان افراد مستعد می داند و اینجا کانون شوفایی خلاقیت است و به نظر من در حق معرفی پارک علم و فناوری اجحاف صورت گرفته  امیدواریم رسانه و صدا و سیما همه پای کار بیایند تا آنگونه که شایسته است معرفی گردد تا همه بتوانند از خدمات بسیار ارزشمند و مفید این پارک بهره مند گردند.ز

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=324862
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما