سه شنبه 31 تیر 1399 - 9:09

آمار تأمل برانگيز از حاميان ايتام در کهگيلويه و بويراحمد/چرا انفاق فراموش شده است؟!

۷۰ تا ۸۰ درصد حامیان ایتام در این استان غیر بومی هستند.

به گزارش بويـرنيـوز اين آمار را مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد بيان و آنرا زنگ خطري در زمينه دور شدن مردم استان از انفاق دانست.

در اين باره چند نکته و پيشنهاد قابل ارائه است:

جامعه کهگيلويه و بويراحمد را عمدتا افرادي تشکيل مي دهند که از نظر مالي در سطح متوسط و رو به پايين هستند و شايد بتوان گفت غالب مردم از نظر اقتصادي توان فراهم کردن يک زندگي راحت براي خانواده خود را هم ندارند به قولي هشتشان گرو نهشان است.

در کنار آن اما متمولين و سرمايه داران زيادي نيز در استان هستند که برخي سرشناس و معروف و برخي نيز گمنام هستند.

بخشي از جامعه نيز را نيز کارمندان تشکيل مي دهند که اين روزها با تورم و گراني هاي کمر شکن حسابي مخارجشان بالا رفته است.

اين را گفتم تا ابتدا درک درستي از استان داشته باشيم و بدانيم در کجا ايستاده ايم و چه خواسته اي از مردم داريم.

به گزارش بويرنيوز اما فرهنگ اين استان به گونه اي است که اين مسائل، مشکلات و مضيقه هاي اقتصادي هيچگاه مانعي براي کمک و سخاوت به همنوع نبوده است.

ابتدا بايد براي مردم اعتماد سازي شود که کمک هاي آنها واقعا دست نيازمندي را مي گيرد، شکم گرسته اي را سير مي کند، دختر و پسر فقيري را سر و سامان مي دهد و مادر و پدري بيمار و ناتوان را نجات مي دهد، اين مساله بايد شفاف به اطلاع مردم برسد.

کميته امداد هم اکنون کمک هاي ويژه اي به قشر محروم استان که تعدادشان کم هم نيست ميکند، از کمک هزينه تحصيلي فرزندان بي سرپرست گرفته تا معالجه فقرا، حمايت از زنان بي سرپرست و موارد اينچنيني

توان اين اداره کل اما قطعا بسته به حمايت هاي مردم است،‌ اگر بدانيم با اندکي کمک و صرفه جويي تک تک ماها درواقع به تعداد بيشماري افراد زندگي بخشيده مي شود، چه زندگي ها که سامان مي گيرد و حفظ مي شود و چه کودگان مستعدي که ديگر بخاطر نداري مجبور به ترک تحصيل نمي شوند قطعا ما هم حامي جدي کمک به کميته امداد ميشديم.

وظيفه ما سنگين است،‌اگر همه ما دست به دست هم دهيم و کمک کنيم قطعاً نخستين نتيجه مثبت آن متوجه خودمان و خانواده مان مي شود، چرا که با مين کمک ها اجتماع سالم تري خواهيم داشت و از بسياري از مسائل اجتماعي آزار دهنده جلوگيري مي شود و در نهايت جامعه سالم يعني من و خانواده ام نيز شاد هستيم و در فضاي مملو از امنيت خاطر زندگي ميکنيم.

اين فکر که ديگران به ما ربطي ندارند اشتباه است،‌همه ما در يک قايق هستيم و قطعا ايراد در هر جاي اين قايق زندگي همه ما را به چالش مي کشاند، نبايد يگوييم خب آنها هم بروند کار بکنند، بسياري از اين افراد عملاً از کار افتاده اند، برخي از آنها حتي شرايط ايجاد يک کار خانگي کوچک را هم ندارند و بسياري از آنها هم فرزندان و زناني هستند که هيچ سرپرستي ندارند.

در فرهنگ ايلاتي کهگيلويه و بويراحمد “سختاوت”، “بخشندگي” و ميهمان نوازي هميشه زبانزد بوده است، بياييد تا اين سنت ها و القاب اصيل را با ياري يکديگر حفظ کنيم و با کمک در حد توان به کميته امداد زمينه زندگي بهتر و آرامش خودمان و هم تبارانمان را به ارمغان بياوريم.

به گزارش بويرنيوز، کميته امداد نيز بايد با فرهنگ سازي و شفافا سازي براي مردم استان از طريق تدارک بسته هاي فرهنگي و حتي مستندهاي اثرگذار اجتماعي و البته اطلاع رساني مناسب شيوه هاي کمک هاي مردمي زمينه و  يستر آساني براي مردم فراهم کند.

پي نوشت:

بنی آدم اعضای یکدیگرند

که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار

دگر عضوها را نماند قرار

تو کز محنت دیگران بی غمی

نشاید که نامت نهند آدمی

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=323022
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما