پنجشنبه 15 فروردین 1392 - 12:36

میزان تصادفات کهگیلویه و بویراحمد در 11 ماه امسال

سرهنگ منوچهر سیاهپور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود:این تجزیه و تحلیل نشان می دهد که بیشترین علت تامه تصادفات عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه با  43 ، عدم توجه به جلو با 18 درصد و انحراف به چپ با 17 درصد است.

وی اظهار کرد: خودرو سواری با بیش از 62 درصد بیشترین وسیله مقصر در تصادفات بوده ، وانت بار بار 22 درصد و موتورسیکلت با 11 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

رییس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بیشترین زمان وقوع تصادفات برون شهری استان بیان کرد: 50 درصد از تصادفات از ساعت 17بعد از ظهر  تا 21 شب به وقوع پیوسته بوده است.

*** محور “یاسوج به اصفهان” پرخطرترین محور استان است

سرهنگ سیاهپور تصریح کرد: محور “یاسوج به اصفهان” پرخطرترین محور استان است که بیش از 17 درصد تصادفات را به خودش اختصاص داده است، “یاسوج -بابا میدان” با 15 درصد و “گچساران – نورآباد ” هفت درصد تصادفات استان را به خود اختصاص دادند.

وی در خصوص نقاط حادثه خیز راههای استان خاطرنشان کرد:با بررسی های انجام شده 92 نقطه حادثه خیز در راههای استان شناسایی شده که از این تعداد 35 نقطه آن برطرف شده که با چهار خطه شدن محورهای اصلی استان بویژه مرکز استان تقریبا 30 نقطه دیگر نیز برطرف خواهند شد.

***حضور 70 تیم محسوس و نا محسوس در راههای استان

 

رییس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تعطیلات نوروز و بزرگترین واقعه ترافیکی سال ادامه داد:طرح نوروزی  از 25 اسفندماه سال 91 با 60 تیم آشکار و 10 تیم نامحسوس با هماهنگی سایر دستگاههای متولی آغاز و تا 17 فروردین سال 92 ادامه خواهد داشت.

سرهنگ سیاهپور ابرازکرد: این طرح با بکارگیری حداکثری توان عوامل پلیس راه با هدف ارتقاء انضباط ترافیکی ، تسهل در امر تردد در معابر برون شهری ، رسیدگی سریع به تصادفات ، مدیریت حوادث ترافیکی ، کمک به مصدومان و در راه ماندگان احتمالی و  برخورد با تخلفات حادثه ساز همچون سرعت و سبقت غیر مجاز اجرا می شود.

وی عنوان کرد: از تردد خودرو های فاقد مدارک بیمه نامه شخص ثالث و معاینه فنی  در راههای استان کهگیلویه و بویراحمد جلوگیری خواهد شد.

رییس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: رانندگانی که دو تخلف همزمان داشته باشند حداکثر تا 72 ساعت  توقیف خواهند شد و برنامه خاص و ویژه ای برای این رانندگان داریم که با استعلام از سیستم سوابق تخلفاتی شناسایی و در طرح نوروز طبق قانون با آنها برخورد جدی خواهیم کرد.

سرهنگ ساهپور اضافه کرد:از مردم استدعا داریم که با حوصله و صبر و سعه صدر رانندگی کنند و همیشه به توصیه های مأموران پلیس راه عمل کنند و به پیام تابلو های نصب شده در جاده ها را جدی بگیرند . با توجه به اینکه پایان سال است و حجم سفرها نیز افزایش پیدا می کند تقاضا داریم که برای هر سفر یک ساعت تأخیر را پیش بینی کنند و از واگذاری خودرو به افراد کم تجربه خود داری شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=30627
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما